Nexus 7 (2012) Nyt liv

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 23. maj 2017, 16:59

din forklaring med at sætte kabel i før der køres commandoen

Kode: Vælg alt

sudo fastboot oem unlock

virkede :)
jeg har nu hentet følgene
nAOSProm-7.1.2-grouper-b02.zip + open_gapps-arm-7.1-pico-20170523.zip
men hvor er mappen TWRP
måske spørge jeg dumt men .....

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 23. maj 2017, 17:27

nu fik jeg

Kode: Vælg alt

sudo fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-grouper.img
indstalleret
ved at gå til recovery
men mappen TWRP ligger rigtig nok på harddisken på nexus 7 skal jeg overføre alt udpakket som
er hentet
open_gapps-arm-7.1-pico-20170523 +nAOSProm-7.1.2-grouper-b02
i denne mappe på nexus 7 og køre de commando`er

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 23. maj 2017, 18:09

gjorder næsten alt - start skærm ser sjov ud -
også System, Cache and Data med funktionen wipe
venter på at den starter op.............
skal det være en mursten eller nyt liv til nexux 7 :P
faktisk havde jeg kasseret den da den lavet lidt fejl -----YES alt gik godt
men øv indstilliger bliver ved med at stoppe
laver en soft reboot
virker ikke
laver en reboot til team
virker
skal jeg hente nogle andre billedder filer .zip
ting tar tid men det er ikke en mursten :)

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 23. maj 2017, 22:07

Det lykkes nu men uden pico den køre perfekt.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2017, 00:57

Jan skrev:Det lykkes nu men uden pico den køre perfekt.

Til lykke med det :D , fedt at det fungerede. Hvis du vil have google service med, så prøv at flash en gang til. Gør en clean install
CLEAN FLASH
A full clean install involves wiping system, data (not internal storage), cache & dalvik/art, then flashing the rom, gapps and magisk (if needed).
Siden du fik det til at fungere(minus pico), så forstod du at man ikke skal udpakke filene, men beholde de som zip-filer.
men mappen TWRP ligger rigtig nok på harddisken på nexus 7 skal jeg overføre alt udpakket som
er hentet
Du er sikker på at du downloadet pico, arm og 7.1, og ikke en af de andre versioner?
Hvis du ikke har brug for google service, kan du installere apps fra andre kilder. Det er denne siden som har open source apps https://f-droid.org/ For at installere apps fra andet end google play, skal du ind i instillinger>sikkerhed> aktivere ukendte kilder.
Det er altid en god ide at checke at du har fået downloadet hele pakken, ved at checke md5sum. Jeg har selv en 3g og der fungerede pico, hvordan wifi modellen er, ved jeg ikke. Hvis du vil ind i twrp igen, så kan du enten gå ind ved at holde power og volumeknap ned, når du starter op eller reboot direkte ind i recovery. Så længe twrp er installeret, kan man næste lege så meget man vil :D
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 24. maj 2017, 13:48

hej jeg har lavet en ren indstallation med følgene filer
nAOSProm-7.1.1-grouper-b04.zip+open_gapps-arm-7.1-pico-20170523.zip
da nAOSProm-7.1.2-grouper-b02.zip ikke virkede.
ud over at kamera ikke virker ser det ret sjovt ud at leje med.iøvrigt hvordan ser jeg
at gapps og arm og pico er indstalleret .
mange tak for den intresante gennemgang af dette emne 8-)

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Toddvarg » 24. maj 2017, 16:16

Jan skrev:hej jeg har lavet en ren indstallation med følgene filer
nAOSProm-7.1.1-grouper-b04.zip+open_gapps-arm-7.1-pico-20170523.zip
da nAOSProm-7.1.2-grouper-b02.zip ikke virkede.
ud over at kamera ikke virker ser det ret sjovt ud at leje med.iøvrigt hvordan ser jeg
at gapps og arm og pico er indstalleret .
mange tak for den intresante gennemgang af dette emne 8-)
hvis du har hentet open_gapps-arm-7.1-pico-20170523.zip og installeret den, så er gapps installeret. gapps=goole play, arm=prosessoeren og pic0=er den mindste af gapps pakkeren, pakke man skal bruge for at få google play.

Så hvis du har google play installeret har du din bekræftelse. Jeg antager at når du startet op, bad den om din google konto etc. på samme måde som når du startet op tablet første gang du havde købt den? Jeg tror at du skal installere en app, for at få kameraet til at virke. Kan ikke huske hvilket jeg brugte, test dig frem.

hvis du vil vide mere om din tablet og hvad der kan installeres på den, så kig på de forskellige forum her https://forum.xda-developers.com/nexus-7 og det er den her som du har installeret nu https://forum.xda-developers.com/nexus-7/development/rom-naosprom-nexus-7-2012-t3467335 der har den sidste android. Du kan jo læse nogle test og om det findes nogle rom som fungere bedre end den du har nu. Jeg har testet nogle og syns den her er den bedste jeg har prøvet, men det findes sikkert flere løsninger. Happy flashing
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 24. maj 2017, 17:17

ja jeg har det hele....
og det med en super skærm fra en skuffe til nyt liv igen.
8-)
lidt arveligt at kun pico kan komme ind er det andre tablet
/mobil telefoner der kan tage noget større.jeg har f.eks en
samsung i9500 liggene i skabet eller skal vi over i en helt ny
rom.det er jo ret sjovt at leje med rom - read-only memory
står det for.
hilsen jan

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Toddvarg » 26. maj 2017, 23:48

Jan skrev:ja jeg har det hele....
og det med en super skærm fra en skuffe til nyt liv igen.
8-)
lidt arveligt at kun pico kan komme ind er det andre tablet
/mobil telefoner der kan tage noget større.jeg har f.eks en
samsung i9500 liggene i skabet eller skal vi over i en helt ny
rom.det er jo ret sjovt at leje med rom - read-only memory
står det for.
hilsen jan

jeg syns at pico er helt fint, og du kan installere det du har brug for hen ad vejen. Om du vil have alle de google-service som du får med default pakken, så kan du bare installere de. Fordelen med pico, er at du også kan afinstallere de igen.

Hvis du har en samsung-mobil, så ville jeg læse lidt om denne live-usb-stick(FWUL)her https://forum.xda-developers.com/android/software-hacking/live-iso-adb-fastboot-driver-issues-t3526755, den er uden persistent-mode, dvs at når du installere de forskellige programmer på live-usb-stick, så forsvinder de når du lukker den ned igen. Dog har han lavet en beta, med persistent-mode og hvis du kigger på dette link https://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=72238825&postcount=172, så kan du se hvordan du kan få fat i beta-versionen. Han har sendt mig et pm med link til beta-versionen, men developeren har bedt mig om at ikke dele linket med nogen, så det vil jeg gerne respektere. Jeg tror han gerne vil styre hvem der får det selv. Hvis du sender han et pm, så er jeg sikkker på at han sender dig et link til download. Han er meget interesseret i at teste programmet på så mange som muligt. Fordelen med FWUL er at den har programmer der kan installere twrp på samsung mobiler så som "odin", værdt et forsøg.

Nogle rom som er en mulighed, dog læs hvad der ikke fungere først, og før du flasher, gør en nandroid-backup på twrp. De link her er android 7+, dog kan det være bedre med en android 6, måske mere stabil. Det er altid en god ide at læse forummet for at se hvad problem de forskellige medlemmer har haft.
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9500-develop/rom-resurrection-remix-n-t3591063
https://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9500-develop/rom-aicp-i9500-t3592204

Som du kan se, så er det en del udvikling for din samsung https://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9500-develop
du kan hente twrp her og install forklaringer, bl.a. med odin-program. https://twrp.me/devices/samsunggalaxys4internationalexynos.html
Hvis jeg ikke tager helt fejl, så indeholder FWUL odinprogrammet. Du kan ikke bruge den rom som du har brugt på nexus 7 på samsung. De forskellige developer laver de forskellige rom, så de passer specifikt til de forskellige mobiler, beklager. Dog har jeg fundet en, der måske ville være god for din mobil , men som du kan læse, så skal du have en unlocked bootloader og installeret twrp.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 29. maj 2017, 17:53

den samsung vil jeg leje videre med på et andet tidspunkt men jeg har indstalleret
en masse programmer på min nexus 7 og den skal osse med på ferie.... 8-)

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Toddvarg » 1. jun 2017, 12:35

god ide, dog har jeg desværre stødt på et problem med min nexus, måske hardware relateret. Jeg kan oplade den som normalt med oplader fra vægstik, men når jeg bruger den i bilen med biloplader, kan jeg kun forsinke udladningen, men ikke stoppe eller oplade den samtidigt som jeg bruger gps. Jeg skal prøve at checke om det er rom relateret eller hardware relateret, lidt irriterende. Thats life.............
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Jan
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18. sep 2008, 20:45

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Jan » 1. jun 2017, 17:25

jeg købte faktisk en nexus med 3g da den var ny,men da jeg ville
oplade den i bilen var usb sikket i cigartænderen defekt og den
opladet/ ikke oplade hele tiden og jeg fik en defekt nexus ud af det.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Nexus 7 (2012) Nyt liv

Indlægaf Toddvarg » 3. jun 2017, 18:19

Jan skrev:jeg købte faktisk en nexus med 3g da den var ny,men da jeg ville
oplade den i bilen var usb sikket i cigartænderen defekt og den
opladet/ ikke oplade hele tiden og jeg fik en defekt nexus ud af det.
Jeg kommer til at checke det hle og se hvad problemet er, hvis det er så nemt som en defekt kabel eller cigarettænderopladet så bliver jeg glad. Det skal noget testning til.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster