Coda lignende web developer IDE (Verdens bedste web IDE?)

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
fasmide

Coda lignende web developer IDE (Verdens bedste web IDE?)

Indlæg af fasmide »

Halløjsa!

Jeg er sådan så småt skiftet fra mac osx hvor jeg før brugte et program der hedder Coda til web udvikling og tænkte jahh ja sådan et lignende tool må der ganske simpelt findes til Ubuntu

Men nææh nej, jeg kan i hvert fald ikke finde dem, jeg er faldt over bluefish som faktisk er nogenlunde på vej, men den mangler bare ftp support (og ikke det der gnome-vfs der virker 1/4del af gangene) Desuden har jeg ind i mellem at bluefish crasher på mig, og i det heletaget har en masse features som jeg aldrig kommer til at bruge (de der knapper hvor den kan sætte kode ind for en) og de tusinde vis af knapper på bruger interfacet fylder ret meget på min lille 12" 1024x700oglort skærm...

Mit spørgsmål er så, hvad gør i når i skal udvikle web applikationer?
fasmide

Re: Coda lignende web developer IDE (Verdens bedste web IDE?)

Indlæg af fasmide »

nå men hvis nogen sku ligge inde med samme spørgsmål så har jeg kommet frem til:

PDT (En eclipse version der er lavet til at skrive php med) i kombination af en lokal apache med php og mysql og hvad man nu har brug for. Det har været det bedste til det jeg har sku lave...
millfarm
IRC nickname: millfarm

Re: Coda lignende web developer IDE (Verdens bedste web IDE?)

Indlæg af millfarm »

hvor finder jeg og installerer PDT, jeg har prøvet:
sudo apt-get install eclipse
men det er java versionen (eller noget i den stil)