Hvem er folk tråden..

Alt omkring ubuntudanmark.dk
AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf AJenbo » 1. jun 2011, 18:58

Min Warp var på disketter, zzzz, IBM brugte dem når de skulle bruge floppy disk istedet for at købe ny disketter, efter OS/2 floppede.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf thj01 » 22. okt 2011, 17:44

OS/2 var et genialt bygget system, der var Windows langt overlegen på mange måder. Desværre var det også forfærdeligt tungt at arbejde med og led under manglende drivere.

Jeg hentede 3 pakker med OS/2 da IBM delte det gratis ud til studerende i Odense - tror aldrig jeg købte disketter efter det. (jeg mener der var 22).


PS. Er denne tråd efterhånden ikke ved at være lidt gammel og uddateret. Jeg kender ihvertfald ikke den thj01, der har skrevet noget på side 2 - han har ihvertfald ikke noget med mig i dag at gøre gg.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Martin Jørgensen » 24. mar 2013, 15:13

Jeg vil da lige også lige komme med mine indput

Martin Jørgensen 28 bosat i Kolding, er igang som datatekniker med Speciale i infrastruktur færdig 2017

Jeg har domænet http://www.ubuntu-pc.dk hvor jeg har planer om at sælge maskiner med ubuntu

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf lath » 28. mar 2013, 15:39

Martinjo84 skrev:Jeg vil da lige også lige komme med mine indput

Martin Jørgensen 28 bosat i Kolding, er igang som datatekniker med Speciale i infrastruktur færdig 2017

Jeg har domænet http://www.ubuntu-pc.dk hvor jeg har planer om at sælge maskiner med ubuntu


Bemærk at Ubuntu er et varemærke (trademark) der er ejet af Canonical - og at de fleste virksomheder ikke tillader at deres varemærke bliver brugt af andre virksomheder. Du kan få problemer med at dit domæne under dk TLDet hedder noget med Ubuntu.
Varemærker hører under Lov om Ophavsret, AFAIK

Disclaimer: IANAL

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Martin Jørgensen » 28. mar 2013, 20:57

Okay det vidste jeg intet om

Hvem kan jeg kontakte omkring dette ??

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf AJenbo » 28. mar 2013, 23:28

Det er rigtig nok, ubuntu danmark skal hvert år gøre rede for deres aktiviteter for at få lov til fortsatte at måtte bruge navnet med licens, der er dog en vis frihed. Tror det er noget i stil med, man må godt kalde sig Ubuntu expert, men man må ikke sige man er den officele ubuntu expert.

Jeg tror christian.arvai kan kaste lidt mere lyst på emnet.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Christian.Arvai » 30. mar 2013, 19:31

AJenbo skrev:Det er rigtig nok, ubuntu danmark skal hvert år gøre rede for deres aktiviteter for at få lov til fortsatte at måtte bruge navnet med licens, der er dog en vis frihed. Tror det er noget i stil med, man må godt kalde sig Ubuntu expert, men man må ikke sige man er den officele ubuntu expert.

Jeg tror christian.arvai kan kaste lidt mere lyst på emnet.

Jeg kan ikke reglerne på det område, ud over at der, som det allerede er nævnt, er krav til forum om at "rede for deres aktiviteter".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Martin Jørgensen » 30. mar 2013, 21:21

Okay mange tak for informationen, så må jeg bare finde et andet navn :)

System77 måske :)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf lath » 30. mar 2013, 21:30

Martinjo84 skrev:Okay mange tak for informationen, så må jeg bare finde et andet navn :)

System77 måske :)

Der findes både et nationalt og et internationalt varemærke register du kan søge i ved Patent og Varemærkestyrelsen.

Du kan registre dit eget varemærke mod et mindre gebyr (pr år?), AFAIK.

Disclaimer: IANAL

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

T-Duck
Indlæg: 214
Tilmeldt: 21. feb 2009, 10:49
Geografisk sted: Nord Falster

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf T-Duck » 10. aug 2013, 15:12

Hejsa, har ikke fået presenteret mig.
Men Thomas her. 28 år gammel gift og to dejlige døtre. Begyndte sidste år endelig med at tage IT-Supporten.
Jeg har kørt fast med Ubuntu i 6-7 år. men har haft dual bootet i 3 års tid før hen.
Packard bell EasyNote
Ubuntu 13.04 kde
Ram 8 GB ddr3
Intel Core i5 2. gen 2,3 GHz
640 GB HDD.
Nvidia GeForce GT 520M 1 GB
acer W700 tablet win8 64 bit

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Dan Hansen » 1. dec 2013, 16:02

Hejsa, Dan her.

Snart halvtreds år gammel, danskfødt, men har boet i Norge i mange mange år. Det meste af mit liv, faktisk. Noget der sikkert kan ses på sproget en gang i mellem. :)

Bor nu i Rødby (siden 2010) hvor jeg lige nu arbejder som freelance skribent, men har mange år fra databranchen bag mig.

Har de sidste årene været lidt ind og ud af Linux (Mandriva, Fedora, Ubuntu blandt andet), men bruger lige i øjeblikket Windows 8 Pro, mest fordi der har været nogle programmer jeg har brugt der ikke findes for Linux (Videoredigering, faktura og Ham Radio Software).

Nu ønsker jeg igen at give Linux en ny "chance", og da falder valget vel naturlig på Ubuntu :)

Vel, det var lidt om mig, ses der ude i forumet ...

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

m nielsen

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf m nielsen » 1. feb 2014, 20:47

Jeg er en 51 år gammel førtidspensionist og bor i Aars, Nordjylland, og har først for nyligt stiftet bekendtskab med Ubuntu. Dvs. jeg KENDTE det lidt, ved læsning om det på nettet, men havde da ingen grund til at springe på det...

Jeg arbejder på et beskyttet værksted, hvor vi bruger computere ind i mellem i forbindelse med arbejdet ude i værkstederne. Disse computere kører ind til videre go'e, gamle Windows XP, men skal, for at kunne være sikre og opdaterede at bruge, "Ubuntuiseres", og da jeg så selv fik en gamme spand tilovers, da jeg skiftede til Windows 8 - ja, så skulle jeg lige prøve Ubuntu, inden den evt. røg til skrot i vores nyoprettede E-skrot-afdeling, "Sikker Datadestruktion" på værkstedet.

I har jo sikkert set mine prøvelser udi Ubuntu, men nu kører det da OK for mig.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf buddig » 1. feb 2014, 22:21

m nielsen skrev:...og da jeg så selv fik en gamme spand tilovers, da jeg skiftede til Windows 8 - ja, så skulle jeg lige prøve Ubuntu, inden den evt. røg til skrot i vores nyoprettede E-skrot-afdeling, "Sikker Datadestruktion" på værkstedet...
Windows 8 ?
Hvad skal det dog bruges til ?
Ud med det og ind med Ubuntu. :)
// Henning

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Blueeyez » 10. feb 2014, 10:23

Hej,

Jeg hedder Kenneth og er 23 år gammel og bosiddende i Esbjerg.

Jeg har kendt til Ubuntu siden 6.04, men aldrig rigtigt følt mig hjemme i Ubuntu og eller altid mødt forhindringer i Ubuntu som jeg ikke lige vidste hvordan skulle håndteres. Dog har jeg siden 6.04 haft en finger på Ubuntu pulsen og i dag har jeg Ubuntu 13.10 og må erkende at er ved og finde mig godt tilpas, men efter knap 14 år med Windows så er det svært. Det er især svært fordi jeg har en hjerneskade og en øjensygdom som jeg kæmper med og et sted hvor Ubuntu for alvor blev mit valg skyldtes compiz zoom som er mere letvægtigt end fx. Zoomtext og så er det jo gratis. Hvor imod Zoomtext koster en formue og så er det tungt og fyldt med fejl som aldrig bliver rettet.

Grundet min hjerneskade er alt det bøvl med windows (viruser mm) os blevet lidt for meget og derfor gik valget os på Ubuntu, men jeg må indrømme jeg til tider kunne tænke mig en macbook, men hvergang jeg ser prisen så må jeg indrømme at Ubuntu nok er bedre. Os blot så Ubuntu kommer frem og min store plan bliver nok at påvirke Ubuntus udvikling så det bliver mere hensigtmæssigt for synshandicappede, da det ikke er så nemt igen som synshandicappet af komme igang og jeg ved os det ikke er i windows, men i mac er det og jeg mener at jo mere der er indbygget i systemet desto bedre på det område!

Jeg er herinde fordi det er det eneste Ubuntu hjemmeside som har en god tone og hvor der er rigtig meget potentiale, men der er os en del arbejde, men det er vel kun godt :) (Har nok ikke set alle Ubuntu hjemmesider og så er det på dansk)
Jeg vil os oplyse at grundet min hjerneskade så husker jeg dårligt og at Ubuntu derfor er en meget besværlig ting at lære, men jeg prøver da selvom jeg nok er lidt for hjernevasket med Windows.

Grundet min hjerneskade og øjensygdom så er jeg førtidspensioneret, men prøver da stadig at holde mig igang. Min øjensygdom vil nok gøre mig blind en dag, men til den tid håber jeg da Ubuntu er blevet meget bedre for synshandicappede, men ved godt at det er frivillige der arbejder på det og derfor skal dette ikke ses som en fornærmelse, men et ønske :)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Simon Justesen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 21. sep 2013, 13:33
IRC nickname: simmdk
Geografisk sted: Randers, Danmark

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Simon Justesen » 29. okt 2014, 17:37

Hej!

Jeg synes lige jeg ville skrive lidt om mig selv. Det er mig I måske har set på Freenode som simmdk

Mit navn er Simon, jeg er 34 år gammel og bor i Randers. Jeg er uddannet datamatiker og mediegrafiker. Jeg er kørestolsbruger - har bil og kommer fint rundt ved egen hjælp, så det er vældig :D

Jeg har været Ubuntu-bruger on and off gennem mange år - er nysgerrig af natur, og Warty Warthog (4.10) var den første Ubuntu jeg installerede. Jeg havde fiflet lidt rundt med Debian og hørte så om det her nye Ubuntu, der skulle være helt vildt nem at bruge, så det prøvede jeg. Siden har jeg sådan med jævne mellemrum installeret nye Ubuntu'er for at være lidt med på sidelinien. I slutningen af 2012 var jeg så træt af Windows, at jeg tænkte: "Jeg vil fandme prøve Ubuntu igen, og så ryger Windows ind som en virtuel maskine i Virtualbox.". Det gik fint i et helt år, og jeg savnede ikke Windows.

Desværre må jeg nok krybe til korset og tilstå, at jeg i dag dualbooter Windows og Ubuntu. Det skyldes, jeg har mit eget lille grafiske bureau sammen med en veninde, og ja... Kunder og underleverandører bliver ved med at sende os PSD-filer, så selvom GIMP spiser dem ok i mange tilfælde, er det ikke helt godt. Men det er jo ikke GIMPs skyld! Så indtil videre er jeg stadig tvunget til at bruge Windows i dagtimerne, men jeg bruger så meget tid jeg kan i Ubuntu om aftenen. Det er enormt spændende at være en del af fællesskab, og så kan jeg godt lide måden, man hjælper hinanden på, og deler viden uden nødvendigvis at have profit for øje.

Linux og Open Source-verdenen har i hvert fald givet mig adgang til programmer og serversoftware, som jeg kun kunne drømme om, og jeg synes det er møghamrende ærgerligt, at Linux-distributioner, som f.eks Ubuntu ikke har vundet mere indpas på desktoppen, end det har. Det ser jo godt ud på serversiden. Men lad os arbejde for, at desktoppen kommer med også! Selvfølgelig kan det lade sig gøre - bare man har viljen og er vedholdende!

Jeg har også nogle ambitioner om at lave nogle fede programmer eller deltage i nogle projekter til Ubuntu på et tidspunkt. Men første prioritet er de internetbaserede tjenester til handicappede, jeg er ved at bygge. Det fortæller jeg mere om senere, når det er værd at vise frem... :)

Ser frem til en masse sjove stunder sammen med jer, både online og offline :D

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster