Opdatering af Skype

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Opdatering af Skype

Indlægaf ksor » 16. jun 2017, 14:04

En ny version er blevet påtvunget i min Lubuntu 16
- den er hentet hjem
- den er pakket ud

... ja, og hvad gør man så - når Skype startes igen - (ved et "sign in") så er det stadig den gamle version ?

Hvad mangler jeg at gøre ?
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 16. jun 2017, 14:14

Hvordan er den blevet på tvunget? Du kan vel ignorer den og forsætte med den gamle.

Hvad har du hentet? Hvor fra? Hvordan har du pakket det ud? Hvor har du pakket den ud?

Normalt håndteres alle opdateringer (inklusiv Skype) via Softwareopdateringer og der er det eneste du skal gøre at godkende at den opdatere. Måske er du blevet snydt til at hente noget der ikke er Skype?

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf Klaus Rasmussen » 16. jun 2017, 15:21

Vigtig meddelelse: Alle Skype til Linux-klienter version 4.3 og ældreudgår 1. juli 2017. Du kan chatte videre ved at installere den nyeste version af Skype til Linux.

Du skal ikke pakke filen ud. Højrekik og vælg: Åben med Softwareinstallation.

https://go.skype.com/linux.deb
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

poulb
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12. jun 2010, 01:26

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf poulb » 16. jun 2017, 17:04

AJenbo skrev:Hvordan er den blevet på tvunget? Du kan vel ignorer den og forsætte med den gamle.

Hvad har du hentet? Hvor fra? Hvordan har du pakket det ud? Hvor har du pakket den ud?

Normalt håndteres alle opdateringer (inklusiv Skype) via Softwareopdateringer og der er det eneste du skal gøre at godkende at den opdatere. Måske er du blevet snydt til at hente noget der ikke er Skype?


Skype skriver...
Vi har bemærket, at du bruger eller har brugt en ældre version af Skype, der permanent sendes på pension. Fra den 1. ju‍li 20‍17 vil du derfor ikke længere kunne logge på disse ældre versioner af Skype.

Et lille klip fra mailen alle brugere af f.eks Skype 4.x får. Hvis ordene er ment som skrevet fra MS, så er der nok kun den mulighed - at opgradere.

Det er prøvet, men udseenet er rædsomt. Derfor et nærliggende spørgsmål.

Er der nogen i dette forum som kan anbefale et alternetiv til "Skype" ???

Ellers må anbefalingen være.... vent til opdateringen når ubuntus normale repos. Det er lettere og ikke mindst mere sikkert.
vh
POul
Ubuntu Mate patron. Be a full Ubuntu MATE community member by helping to grow and sustain it.
Check... http://ubuntu-mate.org/blog/
and - please - note, that Ubuntu MATE 17.04 (in Beta). It is by now running both 32 and 64 bit arkitecture and on the Raspberry Pi 2 (ARMv7 proc.)
Check... https://ubuntu-mate.community/latest

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 17. jun 2017, 07:34

web.skype.com ingen grund til at installere noget.

Facebook chat, Google hangout!!!

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf ksor » 17. jun 2017, 19:08

OK, jeg afventer mere om evt. opdatering fra Skype ... eller andre.

Det er ikke mig selv, men et familiemedlem, som har problemet - så jeh må jo overtale ham til at vente.

Et alternativ ... er det realistisk ?

(Og så igen ... hvorfor har jeg ikke modtage besked om alle disse herlige besvarelser ?

Virker det system nu ikke igen eller hva' ?)

... og ja, jeg HAR sat flueben ved "Giv besked.... "
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf Jan » 17. jun 2017, 19:40

prøv via terminal blot skal du vide at det er en 32 bit version af lubuntu.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --add-architecture i386

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

terminal åbnes ved at trykke ctrl+alt+T
hilsen jan

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 18. jun 2017, 01:58

Email system virker fint så vidt jeg er bekendt

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5518
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf Klaus Rasmussen » 18. jun 2017, 02:19

AJenbo skrev:Email system virker fint så vidt jeg er bekendt

Jeg tror ksor tager fejl af melding om ny personlig besked. Man får ikke besked ved email når der er svaret på en tråd.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf ksor » 20. jun 2017, 16:32

Jeg må sige det er en meget speciel sprogbrug, der anvendes her i dette forum !

Når jeg - og jeg tror da det gælder andre også - svarer på et indlæg, har jeg mulighed nederst på skærmen for at sætte et flueben i feltet "Giv mig besked ved besvarelse" - korrekt ?

Hvordan kan det forstås på anden måde end at jeg får en mail, når indlægget besvares ?

Jeg HAR flueben i denne boks - og NEJ beskederne ligger IKKE i "Uønsket mail" i mit mailsystem ...

... og jeg får IKKE besked, når I svarer !

- i øvrigt mener jeg dette problem har været der tidligere også - så jeg har på fornemmelsen det er sådan et Blinklys-problem, som en eller anden ikke rigtigt har styr på.
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

ksor
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29. apr 2013, 11:15
IRC nickname: KSor
Geografisk sted: Århus V

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf ksor » 20. jun 2017, 16:36

Jan skrev:prøv via terminal blot skal du vide at det er en 32 bit version af lubuntu.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --add-architecture i386

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

terminal åbnes ved at trykke ctrl+alt+T
hilsen jan


Hvorfor skal det være så bøvlet ?
Mvh
KSor, Århus V
Skype: keldsor

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2017, 18:35

ksor skrev:Jeg må sige det er en meget speciel sprogbrug, der anvendes her i dette forum !

Når jeg - og jeg tror da det gælder andre også - svarer på et indlæg, har jeg mulighed nederst på skærmen for at sætte et flueben i feltet "Giv mig besked ved besvarelse" - korrekt ?

Hvordan kan det forstås på anden måde end at jeg får en mail, når indlægget besvares ?

Jeg HAR flueben i denne boks - og NEJ beskederne ligger IKKE i "Uønsket mail" i mit mailsystem ...

... og jeg får IKKE besked, når I svarer !

- i øvrigt mener jeg dette problem har været der tidligere også - så jeg har på fornemmelsen det er sådan et Blinklys-problem, som en eller anden ikke rigtigt har styr på.

Som sagt, det har ikke noget med emnet (opdatering af skype) at gøre, start et nyt og lad vær med at være insinuerende. Vi er alle frivillige her og gør vores bedst efter bedste evner i vores beskedne fritid. Ellers får jeg mest lyst til at konkludere det er noget med din opsætning uden rigtig at teste eller undersøge. Det kunne jo fint være dig der ikke har styr på tingende (du er den eneste der har meldt der skulle være et problem med funktionen).

Får du f.eks. ikke en notifikation i top baren her på forummet når du får et nyt indlæg? Måske er det slet ikke meningen der skal udsendes en mail. Feltet heder jo egentlig ikke "Send en email ved besvarelse".

Der er også mange andre muligheder, ud over "Uønsket mail" mappen, for at et mail system er skyld i at man ikke modtager mails, frem for at problemet nødvendigvis ligger hos afsender.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf Toddvarg » 20. jun 2017, 18:39

ksor skrev:
Jan skrev:prøv via terminal blot skal du vide at det er en 32 bit version af lubuntu.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --add-architecture i386

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

terminal åbnes ved at trykke ctrl+alt+T
hilsen jan


Hvorfor skal det være så bøvlet ?

Det kan du jo spørge windows om, det er de som ejer det
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2017, 18:42

ksor skrev:
Jan skrev:prøv via terminal blot skal du vide at det er en 32 bit version af lubuntu.

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository "deb http://archive.canonical.com/ $(lsb_release -sc) partner"

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --add-architecture i386

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get install skype

terminal åbnes ved at trykke ctrl+alt+T
hilsen jan


Hvorfor skal det være så bøvlet ?

Er det pga. du syndes terminalen er besværlig? Det kan også gøres via grafiske programmer, men på et tekst baseret medie som et forum kan det være svært præcist at kommunikere visuelle koncepter; der for vil du ofte få løsninger som skal udføres via terminalen. Hvis du mener systemet som sådan er lavet dårligt og kunne gøres bedre syndes jeg du skal henvende dig til udviklerne hos Debian som står for måden dette fungere på, her prøver vi blot at hjælpe med brugen af det. Den korte forklaring er nok: Fordi det kan rigtig-rigtig meget (blandt andet automatisk hente og installere opdatering fremover). Det bliver dog også ekstra besværligt af at Skype (Microsoft) kun har en 32bit udgave af deres program og ikke stiller det tilrådighed som åben software og heller ikke sammenarbejder med Canonical om at gøre det lettilgængeligt.

Du kunne jo også have prøvet Klaus Rasmussens svar, det er blot et klik på et link og så skulle resten var grafisk (der er dog nok ikke automatisk opdateringer efterfølgende).

Hvis du generelt syndes installation af software er svær så forslår jeg igen http://web.skype.com/ som nettop ikke kræver nogen installation.

Når du får nogle mærkelige svar er det nok også tildels fordi du i stedet for at sige "Tak, for at prøve at hjælpe mig. Men jeg har svært ved terminalen. Kunne i beskrive hvordan man gøre det grafisk i stedet?" skriver "Hvorfor skal det være så bøvlet !" og liggende, det er galle rettet mod de forkerte og det gør kommunikationen tung.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Opdatering af Skype

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2017, 19:37

Måske kan dette hjælpe; Når man skriver skal man huske at modtager ikke kan høre tonefald. Der for kan det være en god øvelse at læse ens egen besked i et negativt tonefald for at se om den kan misforstås. I dine indlæg bider jeg mærke i følgende der meget nemt kan opfattes negativt:
er blevet påtvunget

Virker det system nu ikke igen

eller hva' ?

jeg HAR

meget speciel sprogbrug

!

korrekt ?

Hvordan kan det forstås på anden måde

Jeg HAR

og NEJ

IKKE

!

IKKE

en eller anden

ikke rigtigt har styr på

så bøvlet ?

Når du skriver med stort, går jeg ud fra det betyder du hæver stemmen, og det er ikke den bedste måde at appellere til andre på og kan virke truende, det samme gælder overdreven brug af udråbs tegn. For ikke at nævne spørgsmål der betvivler den anden parts evner.

Forstil dig følgende:
Lars: Hej Jeppe staten har tvunget mig til at grave et hul men de siger det jeg har lavet ikke er dybt nok. Vil du hjælpe mig.

Jeppe nikker og går i gang med at grave.

Lars: Jeg syndes ikke jeg kan hør dig. Så må jeg jo vente på hullet bliver gravet. Når du ikke svare verbalt skal jeg jo kigge for at se hvad du svare. Jeg syndes eller jeg spurgte tydeligt. Er du hæs igen, det må du se at få styr på. Det er faktisk min mor der skal have lavet hullet, så nu må jeg jo se om jeg kan forklare hinde hvorfor vi ikke er gået i gang.

Jeppe: Ok, jeg syndes da jeg svarede.

Lars: Jeg syndes godt nok du formulere dig meget specialt! Det må da være tydeligt at jeg vil have et klart svar når jeg spørg, korret? Hvordan kan det forstås på anden måde? Jeg spurgte verbalt, og nej jeg har ikke fingrene i ørerne. Jeg kunne ikke høre dig svare ! Jeg syndes tidligere det har været et problem med dig, det skal du få styr på.

Lars: Hvorfor står du så bøvlet når du graver ?

Hvor længe tror du Jeppe gider hjælpe Lars med at grave det hul?
Burde Lars selv hjælpe med at grave på tros af at Jeppe ikke er dygtig til at grave?

Selvfølgelig skal der mindst to parter til dårlig kommunikation, så det er ikke for at male et engle billede af mig eller andre, men det betyder ikke at man ikke selv kan gøre sit bedste for at det går godt, også selv om man ikke syndes den anden part gør det særlig godt, og i min optik være særlig overbærende hvis man spørg den anden part om hjælp.

Tilbage til "Installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster