Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf lath » 22. dec 2018, 23:36

Extreme Tux Racer

... er et arcade spil hvor du skal styre Tux (Linux's mascot) ned af en piste.

Billede
Billede

Lad være med at afslutte spillet på en anden måde end den der findes i spillet, ellers hijacker spillet din desktop. Jeg bruger KDE, og her fungerede menuen, så jeg kunne logge ud, og derefter ind igen - hvilket "låste" destop'en op igen.

Super Tux Kart

Er et Mario Kart type ræs spil. Sjovt, men mig og så styre sådan en bil er - lige for tiden - en lidt uheldig kombination. :)

Billede
Billede
Billede

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

KDE 5.12.6 og Extreme Tux Racer er samspilsramte.

Indlægaf lath » 27. dec 2018, 20:18

KDE 5.12.6 og Extreme Tux Racer er samspilsramte.

Samspilsramt skal forstås på den måde at det et programs menu, og virtuelle skriveborde panel, der ikke virker efter at man har afsluttet (quit) Extreme Tux Racer.

Interessant nok , så er der en program blok tilstede(=Fx. Firefox har en), så måske er der en bug i KWin?

Det kunne måske være at hvis man bruger Activities i stedert for virtuelle skriveborde - at det virker normalt - jeg har ikke prøvet det, da jeg ikke har kigget alt for meget på Activities.

Ved du noget? Hvis ja, så lav et indlæg her i tråden!

FYI, Jeg bruger openSUSE Leap 15.0 - ikke Kubuntu.

/Lars