Regler i forum vedr links i signatur/profil

Nyheder og annonceringer kan læses her. Alle nye brugere bør starte med at læse vejledningen herinde.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf Christian.Arvai » 12. maj 2018, 16:37

Jeg vil gerne opfordre til at alle brugere læser reglerne (evt. igen) viewtopic.php?f=24&t=16265 . Specielt punkt 5. Vi (redaktørteamet) sletter uden advarsel links med kommercielle interesser!

Nu har jeg dd. brugt flere timer på at gennemgå alle profiler, specifikt efter om links under "Hjemmeside" overholdt reglerne.

I en del af de grove tilfælde er profiler enten blevet slettet, eller der er givet en advarsel, om at det ikke skal gentage sig, for så sletter vi simpelthen kontoen!

Redigeret Profiler, med tilhørende afsendt PB om ændring: 33
Slettet Profiler: 7 (ingen af dem havde skrevet nogle indlæg)
Advarsler til Profiler: 2
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

b-ronnow
Indlæg: 78
Tilmeldt: 14. jul 2011, 16:49
IRC nickname: cms-uni
Geografisk sted: Dianalund

Re: Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf b-ronnow » 14. maj 2018, 07:35

Hej Christian

Jeg ser nu at du har sendt ud om vores signatur for længe siden, det har jeg ikke været opmærksom på da jeg ikke er så tit på forum.

Er det muligt at der sendes en notifikation ud på email, da jeg ellers ikke ser de beskeder som kan være vigtige?

Med venlig hilsen
Brian Rønnow
Med venlig hilsen
Brian R

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf Christian.Arvai » 14. maj 2018, 13:08

Det kan jeg lige tage op med redaktørteamet :)


EDIT: Jeg har oprettet et indlæg i redaktørforum, og citeret hele teksten som forslag.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf Christian.Arvai » 15. maj 2018, 14:48

Om man modtager e-mail-beskeder ved nye PBs er en indstilling den enkelte bruger selv kan bestemme i Brugerkontrolpanel --> Boardindstillinger --> Beskedindstillinger.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Danniella
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. maj 2018, 23:52

Re: Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf Danniella » 28. maj 2018, 22:13

Jeg beklager overtrædelsen, og linker nu kun til min blog. Håber det er OK!
Sur ung pige der render rundt i ubuntu tågerne! Prøver at lære om freeware operativsystemer ogwebservere. Er fritidswebmaster hos en Kosmetolog!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Regler i forum vedr links i signatur/profil

Indlægaf Christian.Arvai » 30. maj 2018, 08:26

Danniella skrev:Jeg beklager overtrædelsen, og linker nu kun til min blog. Håber det er OK!

Det går skam nok. Som sådan var vi ikke ude efter enkelte brugere. Det skyldtes reelt at nogle af links var langt over stregen (reglerne). Den værste var denne side, som er lukket af politiet:
politi.png
politi.png (590.53 KiB) Vist 10591 gange

I en del tilfælde er det også lidt svært, for en bruger kan jo have haft en helt alm. hjemmeside, som efter flere år bliver udbygget, hvis vedkommende fx starter som selvstændig, og først derefter kollidere med reglerne herinde.

Derudover har jeg fundet en side, som jeg 100% ved var om Ubuntu tidligere, men efter at domain er blevet solgt nu er "ferie-reklame".

Af samme årsag har vi i langt de fleste tilfælde blot sendt en kort besked om redigering af profil, og vi har ikke planlagt at foretage os ydeligere :)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Vigtige beskeder"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster