nautilus og ændring af usb-navn?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

nautilus og ændring af usb-navn?

Indlægaf xpas2r » 22. jun 2020, 10:28

hi, i mappevindue optræder ét af mine usb-stick med sit label-navn, men label-navnet har fået tilføjet et 2-tal.
Hvorfor viser Nautilus ikke usb-stick’ets label, men et ‘nyt’ navn: USB-STICK_1?
Indtil jeg opdagede ændringen, reagerede backup deja-dup med en fejlmeddelelse, da deja-dup var sat til at lave backup af ‘USB-STICK’, men ikke længere kunne åbne USB-STICK.
Hvor tit / hvornår ændrer Nautilus ‘label’-navn på et menory-device?
Hvad får Nautilus til at ændre navn på et device, som har et label-navn i forvejen?
bj

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: nautilus og ændring af usb-navn?

Indlægaf AJenbo » 22. jun 2020, 15:16

Det er nok pga der har været 2 forbundet med samme navn, eventuelt var den ikke blevet korrekt afmonteret så den optrådte 2 gange.

xpas2r
Indlæg: 38
Tilmeldt: 10. dec 2013, 11:36
IRC nickname: xpas2r

Re: nautilus og ændring af usb-navn?

Indlægaf xpas2r » 22. jun 2020, 17:04

Vil du mene, at det er tilstrækkelig forklaring, at pågældende memory-stick ved en given lejlighed ikke er blevet regelret af-monteret og derfor næste gang, at det sættes i / monteres, registreres med et nyt 'navn', dvs. det eksisterende label-navn med en tilføjelse?
--- Det lyder som en god forklaring. Jeg oplevede det første gang, da jeg gik fra 16.04 til 18.04, men har så igen oplevet det for nylig, men senest kunne jeg ikke forklare navneændringen med henvisning til overgang til ny version af Ubuntu, da jeg endnu ikke har foretaget overgangen; hvem veed, jeg kan have fået taget usb-stick for hurtigt ud. TAK

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: nautilus og ændring af usb-navn?

Indlægaf AJenbo » 22. jun 2020, 19:20

Det er mit bedste bud

Tilbage til "Tekniske spørgsmål generelt"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 0 gæster