60 sekunders nedlukning ?? (At fjerne den) Emnet er løst

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

60 sekunders nedlukning ?? (At fjerne den)

Indlægaf Nordsig » 10. jul 2018, 20:48

Når jeg trykker på tænd/sluk knappen, så kommer den med valg mulighederne "annuller"genstart"sluk" og gør man intet slukkes der efter 60 sekunder.

Er der nogen der har en god forklaring på de 60 sekunder ? (regner Canonical deres bruger for lidt langsomme i opfattelse) Jeg kunne måske forstå 10 sekunder, men når man trykker på tænd/sluk er der vel kun 1 grund, at man vil slukke dyret.

Er der nogen der har en kommando der fjerner disse 60 sekunder i 18.04 ?

Har prøvet kommandoen fra tidligere dist., men disse virker ikke :-(
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: 60 sekunders nedlukning ?? (At fjerne den)

Indlægaf lath » 10. jul 2018, 22:15

Nordsig skrev:Når jeg trykker på tænd/sluk knappen, så kommer den med valg mulighederne "annuller"genstart"sluk" og gør man intet slukkes der efter 60 sekunder.

Er der nogen der har en god forklaring på de 60 sekunder ? (regner Canonical deres bruger for lidt langsomme i opfattelse) Jeg kunne måske forstå 10 sekunder, men når man trykker på tænd/sluk er der vel kun 1 grund, at man vil slukke dyret.

Er der nogen der har en kommando der fjerner disse 60 sekunder i 18.04 ?

Har prøvet kommandoen fra tidligere dist., men disse virker ikke :-(


Nordsig skrev:Er der nogen der har en god forklaring på de 60 sekunder ? (regner Canonical deres bruger for lidt langsomme i opfattelse)


Hvad med fortryde i stedet for langsomme i opfattelsen? :P

Nordsig skrev:Er der nogen der har en kommando der fjerner disse 60 sekunder i 18.04 ?


Det er meget sandsynligt at det handler om en eller flere systemd konfigurationsfiler, men jeg ved stort set ingenting om systemd, så jeg kan ikke hjælpe dig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Nordsig
Indlæg: 361
Tilmeldt: 1. nov 2009, 20:11
Geografisk sted: Varde

Re: 60 sekunders nedlukning ?? (At fjerne den)  Emnet er løst

Indlægaf Nordsig » 12. jul 2018, 17:23

Har fået det fjernet :-) installerede dconf-editor og fandt muligheden for at slå det fra.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W

Tilbage til "Opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster