Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Casper Hansen » 29. okt 2008, 22:09

lath skrev:Iøvrigt ...

De der spil var garanteret Windows programmer - men journalister og IT.
(Er jeg for hård imod dem - journalisterne?)


Det var FIFA og Pixeline, som er til Windows. Pixeline er vidst også til Mac.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Svante
Indlæg: 606
Tilmeldt: 16. dec 2006, 14:25
Geografisk sted: Bornholm

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Svante » 29. okt 2008, 22:09

Ja, det var et udmærket program.
De kunne godt have kommet ind på, at de 2 spil måske godt kunne være kørt via Wine.
Problemet med live-tv kunne helt sikkert også været løst.
Desuden burde Open Source-manden have forsvaret sig mod M$-mandens angreb om, at Open Source er 2 år bagud. Det var sgu' for groft at høre på.

Ellers nød jeg også, at man havde brugt Mike Oldfield som baggrundsmusik, selv om det ikke blev spillet særligt højt :)

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Jarlen » 29. okt 2008, 22:11

lath skrev:Godt program - men jeg er ikke enig med M$ manden om at Open Source software er
flere år bagud
- nok mere det modsatte.

Godt eksempel på det modsatte er f.eks. Mozilla Firefoxs faneblade. Faneblade kom senere i M$ Internet Explorer.


Han forsvarer det vel med at Firefox fik idéen til tabs fra Opera der er closed source (omend ikke microsoft) :P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Christian.Arvai » 29. okt 2008, 22:15

Og jeg vil her beklage at der ikke blev vist den løsning på Pixeline spillene, som alle der har fuldt med i forumet allerede kender.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Casper Hansen » 29. okt 2008, 22:19

christian.arvai skrev:Og jeg vil her beklage at der ikke blev vist den løsning på Pixeline spillene, som alle der har fuldt med i forumet allerede kender.


Så må man håbe, at de har tilmeldt sig forumet.

- I øvrigt, er jeg den eneste, der lagde mærke til, at de kunne få en installationsmenu frem ved FIFA? Så de har nok installeret WINE.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Jeg » 29. okt 2008, 22:31

53 brugere online.. :shock:
Der er vidst nogen der har set fjernsyn :mrgreen:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf lath » 29. okt 2008, 22:34

Jeg skrev:53 brugere online.. :shock:
Der er vidst nogen der har set fjernsyn :mrgreen:


Næh , 119 nu! :shock:

Edit: Øv det var 6. Nov 2007 :oops:
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Jeg » 29. okt 2008, 22:35

119 var nu godt nok 6. nov 2007
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Pihl » 29. okt 2008, 22:37

Den med 119 er hoax. Det var søgemaskiner der gik amok den dag. Den hidtige er rekorc var 33, og blev sat december 2006. Og så var der Ekstra Bladets artikel for en måned siden hvor vi også kom op på en 40 stykker mener jeg.

thomasjohansen
Indlæg: 780
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:37
Geografisk sted: Køge

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf thomasjohansen » 29. okt 2008, 22:37

super indslag. Det holdes på et plan de fleste forstår.

Og er enig i de fleste punkter der er nævnt allerede.

Men synes godt de kunne have gået hårdere til værks mod forhandlerne og især leverandørerne om hvorfor de tillader microsoft at få denne position, det er jo delvis deres skyld at windows er preinstalleret. Og ikke leveres som et supplement så det kunne sidestilles med ligesindede produkter og fri konkurrence.

Men Zepto fik da heldigvis en god reklame og det får vel forhåbentligt nogle af de store leverandører til ærgre sig lidt.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf lath » 29. okt 2008, 22:47

Pihl skrev:Den med 119 er hoax. Det var søgemaskiner der gik amok den dag. Den hidtige er rekorc var 33, og blev sat december 2006. Og så var der Ekstra Bladets artikel for en måned siden hvor vi også kom op på en 40 stykker mener jeg.


Jaså! Nåede at se at den var oppe og runde 56 besøgende omkring 1-2 minutter efter mit indlæg med de 119, som så mest var søgerobotter.

Antallet af besøgende var iøvrigt nedadgående for lidt siden - folk er nok på vej i seng for komme op på arbejde i morgen.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Pihl » 29. okt 2008, 22:52

lath skrev:
Pihl skrev:Den med 119 er hoax. Det var søgemaskiner der gik amok den dag. Den hidtige er rekorc var 33, og blev sat december 2006. Og så var der Ekstra Bladets artikel for en måned siden hvor vi også kom op på en 40 stykker mener jeg.


Jaså! Nåede at se at den var oppe og runde 56 besøgende omkring 1-2 minutter efter mit indlæg med de 119, som så mest var søgerobotter.

Antallet af besøgende var iøvrigt nedadgående for lidt siden - folk er nok på vej i seng for komme op på arbejde i morgen.


Jep, det var også det jeg mente: Indtil nu hvor rekorden sat med 61 samtidige brugere (som jeg har set).

raslund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. okt 2008, 22:22
IRC nickname: BombeNissen

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf raslund » 29. okt 2008, 22:53

Oprettede en tråd på OT forummet inden jeg fik søgt på forummet om emnet, så ville da lige smide en post her også.

Jeg så udsendelsen og kan næsten ikke få armene ned over at der endelig er et medie som har taget emnet op og vist det på TV som en del af Nyhedstimen.

Som udsendelse kunne det næsten ikke gøres bedre med den tid som der var til rådighed. Det der fra Microsoft som talte hjemme ved familien var som også sagt i tidligere indlæg "ret sød". 20 mia på udvikling ? Joo, det er da meget godt, men hvor meget af det er ikke bare en flok nørder som får penge for at browse OpenSource communitet for ideer til hvad microsoft kan tage fra omverdenen. Ikke at der er noget forkert i det, men hvis man spørger mig er det bare den ganske sandhed.

De kunne sagtens have kommet ind på at spillene som blev testet godt kan virke på linux, enten med Wine som den gratis del eller som enten Crossover eller Cedega som jo desværre koster penge, men jeg syndes det var en fin måde at vise at der er mangler ved OpenSource men det er jo ikke mangel på vilje, snare mangel på Økonomi ved at udvikle til Linux.

Mere fokus er hvad vi får, og ja, 8.10 imorgen... mon ikke det hele ender lykkeligt ? :)

MadsRH
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. feb 2008, 22:16
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf MadsRH » 29. okt 2008, 23:09

Lige for at vende tilbage til den med Pixeline og Wine, så er det lige præcis et sådan sted jeg mener Ubuntu kunne stramme lidt op på "the user-experience".

Jeg har tidligere forslået at hvis man forsøger at afvikle en .exe fil, skal Ubuntu fortælle at det er en Windows fil og spørge om man vil installere Wine. Det ville nok hjælpe hr. og fru. Danmark.

Better Integrated Wine: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=905402


//MadsRH



PS: God udsendelse :D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Ubuntu i DR's Pengemagasinet den 29. oktober kl. 21.25

Indlægaf Christian.Arvai » 29. okt 2008, 23:15

Casper Hansen skrev:
christian.arvai skrev:Og jeg vil her beklage at der ikke blev vist den løsning på Pixeline spillene, som alle der har fuldt med i forumet allerede kender.


Så må man håbe, at de har tilmeldt sig forumet.

- I øvrigt, er jeg den eneste, der lagde mærke til, at de kunne få en installationsmenu frem ved FIFA? Så de har nok installeret WINE.


uden at diskutere..... man kunne jo søge på google !!!!
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster