Mobil optimeret hjemmeside?

Alt omkring ubuntudanmark.dk
Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mobil optimeret hjemmeside?

Indlægaf Toddvarg » 16. maj 2017, 18:39

AJenbo skrev:Korrekt. Først når jeg acceptere og udgiver dine ændringer vil de blive synlige for resten af verden.

Jeg ser hvad jeg kan finde ud af, har aldrig prøvet det før, men en gang skal jo være den første. Vi skal jo alle starte et sted :)
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Mobil optimeret hjemmeside?

Indlægaf AJenbo » 16. maj 2017, 18:57

Ok, du spørg bare hvis du sider fast.

Jeg tror det vigtig første trin ville være at udtænke (tegne) hvordan menuerne skal håndteres. Man kunne nok godt droppe den hurtige tilgang til 2. niveau (ved hover på første niveau), men menuen skal stadig være tilgængelig når man er på den relevante side sektion (ellers kan man ikke logge ind/ud).

Resten af arbejdet burde være rimelig trivielt med blot at ændre width til max-width et par steder og måske en media-query her og der for at gøre fonte støre på små skærme.

Brugeravatar
Toddvarg
Indlæg: 841
Tilmeldt: 19. maj 2007, 19:59
Geografisk sted: Vejle

Re: Mobil optimeret hjemmeside?

Indlægaf Toddvarg » 27. maj 2017, 00:02

AJenbo skrev:Ok, du spørg bare hvis du sider fast.

Jeg tror det vigtig første trin ville være at udtænke (tegne) hvordan menuerne skal håndteres. Man kunne nok godt droppe den hurtige tilgang til 2. niveau (ved hover på første niveau), men menuen skal stadig være tilgængelig når man er på den relevante side sektion (ellers kan man ikke logge ind/ud).

Resten af arbejdet burde være rimelig trivielt med blot at ændre width til max-width et par steder og måske en media-query her og der for at gøre fonte støre på små skærme.

Jeg sidder lidt med følelsen af at jeg startet på det forkert startpunkt, det er som om jeg mangler en del forståelse for at få det at fungere. Jeg kommer at lave en ubuntu inde i en virtuel-box, og prøve at se om det er noget der falder på plads sådan rent intuitivt når jeg installere wordpress og phpBB, dog bliver det ikke før efteråret en gang.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen

Tilbage til "Ubuntu Danmark"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster