Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Alt omkring ubuntudanmark.dk
raslund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. okt 2008, 22:22
IRC nickname: BombeNissen

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf raslund » 29. okt 2008, 23:18

What ever your question is - Google has the answer. Sådan sagde min gamle ITIL lære og han har jo næsten ret.

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Casper Hansen » 29. okt 2008, 23:25

thomasjohansen skrev:Men synes godt de kunne have gået hårdere til værks mod forhandlerne og især leverandørerne om hvorfor de tillader microsoft at få denne position, det er jo delvis deres skyld at windows er preinstalleret. Og ikke leveres som et supplement så det kunne sidestilles med ligesindede produkter og fri konkurrence.


Som argument for, at det var Windows der var pre-installeret så svarede de alle, at det var det, som brugerne ville. Det er jo helt til grin! Jeg er helt enig med, at der skal være fri konkurrence. Hvorfor er det lige folk har "vænnet" sig til Windows? Jo fordi Microsoft har spyttet en masse penge i nakken på leverandørene.

thomasjohansen skrev:Men Zepto fik da heldigvis en god reklame og det får vel forhåbentligt nogle af de store leverandører til ærgre sig lidt.


Ja og Linuxpusheren :D
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf lath » 29. okt 2008, 23:37

Casper Hansen skrev:
thomasjohansen skrev:Men Zepto fik da heldigvis en god reklame og det får vel forhåbentligt nogle af de store leverandører til ærgre sig lidt.


Ja og Linuxpusheren :D


Ja pusheren får nok grillet nogle CDer (og CD-brændere) - snart! :lol:
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf MenZa » 29. okt 2008, 23:39

Jeg synes, at udsendelsen var supergod---jeg er ret enig med det meste, der er blevet nævnt i denne tråd, men...

Vi skal jo huske på, at det virkelig skal henvende sig til Hr. og Fru Danmark; ergo er det ikke en løsning at skulle gå på Google i tide og utide---skidtet skal bare fungere. Men i mange af tilfældene kræver dette jo blot en holdningsændring fra producenternes og udviklernes side.

Når det er sagt, så synes jeg klart, at det er et stort skridt fremad i "oplysningsprocessen", og jeg er ret overbevist om, at vi vil se en eller anden form influks af nye brugere i systemet over de næste par dage.

Jeg glæder mig til at se, hvor mange nye brugere/interesserede, der kommer til release party på lørdag. :)
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki
Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Christian.Arvai » 29. okt 2008, 23:41

Ja pusheren får nok grillet nogle CDer (og CD-brændere) - snart! :lol:

call me any time :wink:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Casper Hansen » 30. okt 2008, 00:05

MenZa skrev:Vi skal jo huske på, at det virkelig skal henvende sig til Hr. og Fru Danmark; ergo er det ikke en løsning at skulle gå på Google i tide og utide---skidtet skal bare fungere. Men i mange af tilfældene kræver dette jo blot en holdningsændring fra producenternes og udviklernes side.


Som du helt selv siger er det producenterne og udviklernes skyld, at det ikke virker fra starten af. Man skal også tænke på, at selvom det er til hr. og fru Danmark, så skal de også gøres opmærksomme på, at Linux er IKKE Windows. Men helt klart et skridt henad vejen :)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf eyvind » 30. okt 2008, 09:27

Ja - det var en dejlig positiv omtale af de frie computerprogrammer.
Nu må vi så håbe Zepto vedbliver, at leve op til at sælge en ubuntu-klar comp.

Ps. Husk altid at tilvælge dette wireless kort >> Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit
Rigtige mænd tager ikke backup.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf thj01 » 31. okt 2008, 11:05

Min oplevelse af udsendelsen

Den viste: at man ikke har brug for windows til andet end spil

OG jeg er GLAD for at de ikke forsøgte at forklare noget om Wine - Det ville aldrig have gået godt, for det er stadig ikke på "hr og fru Jensen's" brug endnu.

Men de kunne godt have fortalt at pixilini fungere fint under linux :-( - det er lidt synd for Christian :-(

Den jeg har mest lyst til at sparke efter den udsendelse er Leif Lodahl. (og her skal siges jeg har MEGET STOR RESPEKT for ham).

JEG ER MEGET UENIG I
at programmerne "kun" er ved at være klar til private menneskers brug.

EDIT Jeg har leveret sparket videre til klipperen af programmet. :-)

openoffice.org, Gimp'en, Firefox, osv. er også klar til almindelig og avanceret brug af virksomheder. Snakker vi om skræddersyede løsninger er Linux allerede med på den front.

ØV HVOR ER JEG SUR PÅ HAM (sætter sig over i hjørnet og surmuler)

OG

Jeg begyndte faktisk at grine da MS manden sagde at deres produkt var godt fordi de brugte 20 mia. om året på at udvikle software og at Linux var 2 år bagud.

Jeg er SÅ GLAD for at Linux endnu ikke er blevet udviklet færdig til Virus og andet malware :wink:

Så alt i alt - Hr. og Fru Jensen fandt ud af at man kan spare 2800 kr ved at bruge 22 minutter og 30 sekunder på at installere Ubuntu.

Og så skal vi ikke undervurdere den kraft der er i at hele danmarks befolkning har hørt om disse besparelser. Det vil kunne give pres på det politiske system - det er lige indtil den første jornalist begynder at regne softwarelicenser ud i antal kræftbehandliger, skolerejser osv.

Ubuntu (opensource) manden i mig er superglad og tilfreds med udsendelsen, men nørden har fundet mange mangler og sidder og hopper for at fortælle om hvordan man løser de sidste små forhindringer.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

laoshi
Redaktør
Indlæg: 5515
Tilmeldt: 26. apr 2008, 20:52
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf laoshi » 31. okt 2008, 13:40

Det var en rigtig god udsendelse, som nåede utrolig meget på den korte tid, der var til rådighed. En ting som jeg synes burde have fået lidt omtale er spm. om opdateringer: at der ikke kun opdateres den anden onsdag i måneden (eller hvornår det nu lige er det er), men løbende; at det sker næsten automatisk og som regel uden tvungen genstart; og at det ikke bare er styresystemet, men alle programmer der holdes opdateret, og at man slipper for licenshelvedet. Det, og så spm. om virus (som blev nævnt) er to temmelig slagkraftige argumenter over for familien Jensen
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Christian.Arvai » 31. okt 2008, 13:51

thj01 skrev:.Men de kunne godt have fortalt at pixeline fungere fint under linux :-( - det er lidt synd for Christian :-(

Jep :wink: det var lidt ærgeligt, men nu har jeg set udsendelsen flere gange og jeg syntes at det totale billede af ubuntu og open source var meget godt, og
det vil helt klart få flere til at få øjnene op for andre muligheder en microsoft, som efter min mening slap ret dårligt fra deres deltagelse i programmet.

Så en stor tak fra min side, til dem der deltog og hjalp i projektet. :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Flemming Bock
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. nov 2008, 10:50
IRC nickname: sundgod

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Flemming Bock » 4. nov 2008, 10:59

Jeg er en af de gamle windowsbrugere som så Pengemagasinet d,29. oktober og blev inspireret til at forsøge med gratisprogrammerne nu da min harddisk alligevel er stået af. Jeg har forgæves genset programmet på nettet for at finde ud af hvad det præcist var for et produkt de købte for 25 kr. og fik tilsendt på en CD. Kan nogen mon hjælpe mig med det. På forhånd tak.

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf PKO » 4. nov 2008, 11:10

Hej,

Velkommen til forum.

Hermed et link http://www.linuxpusher.com/product_info ... 374a6851bd

Vi håber den vil tilfredstille jeres forventninger.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf AJenbo » 2. feb 2011, 11:18

Her er lige statistikken fra dagene omkring denne event.
Billede

Oven i DR Pengemagasinet var der også lige en udgivelse på samme tid.

Ud over disse 2 (eb) meget store udsving har vi også en stor stigning af besøgende ved hver udgivelse og ca. en måned frem.

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster