HOT TIP : Der er en Android 9 (Pie) opdatering til Samsung Galaxy S9

Har du spørgsmål til andre systemer end Ubuntu kan du stille dem her.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

HOT TIP : Der er en Android 9 (Pie) opdatering til Samsung Galaxy S9

Indlægaf lath » 31. jan 2019, 23:44

Hvordan?
Indstillinger > Softwareopdatering > Download Opdateringer Manuelt

Husk Backup
  1. Jeg bruger Switch appen.
    Skriv swi i søgefeltet inde i indstillinger, og find og tryk så på Switch

  2. På Switch appens startskærm er der i øverst - næst sidste til højre - noget der burde ligne et mikro SD kort. Tryk på den.
    • Jeg har et mikro SD kort i min S9, så det her vil ikke virke for dig hvis der ikke er et mikro SD kort installeret i din S9
    • Du kan prøv at tilslutte et USB lager/USB disk før du starter Switch appen.
      Du vil så - måske /muligvis - få en mulighed at at lave en backup på en USB disk.
      Du kan prøve med noget andet end FAT32 som filsystem, ext4 for eksempel.
      Jeg tror ikke at Android mobiler kan bruge btrfs filsystemet men det kunne være værd at prøve - fordi btrfs er det eneste Linux filsystem der har beskyttelse imod Silent Data Curroption
  3. På den næste skærm trykker du på Sikkerhedskopier
  4. I den næste skærm kommer du til hvad du skal sikkerhedskopiere. jeg vælger alt, og sikkerhedskopierer så.
  5. HUSK også at lave backup af data der er i Knox.
    Mere om Samsung Knox https://www.samsungknox.com/en, hvor man kan gemme alle sine ting der vil være utilgængelig, hvis mobilen bleve stjåldet/røvet fra dig.
    Knox er bygget ind i telefonen og kræver ingen internetforbindelse, snakke med en server, eller lignende for at aktivere sikkerheden - da den altid er aktiv (efter at du har oprettet et Knox lagerområde).

Hvad andre skriver
https://www.androidauthority.com/samsun ... ui-937202/
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Andre systemer"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster