Jeg har forsøgt at installere Lotus Symphony. Jeg er nu godt tilfreds med OOo, men kunne godt tænke mig at se det nye alternativ i funktion. Men jeg har problemer med at installere det. Hver gang jeg dobbeltklikker på det downloadede ikon får jeg følgende melding: Der er ikke installeret noget program for denne filtype
Hvad gør jeg så?
Lotus Symphony
-
- Geografisk sted: Kolding
Lotus Symphony
mvh Rulfe
v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.
-
Re: Lotus Symphony
Hej,
Er det Ubuntu 8.04 64bit og hvilken browser bruger du?
Java er et krav for at downloade.
Er det Ubuntu 8.04 64bit og hvilken browser bruger du?
Java er et krav for at downloade.
-
jeps.....alt er som der står nederst i beskeden
Min browser er firefox.....desuden skulle jeg gerne have installeret det nyeste java fra sun, så den del skulle der være styr på. Men så igen.....jeg synes aldrig jeg har været specielt heldig med java, siden jeg skiftede til Ubuntu.
Min browser er firefox.....desuden skulle jeg gerne have installeret det nyeste java fra sun, så den del skulle der være styr på. Men så igen.....jeg synes aldrig jeg har været specielt heldig med java, siden jeg skiftede til Ubuntu.
mvh Rulfe
-
Hej Rulfe,
Firefox version? 32 / 64 bit?
Der er ikke plugin fra Sun til Firefox 64 bit!
Den løsning som altid bliver angivet er at installere 32 bit version som skulle virke med 32 bit biblioteker.
Firefox version? 32 / 64 bit?
Der er ikke plugin fra Sun til Firefox 64 bit!
Den løsning som altid bliver angivet er at installere 32 bit version som skulle virke med 32 bit biblioteker.
-
puh jeg ved faktisk ikke om firefox er til 64-bit, men det tror jeg næsten. Du har ret....det er 64-bit som er problemet med java. Men hvad har firefox egentlig med installationen af symphony at gøre?
mvh Rulfe
-
Hej Rulfe,
Undskyld jeg læste ikke din mail korrekt.
Jeg forstår nu at fil er blevet downloadet!
Har du sørget for at denne kan eksekveres (chmod +x filnavn)? Højreklik / egenskaber / afvikl
Undskyld jeg læste ikke din mail korrekt.
Jeg forstår nu at fil er blevet downloadet!
Har du sørget for at denne kan eksekveres (chmod +x filnavn)? Højreklik / egenskaber / afvikl
-
okay, så forstår jeg bedre Det må være sommervarmen
jeps det har jeg
jeps det har jeg
mvh Rulfe
-
Installing IBM Lotus Symphony on Linux SLED 10 and RHEL5
Preparation
1. Login as the root user.
2. Specify your local language setting. Click Computer > Control Center > System > Language in SLED 10 or System > Administration >Language in RHEL 5, if necessary. Then restart the system to enable the local language setting change. Lotus Symphony version 1 automatially switches to the native language version specified in this setting.
3. Locate the IBM_Lotus_Symphony_Linux.bin file that you downloaded.
4. Change the IBM_Lotus_Symphony_Linux.bin file property to runnable, if necessary.
5. Make sure that the additional package standard C++ library libcstdc++.so.5 is installed.
Notes
* You need to perform either of the following actions before you can print the license page during installation:
o Install a correct driver for your local printer.
o Use your current Adobe® Postscript® printer and set the GhostScript pre-filtering as Convert to PS level 1 on the Advanced tab.
* You need to adjust Security Enhanced Linux (SELinux) policies or disable SELinux temporarily before you can install Lotus Symphony on some Linux platforms with SELinux enabled. Otherwise, an error message Failed to find VM - aborting displays because the Java™ in InstallShield MultiPlatform uses a few libraries which do not have permission according to SELinux policies by default.
Installing in GUI mode
1. Start the IBM_Lotus_Symphony_Linux.bin file to start the installation, and follow the screen instructions.
2. Click Finish to complete the installation.
Installing in silent mode
1. Open a terminal and change to the folder where IBM_Lotus_Symphony_Linux.bin is located.
2.
Run command ./IBM_Lotus_Symphony_linux.bin -silent -V Property=Value
Properties are provided as below:
*
licenseAccepted="true/false"
Specifies whether to accept the license of this program or not. It is set to false by default, and must be set as true, or the installation quits.
*
FileTypeAssociations=0,1,2,3,...
Specifies which file type is associated with Lotus Symphony. It is set to 3 by default, and ODF and OpenOffice.org 1.1 are associated.
o 0 -- No file type is associated with Lotus Symphony
o 1 -- ODF file is associated with symphony
o 2 -- OpenOffice.org 1.1 file is associated with Lotus Symphony
o 3 -- ODF and OpenOffice.org 1.1 are associated Lotus Symphony
To associate Lotus Symphony with multiple file types, add the options. For example, 3 (1+2) means it is associated with ODF and OpenOffice.org 1.1 files.
*
installLocation=< Folder >
Target folder of Lotus Symphony. By default, the value is /opt/ibm/lotus/Symphony.
*
launchSymphony="true/false"
Specifies whether to launch Lotus Symphony after installation. By default, the value is false.
A sample command is like: ./IBM_Lotus_Symphony_linux.bin -silent -V licenseAccepted="true" -V fileTypeAssociations="15" -P installLocation="/opt/ibm/lotus/aaa" -V launchSymphony="true"
Set the $HOME environment variable with the value /root in case user uses the command to get root permission instead of logging in as root user directly. For example, use sudo -H ./IBM_Lotus_Symphony_linux.bin -silent -V licenseAccepted="true"
-
- Geografisk sted: Køge
Snart kommer sun java 1.7 ud som understøtter 64-bit (hurrraah!).
Her er et snapshot af 1.7 for de eventyrlystende: https://jdk7.dev.java.net/
Her er et snapshot af 1.7 for de eventyrlystende: https://jdk7.dev.java.net/
-
Det eventyr snupper jeg!