Hej,
Jeg ved ikke helt om det egentlig er i ubuntu problemet ligger, men håber nogen kan hjælpe.
Jeg har købt en stationær PC uden operativsystem, fordi jeg vil bruge ubuntu. Jeg har bootdisken klar, som jeg ved virker, da jeg har brugt den før på min bærbare. Men når jeg kobler min vga skærm til den nye stationære og sætter ubuntu-cd'en i drevet sker der ingenting på skærmen.
Det er som om skærmen slet ikke registrerer noget input fra computeren. Jeg er ret sikker på, at det er rigtig forbundet, men kan det være noget med drivere til grafikkortet eller hvad? Der er et par cd'er med computeren, de hedder:
- Intel express installer Drivers and bonus Application software
- ATI version 3.9
- Trendnet TEG-PCITXR version 3.1 (driver users guide)
Skal nogle af disse cd'er måske køres først, for at der kommer kontakt til grafikkort, skærm eller noget?
Det er vist tydeligt jeg er nybegynder, så håber nogen kan hjælpe mig igang på en letforståelig måde...
Mvh. Mette
skærmproblemer ved installation af ubuntu på pc uden OS
-
- IRC nickname: frksmidt
-
- Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland
Re: skærmproblemer ved installation af ubuntu på pc uden OS
hvis der slet ikke kommer billede på skærmen. kan du enten prøve at tjekke skærmen via din bærbar, for at se om den virker. ellers kan det være grafikkortet der ikke virker. grafikkortet kræver ingen installation før operativsystem er indlæst. måske det ikke sidder korrekt i porten på bundkortet.
er der onboard grafikkort?
er der onboard grafikkort?
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.