Sjovt: Et fiktivt Nigeria SCAM (fup) brev til Microsoft

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Sjovt: Et fiktivt Nigeria SCAM (fup) brev til Microsoft

Indlæg af lath »

Det her er virkelig sjovt fundet på:

På den her web side kan man læse et fiktivt SCAM (fup) brev imellem Microsoft og Stepen Elop (direktør for Nokia).

Jeg citerer hele teksten herunder:

Dear MR NOKIA!

My name is STEPHEN ELOP. I am the son of the former PRESIDENT of MICROSOFT, Mr. BILL GATES III. I am contacting you because a mutual FRIEND suggested you as a person who is trustworthy and reliable.

As you probably know, MICROSOFT’s plans for world domination have recently been foiled by the evil APPLE corporation and their IPHONE invasion of the market. However, we still have the very valuable MS WINDOWS OPERATING SYSTEM in our possession. Unfortunately, we cannot get it out on a SMARTPHONE. This is why I am writing to YOU.

The OPERATING SYSTEM is worth one hundred billion dollars ($100.000.000.000 USD). However, since it is tied to DESKTOP COMPUTERS, we cannot access any of that money. With your help we could transfer the OPERATING SYSTEM on a SMARTPHONE, and then we could share that money in the ration 50% to me, 40% to you and 10% for any expenses.

However, before we begin, there is one SMALL technicality before I can transfer the OPERATING SYSTEM to you. I need you to send me your DEVICE MANUFACTURING BUSINESS. Without this you can not get 40% of one hundred billion dollars ($100.000.000.000 USD), meaning exactly forty billion dollars ($40.000.000.000 USD)! I hope you understand.

Note that this transaction is 100% risk FREE and LEGAL. There is NO ATOM OF RISK in connection to this business as I have worked out all modalities to complete the transaction successfully. Once the DEVICE MANUFACTURING BUSINESS is released to us, the PROFITS from the OPERATING SYSTEM will be released to YOU.

Please hold what I have told YOU in strict CONFIDENCE and kindly send your response to my PRIVATE email address: stefenelope31@hotmail.com

Sincerely, AND God bless!

September 21, 2010
Stephen Elop
Son of the former President of Microsoft, Mr. Bill Gates III

... og Nokia hoppede på limpinden.

:lol:
ROFL

/Lars

Edit: rettet for typo (se laoshis kommentar, og mit svar herunder)
Senest rettet af lath 5. sep 2013, 08:32, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
laoshi
Redaktør
IRC nickname: laoshi
Geografisk sted: Vejle

Re: Sjovt: Et fiktivt Nigeria SCAM (fup) brev til Microsoft

Indlæg af laoshi »

... og Microsoft hoppede på limpinden.

årh, det var vel Nokia der hoppede på limpinden....
"Von guten Mächten wunderbar geborgen
erwarten wir getrost was kommen mag.
Gott ist mit uns am Abend und am Morgen
Und ganz gewiss an jedem neuen Tag"

(Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)

http://www.stromata.dk
https://wiki.ubuntu.com/FlemmingChristensen
https://launchpad.net/~laoshi
lath

Indlæg af lath »

laoshi skrev:
... og Microsoft hoppede på limpinden.

årh, det var vel Nokia der hoppede på limpinden....
Åh ja, rigtigt,måske man skulle være mindre natteravn.
Sjovt alligevel.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

he he :)

Lath, er din avatar forsvundet eller blokeret for USA?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

AJenbo skrev:he he :)

Lath, er din avatar forsvundet eller blokeret for USA?

Det ser fint ud fra DK
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Lath, er din avatar forsvundet eller blokeret for USA?

Jeg kan fint se min Avatar.

Sjovt nok er min AD Block Plus (i Firefox) ikke deaktiveret (den er rød) for ubuntudanmark.dk, men den viser avatar billeder derfra.

Så vidt jeg husker det er det sådan at hvis den er deaktiveret, så virker den sådan at når jeg er logget ind så blokerer den avatar billeder, og hvis den er deaktiveret og jeg ikke er logget ind så blokerer den ikke avatar billeder.

Hvis den derimod er aktiveret så kan jeg se avatar billeder - logget ind eller ej.

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det er det samme flere forskellige steder i landet med flere forskellige browsere (og enheder) baade med og uden adblock:
lath.png
lath.png (24.74 KiB) Vist 285 gange

Det virker til at din host giver timout hvilket er lidt traels da det faar siden til at loade meget langsomt

Hvis jeg proever at lave ping paa 217.116.232.215 (ip jeg faar som A record for larsth.dk) faar jeg blot et timeout.
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Det er det samme flere forskellige steder i landet med flere forskellige browsere (og enheder) baade med og uden adblock:
lath.png

Det virker til at din host giver timout hvilket er lidt traels da det faar siden til at loade meget langsomt

Hvis jeg proever at lave ping paa 217.116.232.215 (ip jeg faar som A record for larsth.dk) faar jeg blot et timeout.

Der er ikke noget timeout her (i Danmark), så er du ikke i Danmark har internet udbyderen du bruger et DNS problem, eller også er der et forkert konfigureret DNS filter.
avatar filens web adresse er: http://larsth.dk/tux-leaf-tiny.png

FYI, UK har her i år indført et DNS filter der gælder UK territorium.

Jeg har hørt at du er på ferie, så hvis du oplyser mig om hvor du ca er, evt i en PM, så kan jeg spørge min hostingleverandør om der er kendte DNS server problemer.

Bemærk at simpel ICMP ping beskeder godt kan afvises, og så virker web serveren fint alligevel. Brug TCP pings til at tjekke specielt web servere om de er oppe og køre.

/Lars
lath

DNS server problem ?

Indlæg af lath »

Jeg har lige spurgt min hostingleverandør (Gigahost.dk) om der er et problem.

Driftstatus siden i kontrolpanelet melder ikke om nogen problemer lige pt.

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg kan hverken tilgå din side med ping, browser (se screenshot) eller telnet på port 80 så det er ikke blot ping.

Problemet opstår både i Georgia, Tennessee og Alabama (fik ikke testet fra Florida), både med AT&T, AT&T mobil og Verizon Wireless som internet udbyder og både med deres respektive DNS og Google DNS. I øvrigt kan du udelukke/bekræfte om det er DNS problemer ud fra om 217.116.232.215 (som jeg skrev jeg får) er den korrekte IP.
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Jeg kan hverken tilgå din side med ping, browser (se screenshot) eller telnet på port 80 så det er ikke blot ping.

Problemet opstår både i Georgia, Tennessee og Alabama (fik ikke testet fra Florida), både med AT&T, AT&T mobil og Verizon Wireless som internet udbyder og både med deres respektive DNS og Google DNS. I øvrigt kan du udelukke/bekræfte om det er DNS problemer ud fra om 217.116.232.215 (som jeg skrev jeg får) er den korrekte IP.

IP adressen er rigtig nok, og jeg har ikke fået noget svar endnu fra Gigahost.dk.

Kode: Vælg alt

dig larth.dk

... slår omgående IP adressen op.
Du kan også bruge

Kode: Vælg alt

nslookup larsth.dk

... i Ubuntu, og Windows - det sidste med Windows vidste du nok i forvejen.

Jeg har været meget kritisk overfor NSA på Twitter, så måske er det NSA der censurer mit website overfor USAnere.
Jeg har også givet klart udtryk for at jeg mere ser Snowden som en helt end en forræder.

Måske specielt efter at jeg for flere uger siden har retweetet information om hvordan man kunne beskytte sin kommunikation med hård kryptering kan mit website være blevet blokeret.
Snowden har lige netop afsløret for et par dage siden at NSA selv betrager deres muligheder i det område som 'fragile', hvilket PHK oversætter til at de bliver afskåret fra aflytning hvis der skiftes til hård asymmetrisk kryptering.
"NSAs gennembrud -- eller noget": http://www.version2.dk/blog/nsas-gennembrud-eller-noget-53787
Det er ikke utænkeligt at NSA tror at jeg har inside scoop, for nu at bruge PHKs egne ord om Snowden dokumenter, da det Snowden lige netop har lækket at NSA går uden om hård kryptering ved at snyde, f.eks. når folk tror at de bruger 1024 bit kryptering så bruger de i virkeligheden meget lavere antal bits, så mange gange nemmere at brute-force knække.

En anden ting er måske et indlæg på en anden af PHKs blog: "Obamas beviser", hvor jeg skriver om nogle muligheder for interessante satellit kredsløbsbaner for USAnske spionsattelitter: http://ing.dk/blog/obamas-beviser-161411

Et eller andet får mig til at tro at det ville være en rigtig dum ide nogensinde at besøge USA.
Nogen skal jo åbenbart være systemkritiker nu hvor USA er godt i gang med at blive til et "bedre" Deutsche "Demokratische" Republik (=DDR=Østtyskland).

/Lars
lath

Indlæg af lath »

Forrige indlæg var så mig med tin-foil hat på.
Jeg er stadig meget mistroisk over USA - stoler ikke på dem over en dørtærskel.

Gigahost har svaret:
Mit eneste bud er at han måske skulle være kommet i vores firewall.

Kan jeg få dig til at finde ud af hvilken IP-adresse avataren blev forsøgt hentet
fra?

Altså har du en IP adresse. Bruger du privat IP adesse, så kan du besøge http://www.ripe.net og kigge øverst til højre for at se den offentlige IP adresse. (kig efter den grå boks med "Your IP address is", der er til højre for "Welcome to the RIPE Network Coordination Centre")

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg har ingen problemer med at tilgå PHK's blog m.m. Min forståelse af NSA er også mest at de aflytter og ikke blokere internettet.

Som nævnt så var det fra flere forskellige ISP'er, fra flere forskellige steder i landet så det er ikke kun en IP, men det kan jo være det blokere lidt bredt... prøv denne:
69.78.225.210
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Jeg har ingen problemer med at tilgå PHK's blog m.m. Min forståelse af NSA er også mest at de aflytter og ikke blokere internettet.

Som nævnt så var det fra flere forskellige ISP'er, fra flere forskellige steder i landet så det er ikke kun en IP, men det kan jo være det blokere lidt bredt... prøv denne:
69.78.225.210

IP adresse sendt videre til supporten - de svarer nok kort tid efter kl 8 (de er normalt meget hurtige til at svare).
Jeg har også fortalt om de delstater du har været i, samt hvilke ISPere, og DNS servere du har brugt.

Så må vi se hvad de finder ud af.

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ok, det lyder som en løsning.