Når jeg installerer KDE Neon (Ubuntu 20.04 LTS), så skal der også installeres en del programmer. Dem installerer jeg med;
Kode: Vælg alt
Sudo apt install *program*"
sudo apt install *program1* && sudo apt install *program2* && sudo apt install *program3*
Videre har jeg lavet en tekstfil med de fleste programmene jeg installerer, og den ser p.t sådan ud;
sudo apt install kate && sudo apt install kcalc && sudo apt install kdevelop && sudo apt install lokalize && sudo apt install mc && sudo apt install kdenlive && sudo apt install kolourpaint && sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/libreoffice-7-0 && sudo apt update && sudo apt install libreoffice && sudo apt install libreoffice-l10n-nb && sudo apt install libreoffice-style-sifr && rm ~/.cache/icon-cache.kcache && sudo apt install language-pack-gnome-nb
Det fungerer i og for sig ganske fint, men jeg kunne tænke mig at lære at lave et script der gør alt det her for mig, og helst uden at jeg skal bekræfte med "Yes" hele tiden. Kan det lade sig gøre?
Så er der også nogle *.deb file jeg er nødt til at hente manuelt, men det kunne være sjovt hvis scriptet også kunne gøre det + installere dem for mig.
Nogle idéer om hvor jeg skal begynde, og hvor finder jeg information om hvordan jeg laver sådan et script?
Mvh Dan