Tilslutte Arduino Uno

Scannere, kameraer, printere, mus, tegneplader osv.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf leifjoha » 20. sep 2017, 10:54

Jeg har fået lidt legetøj af børnebørnene. Ardunio UNO. Det virker fint med Windows 7 og 10, men ikke med Ubuntu.

Jeg har 16.04 LTS på en gammel Dell lattitude. Der er 3 USB 2 porte alle virker OK.

Jeg har hente Arduino IDE programpakken ved Ubuntu og den er installeret fint. Den viser, at primært installeres udgang til dev/ttyS1 hvilkt vist skulle svare til, at USB er en COM1 under Windows.
Der er fint strøm på Arduino'en ganske normalt, men jeg får fejlmelding ved Verificering/ maskinoversættelse og dermed kan maskinprogammet ikke oploades, men kommer med fejlmelding. Jeg tolker fejlmelding, at der ikke er dataforbindelse til Arduino'en

Jeg har prøvet på alle 3 porte, jeg har også prøvet med dev/ttyACM0 valgmuligheden

Tak for et fif gerne ikke for kompliceret

Leif

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf AJenbo » 20. sep 2017, 10:58

Lad os se fejlmelding

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf leifjoha » 20. sep 2017, 11:21

Kode: Vælg alt

home/leif/snap/arduino-mhall119/3/.arduino15/packages/arduino/tools/avr-gcc/4.9.2-atmel3.5.4-arduino2/bin/../lib/gcc/avr/4.9.2/../../../../avr/bin/ar terminated with signal 31 [Bad system call]
exit status 1
Error compiling for board Arduino/Genuino Uno.


Der kan være at jeg har lavet ged/lidt rod, da jeg først prøvede at installere Arduino programmet ud fra en Linuxpakke fra deres hjemmeside. Det virkede ikke selvom install.sh blev placeret korrekt (regner jeg med). Så fandt jeg hos Ubuntu biblioteket Arduino IDE som gled ind som smør.

Leif

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf AJenbo » 20. sep 2017, 13:06

Problemet er med at omdanne koden, det har ikke noget at gøre med hvordan du har tilsluttet den fysiske enhed. Det kunne være en fejl i din kode, men jeg kender ikke rigtig nok til Arduino til at kunne debugge det.

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf leifjoha » 20. sep 2017, 13:57

Vi lader den stå åben et stykke tid, en eller anden må vel have en Arduino til Ubuntu. Den grundlæggende kode er principiel god nok, da den kan compileres og køres på Windows med grundprogrammet i windowsversionen.

Kærlig hilsen
Leif
NB godt nyt portræt ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf AJenbo » 20. sep 2017, 14:29

Tak, lavede det på et white-board :-)

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Tilslutte Arduino Uno

Indlægaf Toddvarg » 22. sep 2017, 18:10

Måske skal du spørge inde på deres forum-side, de har sikkert den nødvendige know-how https://forum.arduino.cc/
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Ekstern hardware"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster