Hvem er folk tråden..

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Jarlen » 18. jun 2008, 18:59

Hey

Jeg er 21 år, bosiddende i København, og pt. civilingeniørstuderende på DTU i Lyngby. Jeg har været "nørd" i mange år, men er først for nylig gået over til Linux, selvom tanken om det har fascineret mig længe. Jeg har for længe siden droppet dual-boot og kører nu kun linux på min primære skole/arbejdscomputer.
Jeg er interesseret i bl.a. programmering og håber på at komme til at deltage i open source verden fremover, da jeg godt kan lide tanken om fri software (free, as in free beer AND speech).
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

FAF
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. jul 2008, 14:08

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf FAF » 30. jul 2008, 15:56

Hej

Ok.. må nok også lige sige hej herinde, også selvom jeg lige har registreret mig.

Mit navn er Flemming, lige fyldt 42 for nogle dage siden. Bor I Dragør med viv og to børn. Arbejder som IT-Konsulent på fuld tid. Har et lille IT firma ved siden af, som dog snart bliver elimineret. Har været med på vognen siden jeg fik en RedHat dist. i et udenlandsk computer blad, tror det var RHL v. 4.1 eller 5.0, omkring 1997. Fik vist nok også en OS/2 omkring 1997 :), men syntes at Redhat gjorde det godt. Redhat blev senere udskiftet med FreeBSD, som jeg brugte på servere og desktops, sideløbende med at diverse Linux distributioner blev testet. FreeBSD blev også erstattet af Linux efter et par år. Kører dog stadigvæk en FreeBSD på min firewall, og den er bare stabil, flere år mellem genstart. Den bruges også til PPTP VPN. Kører desuden en CentOS 4.6 på min web-server, pga. DirectAdmin.

Har været gennem mange forskellige distributioner, som PCLinuxOS, Mandrake (eller Mandriva som den kaldes nu), Debian, Fedora, CentOS, SuSE, m.fl. Har også prøvet diverse "source" distributioner, såsom Gentoo, men opgav dem hurtigt. Har jo ikke så meget tid længere... Ubuntu og APT kan ingen slå i brugervenlighed og administration.

Nu kører jeg Ubuntu 7.10 på min arbejds bærbar, med Virtualbox til XP og Vista. De bruges til at teste hjemmeside kompatibilitet (IE) og MS-Office (business de-facto), ellers bruger jeg ikke Winblows til andet. På hjemmecomputeren har jeg en Ubuntu 7.04 og XP i dual boot, som bliver en ren Ubuntu når 8.10 kommer. Serveren er lige blevet erstattet af en Ubuntu Server 8.04 LTS 64bit, fra en Debian 4.0. Serveren kører bl.a. NFS/Samba og Squeezecenter, en uPnP server er på vej til at blive testet. 8.04 serveren kører fint fint, efter et par små-rettelser.

Konen har fået æren af at køre med Linux Mint, som jo nok burde have været en Ubuntu i stedet, men hva.. Hun kommer fra en WindowsME, som faktisk kørte i 6 år. Utroligt ikke?

Har også en ny dedikeret Ubuntu 8.04 LTS desktop kørende, skal bruges til x264, MKV, og generel konvertering (FLAC, MP3).

Inden jeg kommer for godt i gang, må jeg hellere slutte her.

/FAF

Troels
Indlæg: 196
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:00

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Troels » 21. aug 2008, 17:58

Hej. Jeg kommer fra fyn og er netop startet på gymnasiet, hvor jeg er den eneste, der bare har en smule forstand på computere :?. Jeg er 16 år og har kørt Ubuntu siden marts '08 hvor jeg eksperimenterede med 7.10'eren i de mørke nattetimer :P.

julehund
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:12
Geografisk sted: Staby 6990

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf julehund » 22. aug 2008, 06:37

hej. jeg har også leget med "alle" de forskellige linux distb. og fandt så ubuntu!! og for dælen det kører godt!! har en bærbar hvor der køre (host host) xp på, kan ikke få java-netnordeabank-firefox-flash til at spille 100%, men det kan være det kommer en dag!
ellers har jeg en amd 64 bandit, med hdmi, til at stå under fjernsynet med ubuntu på, og det er da for fedt (du mangler et codec, skal jeg finde det til dig?) den er så rar!! :) :)

kanon forum!

(kone & to små børn)
Mvh Jesper
Hvis alt syntes under kontrol, så går det bare ikke hurtigt nok
Ubuntu 9.10 Linux 2.6.31-16-generic GNOME 2.28.1

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf sprocket » 22. aug 2008, 12:36

Hej Ubuntu buddies. Jeg er 24 år og fra Ulsted, nær Hals i nordjylland. Jeg er udlært struktør, men arbejder ufaglært på et teglværk. Jeg er gift og har én datter på snart 1 år. Jeg har været windows/dos bruger siden 3.11, mest til spil og skole arbejde dengang. Har prøvet mange forskellige linux distroer. Første gang da red hat udkom, men vendte altid tilbage til windows. Da vista endelig udkom, knækkede filmen og jeg var stærkt opsat på at komme væk fra det møj. Nu har jeg kørt ubuntu i snart 3 år og windows er ikke at finde i vores hus, hverken på min eller konens maskine.
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

PLH
Indlæg: 99
Tilmeldt: 24. apr 2008, 20:10

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf PLH » 22. aug 2008, 13:04

:!: Fed tråd - jeg er 22 år og har arbejdet med Ubuntu i omkring 2-3 måneder, helt ny! Jeg er meget politik aktiv, og derfor ser jeg Ubuntu og Open Source mest fra den politiske/ideologiske side, har ærlig talt meget lidt forstand på 0'er og 1'er i computer-verden;)

Er helt vil med sådan et community som dette, og håber vi får det udvidet og udviklet:D

God vind!

snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf snigepige » 21. sep 2008, 03:37

Nå, her var også en tråd jeg burde have skrevet i for længst - men det blir nu.

Hunkøn (jowjow - endda på ubuntu), 26 år, bosat i Nykøbing Mors.
Pt på sygedagpenge efter arbejdsskade. Ellers var jeg igang som glarmesterlærling, men om det kan tages op igen bestemmer armen og lægerne.
Jeg er SLET ikke nørd, men synes det er blevet lidt sjovere det hele efter at have fået ubuntu.
Grunden til at det blev ubuntu var lidt et tilfælde. Alle mine computere crashede ind ad en kant - med røg og det hele endda ved en af dem - så jeg havde egentlig forsvoret computere. Så fik jeg den her Acer ferrari forærende til at beholde hvis jeg kunne få den op at køre. Den var MEGET forsømt skal det siges - den var blevet brugt og brugt og brugt, uden at der var blevet brugt tid på den overhovedet. Så ud med win og ind med ubuntu. Siden har jeg fået en del grå hår men også en masse spas ud af den.

Atjø.

AMD Athlon™ 64-Bit Processor 3000+ / 2.16 GHz, 1024MB, DDR333 (PC270), 80GB HD, ATI MOBILITY RADEON 9700, SXGA+
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige


PerSimonsen
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. okt 2008, 19:03
Geografisk sted: Langt fra Las Vegas aka. Ballerup

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf PerSimonsen » 14. okt 2008, 22:26

Så vil jeg da også lige sige hej, jeg hedder Per, og er 29 nytårsaftener gammel. Og arbejder til dagligt som værktøjsmager.
Jeg faldt over Ubuntu her for nyligt, da jeg søgte efter en ny bærbar. Faldt over ASUS eee, som jeg kunne se, kunne fåes med Linux. Det prøvede jeg at søge lidt på, og faldt over Ubuntu. Prøvede med en installation gennem Wubi. som fungere endnu, upåklageligt. Har dog XP endnu, bruger den bare ikke, men bliver beholdt hvis der skulle komme noget i vejen som Ubuntu ikke kan klare. Og hvilken forskel i forhold til XP. Har dog ikke fundet ud af pakkehåndtering
If we aren't supposed to eat animals, why are they made of meat?
MOMS ? Jeg har ikke bestilt moms !!

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf soundpartner » 14. okt 2008, 22:37

ha ha jeg kan da også byde ind... om ganske få timer er jeg 12054 dage gammel. og har rodet med ubuntu det sidste ca halve år. Jeg har ellers holdt på at leg grundet kombabilitet med kunder osv ikke kunne bruge andet end windows, men så blev jeg grundet job hos microsoft lokket til at give ubuntu et go, og i dag har jeg 3 alm bærbare, 2 asus eee's, en server og 2 stationære computere som alle kører ubuntu som primært styresystem.
jeg er ejer af et lille firma hvor vi bruger en del digital teknologi til styring af lyd og lys (koncerter osv) desværre er jag stadig til tider nød til at køre windows (wine er ikke godt nok) men det er garenteret et spørgsmål om tid før windows er helt væk.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf lath » 15. okt 2008, 01:54

Jeg er pt 38 år gammel (2008).

Jeg er vist det kalder man kalder en geek i betydningen "A person who is interested in technology, especially computing" - jeg vil dog generalisere geek til det det er: "interesseret i naturvidenskab af enhver art specielt: biologi, zoologi, geologi, astronomi, datalogi, matematik, og verdenen omkrig mig: politik, historie, sprog, psykologi, og andre kulturer end min egen."

Jeg har siden jeg var 12 år leget med computere - også programmeret den - en Amstrad CPC 664 - i (Zilog Z-80) assembler, og senere da jeg var 14 år begynde jeg at lege med elektronik. Lidt senere igen blev jeg licenseret radioamatør (må bygge sendere o.a. selv).

Jeg er uddannet datamatiker, og jeg studerer pt til IT ingeniør på 6. semester på Ingeniørhøjskolen i Århus med speciale i Teknisk IT og indlejrede computersystemer (mest indlejrede computer systemer, som er en minicomputer i en vaskemaskine, mibrobølgeovn, musikanlæg, TV, og den slags)

Linux begyndte jeg med i 1998 - for 10 år siden - jeg bruge f.eks. 3 måneder! på at få grafik serveren (X11) til at vise en brugergrænseflade (tror det var GNOME) for mig - primært på grund af dårlig understøttelse af grafikkort. Det er heldigvis blevet meget bedre med tiden.

Jeg kører Ubuntu 'Hardy Heron' 8.04 LTS, men jeg skifter til den nye version af Ubuntu, når den udkommer den 30. Oktober 2008 (tager self backup før jeg installerer)

Windows XP SP3 kører jeg i virtualbox på Ubuntu på grund af at det meste tekniske software til udvikling af indlejrede computersystemer kommer som windows software.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Artificial Intelligence » 16. okt 2008, 21:26


Xmagixx
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. sep 2008, 12:01

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf Xmagixx » 16. okt 2008, 21:34

hvem er jeg ?
jeg er 25 år sygemeldt fra forsvaret og i forsat genoptræning "sprunget korsbånd"
Så man har en del tid på hænderne så faldt lysten endnu engang over et nyt styre system,
mange folk inde på tweakup.dk anbefalded ubuntu og vupti så røg det på
jeg har en baggrund som udd: bygningsmaler , fotograf og filmklipper og har altid haft interrassen for computere helt tilbage til commandor 64, leget med linux verden for en del år siden med red hat og mandrake men alene problemet med at få nvidia driver installeret var en af grundene til at smutte på windows igen.
nysgerrighed er en stor ting både på arbejded og privatlivet

andsen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 4. apr 2008, 22:24
Geografisk sted: Aalborg, Nordjylland

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf andsen » 19. okt 2008, 23:31

Hej allesammen :-)
Mit navn er Anders, jeg er 18 år gammel og går på Brønderslev Gymnasium i Nordjylland. Min interesse for linux startede i januar i år, hvor jeg læste en artikel på pcworld.dk om at boote linux fra en USB-nøgle. Den allerførste distro jeg prøvede var PCLinuxOS på USB-nøgle, men føj hvor kørte det dårligt. Stædig som jeg er, så kiggede jeg videre og fandt ud af, at mange anbefalede Ubuntu. Jeg endte med at prøve alle betaer og release candidates af Hardy Heron af, før jeg tænkte "Fandme så!"
Næsten samtidigt brændte min gamle Acer bærbar sammen og jeg skulle have en ny. Det blev godt nok til en Toshiba med Vista / XP ene og alene pga. visse programmer til skolen - ordbøger f.eks.
Jeg går i 3.g nu, så til sommer, når jeg skal læse Medialogi på Aalborg Universitet, så ryger Windows helt og aldeles fra den bærbare. Jeg glæder mig :P
Dell Studio XPS 16 Ubuntu 11.10 64-bit - Windows 7 64-bit
Intel Core i7 720 1.6 ghz - 4 GB DDR3 1333 Mhz Ram - Mobility Radeon HD 4670 - 500 GB Seagate Momentus XT Hybrid HDD

"He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher... or, as his wife would have it, an idiot." - Douglas Adams

9had
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. nov 2008, 11:30
IRC nickname: 9had
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf 9had » 8. nov 2008, 11:20

kort om mig...

er 29 år bosat i slagelse, er uddannet multimedia integrator, har altid være tilhænger af alternative løsninger som ikke involvere microsoft. er mac bruger til daglig, men elsker at lege med unix/linux. har leget med linux i mange år, med ubuntu de sidste 3-4 år.
blev introduceret for ubuntu da der blev uddelt ubuntu cd'er, på CBS. Tror det var den første offentligjorde version af ubuntu.
de folk som uddelte dem, havde ikke PPC-version på det tidspunkt, så jeg fik hentet en selv. Den kørte perfekt på min G4 og der gik det op for mig at ubuntu var den helt nye generation af linux. brugervenlig linux, til folket! Men eftersom Ubuntu endnu ikke var/er på niveau af OS X, til det jeg betrækter vigtigt, er den blevet slettet igen fra mac'en, men siden 8.04 tls, er den permanent installeret på min dell bærbær.
Ubuntu 8.10 @ DELL Inspiron 1501

brian_jensen
Indlæg: 4
Tilmeldt: 24. jan 2009, 17:18
IRC nickname: brian_f1f1

Re: Hvem er folk tråden..

Indlægaf brian_jensen » 25. jan 2009, 20:57

Hej Alle

Endnu en nørd en nørd til samlingen :)
Jeg har leget med pc siden '93 på trods af, jeg er 28 år gammel. Den første pc jeg selv fik var en rigtig madagsmaskine, som gjorde jeg fik masser af hands-on erfaring. Linux interessen begynde omkring '99 og SuSE 7-8. Har repereret pc'ere på et værksted i 3 år incl hotline support, og det var mainly windows - og det har klart åbnet mine øje for hvor dårligt win egentlig er. Det fulde skridt til linux har jeg aldrig rigtigt taget, men det kommer nok nu da min windåse xp ikke længere kan boote og jeg er på Kubuntu 8.10 nu. Og efter jeg nu har installeret Compiz Fusion er jeg solgt. Jeg er elektriker nu og har konstateret at visse programmer bare er udviklet til win, specielt noget plc programmeringssoftware, men forhåbenligt ikke noget virtualbox ikke kan klare.
Jeg håber på jeg får tid til at bidrage på forumet, Ubuntu er klart den bedste distribution jeg har prøvet og det er totalt genialt med et supportforum på dansk.
Har forresten et sjovt server legetøj, en ældre Sunfire Sparc 2x1,28 ghz med 2 gb ram med Ubuntu-server 7.04, som jeg compiler lidt på, bare lidt problematisk når sourcen ikke alle steder understøtter Big_Endian, så der er lige en lille udfording - ellers kører serveren LAMP, igen et "+" på ubuntu siden 8)

Men dejligt at se et så levende forum. De bedste hilsner
/Brian

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster