Hjælp til ny installation
-
Hjælp til ny installation
Jeg ønsker at monterer en ekstra haddisk i PC'en. Kan i så anvise den bedste måde at installere på, så der bliver muligt at vælge mellem ubuntu og Windows?
Det ville jo være en rigtig god måde ikke at blive uvenner med konen over homebanking der ikke virker, og "hvorfor" skal du pille i noget der virker" spørgsmål.
Mit hardware:
Bundkort: MSI K8N Nero Platinum
Ram: DDR PC3200
Grafikkort: Ukendt fabrikat, men enhedshånteringen siger: NVIDIA GeForce FX 5600XT
Det ville jo være en rigtig god måde ikke at blive uvenner med konen over homebanking der ikke virker, og "hvorfor" skal du pille i noget der virker" spørgsmål.
Mit hardware:
Grafikkort: Ukendt fabrikat, men enhedshånteringen siger: NVIDIA GeForce FX 5600XT
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Hjælp til ny installation
ok
hvis du sætter en ny hd i, og derefter søger for at den står som "ikke allokeret" i windows, skal du (når du derefter vil installere ubuntu) vælge: guidet installering på størst fri plads
( vælg ikke “Guidet - benyt en hel disk” ), så bliver xp slettet !
ps: men tag en backup af alle vigtige ting før du starter !!!
hvis du sætter en ny hd i, og derefter søger for at den står som "ikke allokeret" i windows, skal du (når du derefter vil installere ubuntu) vælge: guidet installering på størst fri plads
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
jeg har et forslag til at finde din pc´s specs. , kan du starte ubuntu op som livecd (vælg at starte uden at installere), og derefter gå ind i :
programmer>tilbehør>terminal og indsætte følgende kommando:
og derefter sende hele resultatet i et nyt indlæg ?
programmer>tilbehør>terminal og indsætte følgende kommando:
Kode: Vælg alt
cat /proc/cpuinfo
og derefter sende hele resultatet i et nyt indlæg ?
-
Hej,
Din hardware
ek OK. Forudsætter at du har mere end 380 MB RAM.
Din hardware
ek OK. Forudsætter at du har mere end 380 MB RAM.
-
ubuntu@ubuntu:~$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 15
model : 12
model name : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
stepping : 0
cpu MHz : 2009.156
cache size : 512 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow up ts fid vid ttp
bogomips : 4020.92
clflush size : 64
processor : 0
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 15
model : 12
model name : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
stepping : 0
cpu MHz : 2009.156
cache size : 512 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext lm 3dnowext 3dnow up ts fid vid ttp
bogomips : 4020.92
clflush size : 64
-
christian.arvai skrev:ok
Hvad mener du med at vælge guidet installering? Det menupunkt synes jeg ikke jeg kan finde, der er kun Istall eller kør fra cd. Så er der tjek cd og start fra første disk.
-
- Geografisk sted: Århus
Det er en del af installationen.
Hvis du ønsker at gå direkte til installationen skal du bare vælge install, så kommer det senere som et af punkterne undervejs.
Hvis du ønsker at gå direkte til installationen skal du bare vælge install, så kommer det senere som et af punkterne undervejs.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
-
Ok så har jeg fået installeret det hele og det gik faktisk nemt denne gang. Jeg er imponeret over jeg fik min gamle bagrund og bogmærker fra Windows.
Jeg har dog et lille problem, den har installeret bootloaderen på det forkerte drev. Det betyder at pc starter op med windows uden valgmulighed. Kun hvis jeg via bios vælger at starte på drevet med ubuntu kommer load menuen. Kan det laves om, eller skal jeg installere forfra?
Jeg har dog et lille problem, den har installeret bootloaderen på det forkerte drev. Det betyder at pc starter op med windows uden valgmulighed. Kun hvis jeg via bios vælger at starte på drevet med ubuntu kommer load menuen. Kan det laves om, eller skal jeg installere forfra?
-
Jeg fik også kun den ene bruger fra windows med over, synes eller jeg markerede begge. Kan den ande bruger importeres?
-
Hej,
Med hensyn til import af bruger vil jeg tro det bliver hurtigere at bare oprette vedkommende som ny bruger.
Dette gøres under System -> Administration -> Brugere og grupper.
Hvilken installationsmetode virkede for dig?
Med hensyn til din bootloader installeret på forkert harddisk skulle dette kunne ordnes med super grub http://www.supergrubdisk.org/
Med hensyn til import af bruger vil jeg tro det bliver hurtigere at bare oprette vedkommende som ny bruger.
Med hensyn til din bootloader installeret på forkert harddisk skulle dette kunne ordnes med super grub http://www.supergrubdisk.org/
-
PKO skrev:Hej,
Du har nok ret i det brugere, det virkede heller ikke helt efter hensigten, det med import fra windows. Jeg har fået min kones dokumenter og billeder, og de er lagt ned i mapper med engelske betegnelser.
Jeg har installeret ved at følge den vejlening jeg fik tidligere i tråden: guidet installering på størst fri plads
-
Jeg synes det hele køre pænt hurtig, på nær Firefox, det er som om det tager længere tid at hente sider ned, end jeg er vant til i MS Explorer. Er det noget i andre også oplever eller kan der gøres noget.
Jeg har 2 Gb ram i maskinen.
Jeg har 2 Gb ram i maskinen.
-
- Admin
hej
det var da rart at du fik ubuntu installeret, jeg kører selv kun med ubuntu, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig, med hvordan man importere
fra windows, men nu du er kommet op og kører, er der nogle ting som jeg vil anbefale dig at gøre:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
det var da rart at du fik ubuntu installeret, jeg kører selv kun med ubuntu, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig, med hvordan man importere
fra windows, men nu du er kommet op og kører, er der nogle ting som jeg vil anbefale dig at gøre:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100
-
Hej,
Har du opdateret dit system?
Hvilken version af Firefox har du installeret?
Har du opdateret dit system?
Hvilken version af Firefox har du installeret?
-
- Admin
@ jens0804
jeg glemte lige at svare på det med firefox, jeg har aldrig selv oplevet at den var langsom, men du kan jo prøve denne guide:
[Guide] Tweak Firefox 3, surf hurtigere!
viewtopic.php?f=11&t=3146
jeg glemte lige at svare på det med firefox, jeg har aldrig selv oplevet at den var langsom, men du kan jo prøve denne guide:
[Guide] Tweak Firefox 3, surf hurtigere!
viewtopic.php?f=11&t=3146