Edubuntu-programmer i Ubuntu.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Benjamin
IRC nickname: benjamin_FOX
Geografisk sted: Nykøbing F.

Indlæg af Benjamin »

I må undskylde; men jeg vil hellere spørge een gang for meget ... (!).

Jeg har, til studium, downloadet Edubuntu-cd m/ addon-cd.

Kan programmerne på addon-cd'en, spil m.v. til mit barnebarn, uden videre installeres på en maskine, hvoir jeg kører Ubuntu (som helt ny-begynder).

Jeg kan se, at der ud for nogle af spillene m.v. er anført et Ubuntu-logo - modsat ved andre programmer. Hvad er forskellen (på programmerne) / grunden dertil (?).

På forhånd: Tak for hjælpen.
Mange hilsner
Asger [FOX] / 'Benjamin'

Pilot i Lolland Falster Svæveflyveklub - http://www.lfsv.dk
Se også: http://www.herningsvaeveflyveklub.dk

0-100 km./t. på mindre end 3 sekunder - og op til måske mere end 250 km./t. !!!
- det er de problemer, vi svæveflyvere må døje med :D
Artificial Intelligence
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Artificial Intelligence »

De ting du kan finde på Edubuntu og Add-on kan du også finde i synaptic-package manager.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Ubuntulogoet står i tilføj/fjern... ud for programmer, der fungerer særligt godt med Ubuntu. Ofte vil det sige stabile programmer, som ligesom Ubuntu er Gnome-baserede. Andre programmer anbefales til Kubuntu. Disse er KDE-baserede.

Diskussioner vedr. forskellen mellem Gnome og KDE, kan du nemt google dig til. Det er et yndlingsemne blandt linuxfolk.

Begge typer programmer virker dog i Ubuntu. Bare prøv at installere forskellige programmer. De kan altid slettes igen, og det skader ikke dit system :-).

Forskellen mellem edubuntu og ubuntu består dybest set blot i udvalget af programmer på CD'en, skrivebordets tema og andre småjusteringer.