64bit vs. 32bit

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Bops

64bit vs. 32bit

Indlæg af Bops »

Jeg synes jeg har set et sted at der skulle være flere bug fixes til 32bit versionen fordi den har flere brugere. Ved i om det er noget der har noget på sig?? Jeg overvejer nemlig at skifte fra 64bit til 32bit, da jeg simpelthen synes at jeg har haft mange problemer mht. til opsætning osv.

Nu er det dog kun det trådløse jeg ikke kan få til at virke - men alligevel..
Hvad synes i om det - tror i jeg ville få færre problemer med 32bit versionen??

Mvh

Bo
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 64bit vs. 32bit

Indlæg af lath »

Bops skrev:Jeg synes jeg har set et sted at der skulle være flere bug fixes til 32bit versionen fordi den har flere brugere. Ved i om det er noget der har noget på sig?? Jeg overvejer nemlig at skifte fra 64bit til 32bit, da jeg simpelthen synes at jeg har haft mange problemer mht. til opsætning osv.

Nu er det dog kun det trådløse jeg ikke kan få til at virke - men alligevel..
Hvad synes i om det - tror i jeg ville få færre problemer med 32bit versionen??

Mvh

Bo

Det er nok nærmere omvendt! Flere brugere opdager flere fejl.

Der er oftest ingen forskel imellem 32 bit og 64 bit udgaven da kildekoden til programmerne er den samme, og den samme kildekode er kompileret til henholdsvis et 32 bit og et 64-bit program.
En compiler er et program som oversætter (kompilerer) kildekode (program kode tekst) til et program.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: 64bit vs. 32bit

Indlæg af Warhawk »

Hejsa,

Tja, du har godt nok haft mange problemer. Ved ikke med sikkerhed hvordan udviklerne prioriterer, men fornemmer at evt. bug fixes bliver frigivet til både 32- og 64-bit så hurtigt som muligt. Så på det punkt tror jeg ikke at du bliver bedre stillet ved at skifte til 32-bit.

Nu du nævner trådløs netværk, så kan der være forskel på 32- og 64-bit, idet at i nogle tilfælde er der ikke udviklet drivere til 64-bit. Det oplevede jeg med Ubuntu 8.04. Først i 8.10 kom der 64-bit drivere.

Hvordan ser det ud med dit trådløse netkort? - finder Ubuntu det?
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD