Bruge ubuntu til at flashe cyanogenmod på en tlf?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
gtr

Bruge ubuntu til at flashe cyanogenmod på en tlf?

Indlæg af gtr »

ubuntu 14.04 64bit

Kan man bruge ubuntu til at flashe cyanogenmod på en tlf? På ubuntu 14.04 64bit kan jeg ikke få virtualbox til at virke godt. Hverken virtualbox hentet på oracle's hjemmeside, eller fra software center. Herunder heller ikke få windows 7 til at opdatere korrekt, og usb til at fungere.
Tak.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Bruge ubuntu til at flashe cyanogenmod på en tlf?

Indlæg af lath »

gtr skrev:ubuntu 14.04 64bit
Kan man bruge ubuntu til at flashe cyanogenmod på en tlf?

Nej, for sådan foregår det ikke.
Den skal flashe sig selv ved at man et sted i firmware-skift processen uploader et firmware image. De har mere om hvordan man gør på deres website.

gtr skrev:På ubuntu 14.04 64bit kan jeg ikke få virtualbox til at virke godt. Hverken virtualbox hentet på oracle's hjemmeside, eller fra software center. Herunder heller ikke få windows 7 til at opdatere korrekt, og usb til at fungere.
Tak.

virtual box problemer er et helt andet spørgsmål, som egentlig ikke har noget med cyanogenmod at gøre.

Husk at det er host styresystemets kerne der kontrollerer enhvert tilkoblet stykke hardware - og der er ikke noget der hedder direkte adgang til hardware fra et program uden at bruge device drivers der er lavet til formålet.

Til vbox skal du bruge vbox extension + at du skal tunnelle USB devicet til vbox gæste styresystemet (læs vbox user manualen).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ja, du kan godt overføre et firmware image til en android telefon, de officelle værktøjerligger til med i software arkivet og du skal ikke rode rundt med usb drivere. Med det sagt er det ikke alle der bruger de officelle værktøjer så der afhænger det af hvordan, min huawie honor skulle have det som en zip på et sd kort.
gtr

Indlæg af gtr »

Tak for svar.

Når jeg nævnte virtualbox, var det, hvis jeg fik foreslået at bruge cyanogenmod installer på windows i virtualbox.

Der er 2 måder at installere på. Cyanogenmod installer med windows, mac, men den tlf, jeg vil installere på, er ikke på listen, der kan bruge denne måde.

På den 2. måde skal man ikke bruge en computer, men et sd card?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du ville gøre det betydelig lettere for os at hjælp dig hvis du fortalte hvad det er for en telefon samt hvad for en side du ser disse ting på...
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

gtr skrev:Der er 2 måder at installere på. Cyanogenmod installer med windows, mac, men den tlf, jeg vil installere på, er ikke på listen, der kan bruge denne måde.

Du skal regne med at det er med de nævnte styresystemer i en ikke gæste-styresystem konfiguration - altså at de styresystemer kan kontrollere alt tilsluttet hardware direkte - og det kan de lige præcis ikke hvis de er et gæste styresystem på en virtuel maskine.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags