Klaus Rasmussen skrev:Spotten skrev:Jeg tror bare der mangler noget? Skal man installere noget på sin tlf? Jeg har ikke rodet med det længe så jeg er helt blank og jeg har søgt og søgt uden at finde noget jeg kunne bruge.
Du er nødt til at forberede din telefon først:
Vigtigt! For at kunne tage ordentlig backup og restore, er det på de fleste telefoner nødvendigt at skifte i developer section til USB-debugging mode.
På min Samsung Galaxy S4, skete det ved at vælge: Indstillinger - faneblad "mere" - scrolle ned til Build "nummer", og tappe 7 gange på denne).
Edit: Dette gælder for alle med Android 4.2 eller højere.
Kilde:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=21237
Den burde være klar, både USB debugging er slået til samt ADB i tlf indstilninger, men den listes ikke i ADB tools i terminalen på min PC?
Når jeg sætter den til USB på min PC, viser den Cyanogen ikonet som når USB debugging kører!
Opdagede lige en enhed mere på listen som jeg ikke helt ved hvad er?
Kode: Vælg alt
Bus 003 Device 002: ID 0132:0101
(Dette kan ikke være min tlf da den også er på listen uden tlf sat til, så det er den første der må være min tlf, altså denne her:
Kode: Vælg alt
Bus 001 Device 018: ID 2b4c:1005
Ydermere, nu får jeg denne popup når den forsøger at mounte min tlf på min PC:
"Kan ikke åbne MPT-enhed "[usb:001,057]" - Dette skete pludselig efter jeg skrev adb start-server i terminalen på min PC mens tlf sad til i USB debugging mode!
spot@SPOT-PC ~ $ adb start-server
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
spot@SPOT-PC ~ $ adb usb
error: device not found
Noget siger mig den kan se den delvist, men mangler et eller andet?!
Den siger også der ikke findes noget når jeg forsøger at slå USB mode til i ADB terminalen på min PC:
spot@SPOT-PC ~ $ adb start-server
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
spot@SPOT-PC ~ $ adb usb
error: device not found