Ubuntu kiosk mode

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
lehar

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af lehar »

Hej Jeg ønsker at bruge Ubuntu som en kiosk browser, dvs. den skal starte op og så skal den starte firefox og ikke andet.

Jeg kunne godt tænke mig at afinstaller alt det der ikke er nødvendig, for at få en mindre Ubuntu, men hvad kan jeg afinstaller uden det giver problemer.? Og ikke mindst få en hurtigere opstart.

Findes der en Ubuntu afart der kun liger har det mest nødvendige?
Jeg vil bruge Ubuntu eller afart, for den er nem at bruge, fin opstart m.m.

Mvh.
Lehar
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af Pihl »

Xubuntu er den letvægtsudgaven af Ubuntu.
tbresson

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af tbresson »

Jeg ved ikke rigtigt.. men jeg ville tro at hvis du installere server delen, og derefter installerede Gnome Desktop, så burde du have minimal install. Jeg ved dog ikke hvilke depencies Gnome har og hvad du skal apt-get'e.

Nu følger der jo også en del "ubuntu" ting med i Gnome desktop'en som vi kender den.
lehar

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af lehar »

Når jeg nu bare skal have Firefox på, skal man så have Gnome på, kan firefox ikke afvikles uden Gnome/KDE osv. - måske skal der en simpel Window manager til som f.eks. X. Vil det virke.

(Jeg kender ikke så meget til Linux, men vil meget gerne lære det. Jeg arbejder med IT til daglig som programmør, så det skal nok sive ind med tiden.)

Lehar
ddv

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af ddv »

Hvis det bare er for at have firefox kørende så vil jeg nok ikke anbefalde Ubuntu, men i stedet Puppy Linux eller Damn Small Linux de er begge to meget letvægts distrobutioner.

Eneste problem er at det kan være svært at hjælpe dig herinde, da de er bygget anderledes op end Ubuntu, så det måske ikke er samme sted at de forskellige biblioteker ligger osv

EDIT:
Glemte, hvis det skal være Ubuntu så er der Fluxbuntu
lehar

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af lehar »

Hej

Fluxbuntu lyder som en god løsning, men kan jeg installer firefox på den når det er Fluxbox window manager den bruger ?

Mvh
Lehar
tbresson

Ubuntu kiosk mode

Indlæg af tbresson »