Min harddisk i min 5½ år gamle stationære er død i dag. Ære være dens minde. Den oplevede alle udgivelser fra 7.10 til 13.10, og utallige testforsøg i forum, som også har kostet en del geninstallationer, så det er egentligt ret godt gået, og jeg havde alligevel regnet med at, jeg snart skulle skifte den.
Anyway - Jeg har så min bærbare tilbage, og den bruger jeg også til studier, så jeg kan ikke tillade mig, at risikere at denne install får problemer, fordi at jeg vil teste div. ting. Så hvis ikke at det kan testes i Virtualbox, kan jeg ikke deltage foreløbigt.
Jeg holder en pause med de større test i forum
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg holder en pause med de større test i forum
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- IRC nickname: How to be me
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Jeg holder en pause med de større test i forum
Det skal lige tilføjes at, jeg ikke har mistet noget vigtigt data, da jeg i forvejen brugte en ekstern Hdd til hjemmemappen, så tabet er ikke så stort
Med venlig hilsen Christian
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
5 år er nu også en meget lang levetid for en (mekanisk, gætter jeg) harddisk.
Det minder mig om at harddisken i min desktop som jeg bruger næsten altid er ved at være 3 år gammel=den begyder at være i farezonen for at dø sådan lidt pludseligt.
Det er ved at være tid til at køre smartctl kommandoen i en lang test - efter fuld backup er foretaget, forstås:
Jeg tror jeg vil bytte rundt på den harddisk der er i min netbook, som jeg ikke har brugt så meget, med den der er i min desktop.
Det passer fint med at jeg har planer om en fuld backup til en 3. harddisk der kun er reserveret til det formål, og derfor kun bruges til backup og restore af den backup.
/Lars
Det minder mig om at harddisken i min desktop som jeg bruger næsten altid er ved at være 3 år gammel=den begyder at være i farezonen for at dø sådan lidt pludseligt.
Det er ved at være tid til at køre smartctl kommandoen i en lang test - efter fuld backup er foretaget, forstås:
- Ubuntu, Community Help - Smartmontools
https://help.ubuntu.com/community/Smartmontools - Checking Hard Disk Sanity With Smartmontools (Debian & Ubuntu)
http://www.howtoforge.com/checking-hard-disk-sanity-with-smartmontools-debian-ubuntu - Monitoring Hard Drive Health on Linux with smartmontools
http://blog.shadypixel.com/monitoring-hard-drive-health-on-linux-with-smartmontools/
Jeg tror jeg vil bytte rundt på den harddisk der er i min netbook, som jeg ikke har brugt så meget, med den der er i min desktop.
Det passer fint med at jeg har planer om en fuld backup til en 3. harddisk der kun er reserveret til det formål, og derfor kun bruges til backup og restore af den backup.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Martinjo84
Når man først har kørt med SSD går man aldrig tilbage
Men de dør også mere ofte end normale diske, ihvertfald ifølge vores lokale harddisk recovery mand..
Men hvis man kører med discard på SSD disken skulle det forøge levetiden
Men de dør også mere ofte end normale diske, ihvertfald ifølge vores lokale harddisk recovery mand..
Men hvis man kører med discard på SSD disken skulle det forøge levetiden
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg har oplevet mange af de hurtige OCZ diske der pludselig døde.
-
- IRC nickname: Martinjo84
Vi har rigtig god erfaring med Intel Diske