Mistet e-mail

Her behandles emner som relaterer til backup og sikkerhed.
erikrytter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 10. jul 2016, 09:42
IRC nickname: Rytter
Geografisk sted: Husby, 6990 Ulfborg

Mistet e-mail

Indlægaf erikrytter » 2. nov 2018, 14:53

Hej,

Jeg ved ikke om dette er rette emneområde, men jeg prøver.

Jeg bruger Evolution til at hente og administrere post, men nu er alle mails og konti forsvundet fra det ene øjeblik til det andet. Og det er meget kritisk.

Har nogen et forslag til at genfinde disse data ? Jeg bruger Ubuntu ver. 18. og har opdateret for nylig.

vh
Erik
vh
Erik Rytter

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Mistet e-mail

Indlægaf lath » 3. nov 2018, 12:13

erikrytter skrev:Hej,

Jeg ved ikke om dette er rette emneområde, men jeg prøver.

Jeg bruger Evolution til at hente og administrere post, men nu er alle mails og konti forsvundet fra det ene øjeblik til det andet. Og det er meget kritisk.

Har nogen et forslag til at genfinde disse data ? Jeg bruger Ubuntu ver. 18. og har opdateret for nylig.

vh
Erik


Bruger du IMAP eller POP3 protokollen til at læse post?
  • Hvis email programmet bruger IMAP, så "snakker" programmet med email serveren, flytte slette email og den slags.
  • med POP3 så henter email programmet først alle emails. Dine Emails er altså filer på din computer. Hvis de filer er slettet, så er dine emails også slettet, ... medmindre du har sat email pop3 serveren op således at den aldrig sletter emails

Som du kan læse herover så er metoden IMAP4 eller POP3 meget vigtig, idet at man ved IMAP4 næsten altid har alle email på email serveren, hvorimod man med POP3 har filerne på sin egen computer.

Bruger du POP3, og ingen backup har, og virker harddisken ikke længere, så er alle de filer du ikke har en backup af - tabt for altid.

Det første du skal kigge på om indstillingerne for at hente email er rigtige.
Du bruger IMAP4 hvis der er login oplysninger for en IMPA4 server, og Du bruger POP3 hvis der er login oplysninger for en POP3 server.

Hvordan du håndtere email indstillinger på Evolution email klienten: https://askubuntu.com/questions/51467/h ... tion#51478 (engelsk-sproget)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Store Nord
Indlæg: 92
Tilmeldt: 9. aug 2008, 20:28

Re: Mistet e-mail

Indlægaf Store Nord » 4. nov 2018, 19:14

Det kunne være fordi du er kommet ind på en forkert brugerkonto. For eksempel Gæst.

erikrytter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 10. jul 2016, 09:42
IRC nickname: Rytter
Geografisk sted: Husby, 6990 Ulfborg

Re: Mistet e-mail

Indlægaf erikrytter » 6. nov 2018, 09:11

Hej,

Tak for jeres kommentarer.

Jeg bruger POP3, så filerne er hentet ned til computeren. Det er altså på harddisken, at de er forsvundet, men hvordan det er sket, er mystisk. Jeg bruger en SSD harddisk, men det burde ikke give nogen principiel forskel.

Jeg kigger på det foreslåede link. Heldigvis har jeg sikret mig i tide, så der er ikke sket en større ulykke ved problemet, men det er irriterende.

vh
Erik
vh
Erik Rytter

erikrytter
Indlæg: 173
Tilmeldt: 10. jul 2016, 09:42
IRC nickname: Rytter
Geografisk sted: Husby, 6990 Ulfborg

Re: Mistet e-mail

Indlægaf erikrytter » 12. nov 2018, 09:28

Nu er problemet løst.
vh
Erik Rytter

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Evolution: Har mistet alle mine e-mail

Indlægaf lath » 20. nov 2018, 22:36

erikrytter skrev:Nu er problemet løst.


Sæt lige flueben på det indlæg der er din løsning - også hvis det er et af dine egne indlæg.

På den måde, så kan andre se det er løst - både de brugere der er ude efter en løsning - og os der laver gratiz support i vores fritid.

Hvis det skal være helt perfekt, så rediger titlen, så det er til at hvilket program det er (Evolution).
Du kan bruge titlen på det indlæg du læser lige nu.

Vigtigt: Den titel du skal rette i er dit første indlæg, for det er den forum softwaren kopierer til blandt andet "aktive emner" siden

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Backup & Sikkerhed"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster