Facebook foreslår ny brugspolitik

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Facebook foreslår ny brugspolitik

Indlæg af NickyThomassen »

Efter en bøde i USA for at have en uklar brugspolitik, foreslår Facebook nu en ny udgave, hvor de fremhæver at de vil
... use your name, profile photo and content in ads without compensation.
http://www.jsonline.com/blogs/news/221795751.html

For mig er det dét, prikken over i'et, dråben der får glasset til flyde over, så jeg sletter min profil hos dem, i løbet af den kommende uge. Selv hvis det ikke bliver gennemført denne her gang, så kommer det bare senere, og hvad der er vigtigere for mig, er den holdning der ligger bag sådan en tankegang.

Og for dem der allerede tænker det: Nej, så er Facebook ikke gratis længere, når de tjener penge på dine ting. Hvis man da så (for helvede i satan) kunne fra-købe sig salget af ens ting, men næææh nej da, vi skal kun kunne købe virtuelle ting til Facebook-spil, imens Facebook sælger vores billeder til annoncører. Det er ligefør at den danske stat kan lærer noget om at tjene penge her.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Facebook foreslår ny brugspolitik

Indlæg af Kurt Christensen »

Man kan jo også sørge for ikke a have noget speciel af værdi for facebook på sin profil og så henvise til der man gemmer godterne, jeg tvivler på at mit ansigt har speciel stor markedsværdi, selv om jeg da ville være ked af hvis de kunne finde på at bruge det i en verdensreklame.
Når lejligheden byder sig.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Betyder det, at det er slut med nøgenbilleder som profilbillede??? ;)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Nu har jeg godt nok en profil, som er lukket for offentligheden, men jeg kan da godt blive bekymret over ordet "content", da "indhold" vel dækker over alt på siden, inkl. evt. Tlf. nr. og Mailadresse. Den eneste grund til at disse er på min profil, er at man hurtigere kan kontakte mig i forbindelse med min uddannelse, men jeg skal vist til at overveje, om noget så simpelt som en liste på papir, er bedre at bruge for klassen :?

EDIT:
Den nyhed deler jeg på FB nu ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

thj01 skrev:Betyder det, at det er slut med nøgenbilleder som profilbillede??? ;)

Nej da. Du må stadigt godt bruge et billede af din olieindsmurte sixpack som profilbillede ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin

How to be me skrev:Man kan jo også sørge for ikke a have noget speciel af værdi for facebook på sin profil

Det har jeg heldigvis heller ikke :)

Men det er mest fordi jeg altid har haft forbehold imod dem. Nu ser det så ud til at mig og mine venner kan få oplevelsen, af at sætte ansigt på deres reklamer, og det vil jeg ikke være med til. De må hyre en lækker model som Thj01, ligesom alle andre ;)
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det er jo ikke noget nyt, de anvender allerede dine venneres billeder når de viser reklamer for facebook rundt omkring på forskellige sider. Se eks. vores forside: https://ubuntudanmark.dk/ Her kan jeg se prifil billederne fra 8 af mine venner i facebook reklamen som vi har valgt at lægge på vores side. Jeg tror ikke det her handler om at de skal til at bruge tilfældige menneskers billeder i CocaCola-reklamer. Det er nok også fordi det er noget de allerede gøre, men ikke har oplyst tydeligt nok, at de nu får en bøde for det.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin

Yeah, det er sikkert rigtigt, men hvor skriver de det så ikke specifikt?

Dit offentlige profilbillede kan bruges i widgets, på 3-parts hjemmesider (hvis du er logget ind og over 18 år gammel), som viser hvilket af dine venner der kan lide den pågældende side.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

Jeg tænker lidt at det gælder om at bruge Facebook (og andre sociale medier) med omtanke.

Man skal ikke uploade noget, som man ikke ønsker se i andre sammenhænge, for det er ikke bare tjenesten der kan misbruge indholdet. Det kan alle der kan tage screendump og anvende [Ctrl] + [c] også.

Vi vælger selv vores privathed ... og hvad vi vil bruge facebook til.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

TitanusEramius skrev:Yeah, det er sikkert rigtigt, men hvor skriver de det så ikke specifikt?

Dit offentlige profilbillede kan bruges i widgets, på 3-parts hjemmesider (hvis du er logget ind og over 18 år gammel), som viser hvilket af dine venner der kan lide den pågældende side.

Fordi de er advokater :twisted: