Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf lath » 22. dec 2018, 23:36

Extreme Tux Racer

... er et arcade spil hvor du skal styre Tux (Linux's mascot) ned af en piste.

Billede
Billede

Lad være med at afslutte spillet på en anden måde end den der findes i spillet, ellers hijacker spillet din desktop. Jeg bruger KDE, og her fungerede menuen, så jeg kunne logge ud, og derefter ind igen - hvilket "låste" destop'en op igen.

Super Tux Kart

Er et Mario Kart type ræs spil. Sjovt, men mig og så styre sådan en bil er - lige for tiden - en lidt uheldig kombination. :)

Billede
Billede
Billede

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

KDE 5.12.6 og Extreme Tux Racer er samspilsramte.

Indlægaf lath » 27. dec 2018, 20:18

KDE 5.12.6 og Extreme Tux Racer er samspilsramte.

Samspilsramt skal forstås på den måde at det et programs menu, og virtuelle skriveborde panel, der ikke virker efter at man har afsluttet (quit) Extreme Tux Racer.

Interessant nok , så er der en program blok tilstede(=Fx. Firefox har en), så måske er der en bug i KWin?

Det kunne måske være at hvis man bruger Activities i stedert for virtuelle skriveborde - at det virker normalt - jeg har ikke prøvet det, da jeg ikke har kigget alt for meget på Activities.

Ved du noget? Hvis ja, så lav et indlæg her i tråden!

FYI, Jeg bruger openSUSE Leap 15.0 - ikke Kubuntu.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf Claus Henriksen » 28. dec 2018, 12:04

Elsker KDE. Desværre aftestes Linux programmer mestendels kun i RedHat/Ubuntu's standard-desktops baseret på Gnome eller Mate, suk! Ærgerligt fordi KDE er så forbandet gennemtænkt.

Hvis du virkelig hader Gnome på din laptop, kan jeg anbefale min/Nikolajs USB/Live/Spil CD, Nikolinux: http://wwvaldemar.dk/nikolinux. Så kan du køre spillet på din mosters PC uden at installere.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf lath » 28. dec 2018, 12:40

Claus Henriksen skrev:Elsker KDE. Desværre aftestes Linux programmer mestendels kun i RedHat/Ubuntu's standard-desktops baseret på Gnome eller Mate, suk! Ærgerligt fordi KDE er så forbandet gennemtænkt.

Hvis du virkelig hader Gnome på din laptop, kan jeg anbefale min/Nikolajs USB/Live/Spil CD, Nikolinux: http://wwvaldemar.dk/nikolinux. Så kan du køre spillet på din mosters PC uden at installere.


openSUSE distroen er - modsat Ubuntu (siger andre og er også min erfaring) - lavet til at flere desktops ikke bliver samspilsramte. Så måske en skrabet Mate desktop kunne måske gøre det.

Jeg har en Ubuntu Mate 18.04 LTS i386 installation på min netbook maskine - det er måske værd at kigge på - om den er god til simple spil a la de spil denne tråd handler om.

BTW,
Jeg kan ikke lide GNOMEs desktop - så den kommer aldrig ind på min maskine - derudover så er KDE 5 Plasma for suveræn i forhold til GNOME.

Jeg kommer heller ikke til at installere Kubunt. openSUSEs rollback feature (bruge btrfs til det) har allerede reddet min røv (undgået at jeg skulle geninstallere) openSUSE.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf Claus Henriksen » 28. dec 2018, 13:13

lath skrev:Jeg kan ikke lide GNOMEs desktop - så den kommer aldrig ind på min maskine - derudover så er KDE 5 Plasma for suveræn i forhold til GNOME.

Jeg kommer heller ikke til at installere Kubunt. openSUSEs rollback feature (bruge btrfs til det) har allerede reddet min røv (undgået at jeg skulle geninstallere) openSUSE.

Ja ja. Gnome er selvfølgelig også et rimeligt bud på en Linux standard, og der er også kommet en hurtigere version med 18.10, som giver KDE konkurrence. Jeg er Debian Stable tilhænger, så der er lang tid tid til nyere ting kommer ind - til gengæld ingen 'rollbacks' i min verden.

Btrfs er bedre og bedre, deraf navnet :-D
Mindre (f.eks. rsnapshot af /home og /etc) kan dog gøre det, hvis man antager at rootvolumes er ligegyldige, når man har en kopi af 'dpkg --get-selections'.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf lath » 29. dec 2018, 16:23

Claus Henriksen skrev:Mindre (f.eks. rsnapshot af /home og /etc) kan dog gøre det, hvis man antager at rootvolumes er ligegyldige, når man har en kopi af 'dpkg --get-selections'.


Når du skriver /home, så får det mig til at tro at du har misforstået hvad et btrfs snapshot er: Hvis du laver en rollback på /home - så er det samme som at slette filer der er blevet tilføjet- eller tilføje filer der er blevet slettet.

Af den årsag så har openSUSE , og SUSE SLES btrfs monterings options der gør at btrfs ikke laver snapshots for filer og mapper fra /home og nedefter.

Jeg har /home og / ihver sin btrfs partition, så de mount options er måske ikke relevante for min openSUSE installation.

I øvrigt så bruger openSUSE rpm pakker, og til pakker bruger man CLI værktøjet zypper, samt til alle andre ting alt-i-et admin værktøjet Yast som findes i både en GUI og CLI udgave - begge er self installeret fra starten af.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Linux Spil: "Extreme Tux Racer" og "Super Tux cart"

Indlægaf Claus Henriksen » 29. dec 2018, 16:38

lath skrev:Når du skriver /home, så får det mig til at tro at du har misforstået hvad et btrfs snapshot er: Hvis du laver en rollback på /home - så er det samme som at slette filer der er blevet tilføjet- eller tilføje filer der er blevet slettet.

Jeg har erfaring med btrfs, tak. Mega cool bestemt, men jeg holder mig til gode gamle ext4. Og på ext4 har jeg som sagt haft meget fin erfaring med rsnapshot. Ikke så elegant som btrfs, men simpelt.

Godt nytår!
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster