Install af EPSON XP345 Emnet er løst

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Klaus Rasmussen » 6. nov 2019, 01:04

Tryk på vælg alt i min sidste post, og kopier, og så indsæt i terminalen.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf AJenbo » 6. nov 2019, 03:03

Jorn skrev:Jeg har prøvet på 2 computere, de skriver Kommando ikke fundet :(
Er der fejl når jeg skriver sudo 2 mellemrum ./ ingen mellemrum før install-sh :?:

Du skulle skrive install.sh, ikke install-sh

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 6. nov 2019, 12:50

Hej Klaus og AJenbo :D
Klaus, jeg ved ikke hvorfor jeg har skrevet en bindestreg Undskyld :( det hjalp da jeg skrev med punktum Tak
Nu kører scanneren, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre for at scanne :(
Når jeg gør hvad i skriver, masser det i Epsonen så den burde være registret, har også være i de 2 mapper og prøvet at scanne, men der kommer intet udskrift frem på computeren
Skal jeg åbne mappen med image scan eller simpel skan :?: Først
Jeg har aldrig prøvet at scanne hjemme fra. jeg har lagt en udskrift i printeren :) hvad er det normale man trykker på JPEG PDF e-mail eller WSD jeg ved ikke hvad WSD er :( bare en test for at se om det virker :)
Når jeg prøver at scanne fra Epson trykker jeg på Scan, der står til computer (JPEG) tryk OK der står så USB- forbindelse, så trykker jeg scan. nu står der Kommunikationsfejl Tjek forbindelsen :(
USB stikket sidder i Epsonen over til Computeren det er vel som det skal være :?:
eller skal man oprette Wi-fi for at få den til at virke :?:
Mvh. Jørgen

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Klaus Rasmussen » 6. nov 2019, 13:16

Jorn skrev:Klaus, jeg ved ikke hvorfor jeg har skrevet en bindestreg Undskyld

Det var mig der i førstet omgang havde lavet en tastfejl, som jeg senere rettede.

Jorn skrev:det hjalp da jeg skrev med punktum Tak

Fik du kørt installationen af scannerdriveren med: sudo ./install.sh?

Jorn skrev:Nu kører scanneren, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre for at scanne

Prøv med programmet Simple Scan

Jorn skrev:Skal jeg åbne mappen med image scan eller simpel skan :?: Først

Hvad mener du?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf AJenbo » 6. nov 2019, 13:41

Jorn skrev:hvad er det normale man trykker på JPEG PDF e-mail eller WSD jeg ved ikke hvad WSD er :( bare en test for at se om det virker :)
Når jeg prøver at scanne fra Epson trykker jeg på Scan, der står til computer (JPEG) tryk OK der står så USB- forbindelse, så trykker jeg scan. nu står der Kommunikationsfejl Tjek forbindelsen :(

Du styre scanningen fra din computer. Knapperne på selve scanneren er blot genveje, men de fungere kun med Windows, WSD står for "Windows Services on Devices".

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 6. nov 2019, 13:54

Hej AJenbo :D
Tak
Det giver mening ang. Windows maskiner så ved jeg det
Mvh. Jørgen

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 6. nov 2019, 14:27

Hej Klaus
Fik du kørt installationen af scannerdriveren med: sudo ./install.sh? Ja :)
Jeg klikker på mappen imagescan den der ligger når man klikker på de 9 prikker i nederste venstre hjørne, så dobbelt klikker på imagescan, der står Epson XP342-343-345 Serie Scanning dialog
general geometry Enhancement og Other :?: ved ikke hvad det betyder
Jeg trykker på scan, nu står der Untitled.pdf jeg trykker på OK
Så kører scanningen nederst i venstre hjørne, der sker ikke mere :?: er det et sted jeg ikke skal være :?:
Klikker på mappen Simpel Skanning Klar til at skanne, jeg trykker på grøn skan øverst i venstre hjørne
nu står der Skan en enkel side fra skanneren
Skannet dokument.pdf bare en hvid side vises :?:
Er jeg på rette spor :?:
Mvh. Jørgen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf AJenbo » 6. nov 2019, 14:53

Hmm jeg tror du blender nogle termer sammen. En mappe er et orange ikon som indeholder filer. Du ser ud til at bruge det til at refere til alle ikoner, eks programmet Simple Scan.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Klaus Rasmussen » 6. nov 2019, 14:59

Jorn skrev:Jeg klikker på mappen imagescan den der ligger når man klikker på de 9 prikker i nederste venstre hjørne,

Det er ikke en mappe, det er et program.

Jorn skrev:Så kører scanningen nederst i venstre hjørne, der sker ikke mere :?: er det et sted jeg ikke skal være :?:

Svært at afgøre,men det kunne godt være rigtigt. Prøv med programmet Simple Scan.

Jorn skrev:Klikker på mappen Simpel Skanning Klar til at skanne, jeg trykker på grøn skan øverst i venstre hjørne
nu står der Skan en enkel side fra skanneren
Skannet dokument.pdf bare en hvid side vises :?:
Er jeg på rette spor

Igen, Simple Scan er ikke en mappe, men et program.

Kan du scanne en side og åbne den i et program?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 6. nov 2019, 15:34

Hej Klaus og AJenbo :D
Undskyld mapper, så lærte jeg at de hedder ikoner :D
Jeg har trykket på Simpel Skan ikonet :) det ser ud til at den skanner, men hvor kommer dokumentet hen :?:
har klikket på et dokument i arkivmappen men der er intet :(
Mvh. Jørgen

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Klaus Rasmussen » 6. nov 2019, 16:56

Jorn skrev:Jeg har trykket på Simpel Skan ikonet :) det ser ud til at den skanner, men hvor kommer dokumentet hen :?:

Efter scanningen skal du trykke på ikonet med en lille harddisk med en pil over oppe til højre for at gemme dokumentet.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 6. nov 2019, 23:17

Hej Klaus
Før kl 18 lavede jeg et eller andet efter sudo ./install.sh og trykkede min kode der skete en hel del, så stoppede det og jeg troede jeg var færdig, men så skrev computeren at jeg ikke måtte stoppe, ok tænkte jeg :o
efter det gør jeg hvad i skriver og vupti Konens Hp scanner :D
Jeg har prøvet mange gange med Lenovoen men den driller, det er ligesom den ikke kommer videre, der hvor HPern stoppede og kørte videre, her er Lenovoen færdig, når jeg så scanner blinker den bare, hvor HPerne cirklede rundt og scannede
Når jeg dobbelt klikker på Imagescan linket du har skrevet herinde, står der gz men når jeg klikker på grøn pluk ændrer det sig til - nu er jeg oppe på 10 fordi jeg smider dem i papirkurven efter hånden, jeg kan ikke skrive sudo ./install.sh i dem, men hvis jeg omdøber den, sletter -9 og skriver .gz så kan jeg godt skrive, men når jeg har trykket Enter på koden er der mangler det sidste :(
Jeg må prøve i morgen
Mvh. Jørgen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf AJenbo » 6. nov 2019, 23:28

Der kommer ikke noget godt ud af at omdøbe den til .gz, det var bare forviring pga. i ikke helt forstod hvad hind anden gjorde.

Prøv at kopiere denne møre (Vælg alt, ctrl+c, højer klik i terminalen, vælge indsæt) ind i din terminal:

Kode: Vælg alt

wget https://download2.ebz.epson.net/imagescanv3/ubuntu/lts1/deb/x64/imagescan-bundle-ubuntu-18.04-3.61.0.x64.deb.tar.gz
tar xvzf imagescan-*.tar.gz
cd imagescan-bundle-ubuntu-18.04-3.61.0.x64.deb
sudo ./install.sh

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 7. nov 2019, 11:32

Hej AJenbo
Dette her, har jeg lavet en ctrl+c og lagt det ind på Terminal efter deb$
wget https://download2.ebz.epson.net/imagesc ... deb.tar.gz
tar xvzf imagescan-*.tar.gz
cd imagescan-bundle-ubuntu-18.04-3.61.0.x64.deb
sudo ./install.sh
Der kører noget op til 100 % når den er færdig prøver jeg at skanne, der sker det samme den blinker et split sekund i stedet for at cirkle rundt, så man kan se at den skanner.
Jeg har også prøvet at gøre det forfra, ctrl+c når så den er færdig, så skrive sudo ./install.sh og min kode, det køre igen, men den gør det samme når jeg skal skanne, (der må mangle noget mere når den køre i terminalen :?: )
Jeg lavede et eller andet i Terminalen da jeg skulle installere scan på konens HP computer, den skrev div. koder ned ad siden. Så stoppede den , jeg troede den var færdig og ville klikke på orange cirkel med X . Men så skrev computeren at jeg ikke måtte lukke fordi der var mere. Det mere tror jeg at jeg mangler på Lenovoen
Mvh. Jørgen

Jorn
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. okt 2019, 06:21
IRC nickname: Jorn
Geografisk sted: Faxe

Re: Install af EPSON XP345

Indlægaf Jorn » 7. nov 2019, 12:11

Hej Jeg beskriver lige hvad jeg gør fra start :)
Jeg dobbelt klikker med venstre mussetast på linket fra Klaus d. 4 nov. Der står: Du har valgt at åbne: imagescan-bundle-ubuntu-18.04-3.61.0.x64.deb.tar.gz som er: Gzip-arkiv (9,8MB) fra: https://download2.ebz.epson.net
Så står der hvad skal Firefox gøre med denne fil? Har prøvet at trykke på gem fil som Klaus skrev d. 4 nov. men der sker intet, hvad skal der ske :?: Jeg kan også klikke på (gør dette automatisk med filer som denne fremover, den har jeg ikke prøvet. Men jeg klikkede på åbn med (Arkivhåndtering Standard ) Klikker op OK Nu kommer jeg til Arkivhåndtering. Men nu er imagescan ændret til ...deb.tar-2.gz Er det rigtig :?: er det her der sker en fejl :?:
Hvis jeg først klikker på imagescan linien bliver den orange, der skrives så at arkivtypen understøttes ikke :?:
Går tilbage og klikker på grå pluk i venstre øverste hjørne, derefter til grøn pluk.
Jeg klikker på Arkivkassen (Filer) der er en orange mappe med imagescanx64.deb, jeg dobbelt klikker på den, der ligger disse. Core Imagescanx64.deb plugins imagescantar.gz install.sh og README.rst
Jeg højre klik på imagescanx64.deb og klikker på åbn terminal. I Terminalen skriver jeg sudo ./install.sh og adgangskode computeren kører læserdatabase. MEN jeg tror der mangler noget mere :?:
Undskyld det var en lang smøre :) Mvh. Jørgen

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster