Jeg har jo fået Ubuntu monteret på min nye Medion med trykfølsom skærm, som i øvrigt virker i Ubuntu (denne smiley er indsat ved at pege med fingeren på ønsket ikon )
Peger man et sted i teksten, der skal rettes, så sidder cursoren lige hvor man peger.
Har en radiomus (bluetooth/USB), som virker fortrinligt.
Mus-pegepladen kan jeg dog ikke få til at virke.
Er der nogen der har et bud på hvordan den 'vågnes'. ;-D
Aktivering af Mus-Pegeplade på Laptop
-
- IRC nickname: vovsen
- Geografisk sted: GENTOFTE
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Aktivering af Mus-Pegeplade på Laptop
Under systemindstillinger->Mus og pegeplad kan man så pegepladen til og fra, prøv at gøre det og se om den vogner.
-
Jeg har været dérinde. Der står jo Mus & pegeplade, men der er ingen 'knap' til at aktivere en pegeplade med.
Derfor spørgsmålet!
Fjerner jeg Bluetooth-pinden forsvinder Mus kontrollen for neden. (Det er ikke mærkeligt)
Har prøvet at starte maskinen uden donglen isat, men så er der intet liv på noget pegeværk. Sætter jeg donglen i kommer min mus øjeblikkeligt på.
Derfor spørgsmålet!
Fjerner jeg Bluetooth-pinden forsvinder Mus kontrollen for neden. (Det er ikke mærkeligt)
Har prøvet at starte maskinen uden donglen isat, men så er der intet liv på noget pegeværk. Sætter jeg donglen i kommer min mus øjeblikkeligt på.
-
- Admin
Ok så har Ubuntu nok ikke genkendt din pegeplade. Jeg ved ikke lige hvad man så skal se på, så håber der er nogle andre der kan hjælpe dig lidt videre.
-
- IRC nickname: How to be me
Er der ikke en knap i nærheden af pegepladen til at aktivere den?
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
Ved et rent tilfælde støde jeg lige på den her som måske kan hjælpe:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Acer_C720_Chromebook#Touchpad_Kernel_Modules
https://wiki.archlinux.org/index.php/Acer_C720_Chromebook#Touchpad_Kernel_Modules
-
@Kurt. Næh- så river man sig heller ikke på den.
@Anders. Ja det ser jo meget fint ud - MEN det er lidt mere end jeg har lyst til at bakse ind i 'dyret'.
Er egentlig ret tilfreds med at bruge Bluetooth-musen, der har en afbryder for batteriet i bunden. ;-D Det er ret irriterende når man skriver noget i W8 systemet og cursoren så med ét befinder sig et helt andet sted på 'papiret'.
Jeg lader derfor systemet blive hængende i sin nuværende tilstand.
Takker for indsatsen.
@Anders. Ja det ser jo meget fint ud - MEN det er lidt mere end jeg har lyst til at bakse ind i 'dyret'.
Er egentlig ret tilfreds med at bruge Bluetooth-musen, der har en afbryder for batteriet i bunden. ;-D Det er ret irriterende når man skriver noget i W8 systemet og cursoren så med ét befinder sig et helt andet sted på 'papiret'.
Jeg lader derfor systemet blive hængende i sin nuværende tilstand.
Takker for indsatsen.