Stofa Web TV

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Stofa Web TV

Indlægaf leifjoha » 2. feb 2015, 14:42

Stofa levere til deres web tv ordning en egen Player i form af en msi fil der laver et plugin i Firefox. Jeg kan ikke bruge Firefox i Ubuntu, da denne plugin mangler.

Jeg har prøvet følgende:
    Installeret Firefox windows version under WIN - det går fint.
    Jeg har prøvet deres plugin msi fil, men den læses ind med fejl og kan derfor ikke aktiveres, når jeg via Firefox Windows går til Stofa Web TV. Jeg får dog ikke længere besked som under Linux, at jeg har en forkert browser.

Jeg har kontaktet Stofa får at få at vide om de har Linux plugin til browseren på bedding - mon ?

Har nogle af jer en løsning?

Leif
NB Jeg kan leve uden men gerne med

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Stofa Web TV

Indlægaf AJenbo » 2. feb 2015, 14:55

Du må lige give os den fejl du får. Jeg vil tro at deres plugin afhænger af noget DRM eventuelt Windows Media Player. Det kunne også være en idé at køre installationen og måske winfirefox fra terminalen så du kan se om der opstår nogle fejl undervejs.

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Stofa Web TV

Indlægaf leifjoha » 2. feb 2015, 15:14

Det prøver jeg.

Selve fejlmeldingen kommer på Stofa siden, når jeg søger at åbne TV visning og der står blot

Fejl :(

midt i selve TV Playerens TV skærm.

Jeg har prøvet af afinstallere og installere men det går ikke. Installationen tager også meget kort tid sammenlignet med installering på en Windows maskine, så du har sikkert ret at der mangler noget essencielt under Wine. Det er ikke første gang jeg har oplevet at Wine har sine begrænsninger.

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Stofa Web TV

Indlægaf leifjoha » 2. feb 2015, 16:48

Jeg har fået svar fra Stofa. Der er ingen Linus løsning og heller ikke pt planlagt en, men de sender mit ønske videre - nå ja.

Jeg lader strengen være åben indtil videre, hvis nogle skulle få en genial ide.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Stofa Web TV

Indlægaf AJenbo » 2. feb 2015, 17:26

Det er da bedere end YouSee som ikke rigtig gider belemres med det.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster