Hvilket Virtualiserings-software?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Anda8000

Hvilket Virtualiserings-software?

Indlæg af Anda8000 »

Hej.

Har i noget tid kørt dual-boot Ubuntu/XP på min bærbar. Har tænkt mig at geninstallere WinXP, og vil i samme ombæring smide det ind som en virtuel maskine i Ubuntu, så jeg slipper for at genstarte når jeg skal noget i XP.
I XP skal der gerne være support for USB, da jeg skal bruge det til Serato Scratch Live -> Synes jeg har læst lidt om manglende USB, men ved ikke om det gælder alt virtualiserings-software?

Mit spørgsmål:
Hvilket software kan i anbefale til mit formål?
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Re: Hvilket Virtualiserings-software?

Indlæg af sådanUBUNTU »

Jeg har fået virtualbox til at virke.

For lidt inspiration, se f.eks. her: viewtopic.php?f=11&t=2350&p=18016&hilit=virtualbox+usb#p18016
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
Anda8000

Re: Hvilket Virtualiserings-software?

Indlæg af Anda8000 »

sådanUBUNTU skrev:Jeg har fået virtualbox til at virke.

For lidt inspiration, se f.eks. her: viewtopic.php?f=11&t=2350&p=18016&hilit=virtualbox+usb#p18016

Hej.

Har faktisk leget lidt med VirtualBox i dag... Brugte denne guide: http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/04/howto-install-virtualbox-in-hardy-heron.html

Jeg installerede dog derefter Sun's version for at USB virkede!
(Er dog ikke sikker på om det havde virket i den første, da jeg først fandt ud af bagefter at den virtuelle maskine skulle stoppes for at kunne indstille det) :oops: