Ja. undskyld for kvaliteten af billederne. Taget med fotografiapparat.
Mht til kommentaren om den grønne adaptor, så er forholdet det, at jeg I de første fortvivlede forsøg havde en sådan grøn adaptor på SÅVEL mus SOM tatatur.
Jeg forstår nu, at den kun er beregnet til musen.--- Findes der en lignende dingenot, som er designet til tastaturer, hvis hanstik er
Først da jeg udskiftede begge dele med mus og tastatur, der havde hanstik,som passer til 1998 PC'ens hunstik, gik der jo hul på bylden.
Var øvelsen så det hele værd?
Mit svar vil være –-i mindre omfang fsva PC's hastighed. Jeg kom fra rullestol til krykker.
Det gælder både for Lubuntu 14.04 og også for elementary OS stable, hvis logo et , hvad jeg vil kalde snabel e--- se f.eks dette link.
https://www.linux.com/learn/tutorials/830472-elementary-os-freya-is-this-the-next-big-linux-distroMht bedre indsigt for undertegnede er svaret et stort JA.
Nej, der sad ikke en USB stick i PC' en under øvelsen, der skete med en 700 MB CD i drevet.
Hvis jeg forstår lath ret, så gælder her for BIOS: ”what you dont know, you cant tell- even under toture”!
Det bringer mig så frem til at spørge- hvis redaktøren tillader det under emnets overskrift- om disse
kommandoer og evt andre? vil kunne give jer informationer, som vil kunne afsløre, om den pågældende Pentium II , 400 Hz kan klare- for et fornuftigt beløb- en opgradering til noget ,der kører hurtigere end tilfældet er nu-- Vi kan kalde det HARDWARE optionen:
sudo dmidecode -t 2
lspci, og
sudo lshw
Jeg gætter på, at det vil tage , måske mere end 30 min. at få terminalen til at svare, hvis jeg prøver. Det vil vise sig i aften. Giver en indikation af den sløve PC.
Jeg fortsætter indtil videre med, hvad vi kunne kalde SOFTWARE optionen. Har tidligere kunnet få nogle af de forskellige versioner af Puppy til at køre noget hurtigere end Lubunu & elementary.
Har ikke prøvet dsl= dammed small linux. Og der findes sikkert mange andre derude til gamle PC'er.
mbjornbak