hej
efter at have sat mig for, at jeg vil prøve ubuntu studio, har jeg installeret ubuntu (altså det almindelige) igennem wubi, da jeg ingen dvd-skiver har og heller ikke føler mig så sikker på at installere det på den måde - jeg ville ikke være sikker på, om jeg kunne få det til at køre dual-boot eller om det bare ville fjerne windows.
nu sidder jeg så med det almindelige ubuntu og ved ikke helt hvordan jeg får ubuntu studio. jeg havde ldit troet, at man kunne få wubi til at installere studio for én, eftersom der blev linket til den fra en af faq-siderne på ubuntu studio-siden.
men det har jeg tilsyneladende ikke haft mulighed for, og sidder nu og tænker på, om jeg på en eller anden måde kan "opgradere" til studio. er der nogen der kan hjælpe mig? en anden løsning kunne selvfølgelig være bare at installere programmer, ubuntu studio indeholder på det ubuntu jeg har fået installeret nu, men det bliver vist ikke det samme, gør det? synes jeg husker noget om, at ubuntu studio er lavet til, at spare på resourcerne og lægge flere kræfter i programmerne man bruger til fx at lave musik i?
håber nogen kan hjælpe mig, det ville jeg være meget taknemlig over.
med venlig hilsen
mikki
ubuntu studio installation via wubi?
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: ubuntu studio installation via wubi?
Der er heldigvis en nem løsning.
Du kan klikke her ubuntustudio-desktop, eller hoppe ind i Synaptic, og finde pakken ubuntustudio-desktop, og installere den.
Der er naturligvis også terminalen - sudo apt-get install ubuntustudio-desktop.
- Og velkommen til forum.
Du kan klikke her ubuntustudio-desktop, eller hoppe ind i Synaptic, og finde pakken ubuntustudio-desktop, og installere den.
Der er naturligvis også terminalen - sudo apt-get install ubuntustudio-desktop.
- Og velkommen til forum.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393