Hjælp mig med at installere ubuntu 8.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
G-Mann

Hjælp mig med at installere ubuntu 8.10

Indlæg af G-Mann »

hej
jeg har et lille problem med at installere ubuntu på min com
jeg vil gerne have ubuntu og windows på min com men jeg installere
og genstarter som den siger og så kommer u logoet frem og den installer men så kommer
der et eller andet frem hvor jeg skal skrive nogle comandoer og det forstår jeg ikke en noget af
hvad skal jeg skrive for at komme vidre ?

Med venlig hilsen G-Mann
G-Mann

Re: Hjælp mig med at installere ubuntu 8.10

Indlæg af G-Mann »

der er meget godt at den eneste support man kan få er hved at skrive i det her forum
og hvad skar der ikke noget for der er ikke nogen der gider at svare jeg savner en kundesrevice hvor man kan ringe til
og få hjlæp til de problemer man evt kan få
men jeg vil bare foresætte med at bruge windows for det her møg progarm kan man jo ikke få til at virke
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Hov, rolig der. Det er alle sammen frivillige, som hjælper til her på forummet, og fordi du ikke har fået svar indenfor ½ time, er det ikke ensbetydende med, at der ikke er nogen som vil hjælpe dig. Men du må lige have lidt tålmodighed. Jeg vil godt se den Microsoft support, som vil hjælpe dig med at installere Windows (og det på under en time).

Men tag det roligt og abonnér på svar. Så får du en email, når der er en som skriver på tråden.

Hvis du gerne vil have betale for kundeservice, så kan det sagtens anskaffes her: http://www.ubuntu.com/support/paid

Hvis du vil have det gratis, så du lige vente den højest en time på at få et svar.
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Tålmodighed - og høflighed betaler sig.

Kan du skrive hvad du får at vide, før du skal skrive kommandoer? Et billede vil også virke, hvis der er for meget at skrive ned.

Jeg garanterer ikke at kunne hjælpe - men i det mindste kan jeg gøre det nemmere for en anden at samle bolden op lidt senere. :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Vi er alle sammen frivillige supportere her på forum. Så til en start vil jeg opfordre dig til lige at læse det dokument, du underskrev med din tilmelding til forum her: http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewt ... =24&t=2280

Når det er sagt, så velkommen til vores forum, og velkommen på Ubuntu GNU/Linux :D

Lad mig starte med at spørge dig, om du har defragmenteret din Windows, inden du forsøgte at installere Ubuntu? Er dette ikke tilfældet, bør du som det første sætte din Windows i gang med at defragmenterer din harddisk, ellers vil du ryge ud i nogle unødige problemer med din dual-boot.

Her efter bør du prøve at starte din computer op på en Ubuntu Live Cd for at sikre dig, at Ubuntu finder al din hardware. Skriv eventuelt de ting ned, som ikke bliver genkendt i første forsøg. De ting, som din Live Cd ikke finder i din computer, er de ting vi kan hjælpe dig med at få til at fungere. En hurtig gennemgang af forum her vil give dig et overblik over, hvilke typer hardware brugere oftest har brug for hjælp til. Og møder du en af disse ting med dit system, er vi mange her inde, som meget gerne hjælper dig videre til en god oplevelse af såvel Ubuntu som vores forum.

Men husk, at vi alle er frivillige, og de fleste af os har arbejde ved siden af vores arbejde med Ubuntu Support, så vær lidt tålmodig. Det er ikke sikkert at ham, eller hende, som lige kan hjælpe dig videre er online samme tid som dig.

For at gøre det lettere for os at hjælpe dig kan du evt. lige liste nogle oplysninger omkring din hardware:

CPU?
Grafikkort?
Netkort (Trådløst eller kablet)?
Andre ting, som kortlæser, TV-kort?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500