En lille succesoplevelse

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

En lille succesoplevelse

Indlæg af Ivan »

Med hjælp fra Microsoft
Her til morgen rebootede mit ADSL modem uafbrudt (det gør det stadig og er fejlmeldt hos udbyderen) tog beslutning om at anskaffe mig et "tank op"- mobilt bredbånd, prøvede i første omgang uendeligt antal gange direkte på Lubuntu at få det til at virke, no way, det ville bare ikke, over i en maskine med xp og lod mobile partner installere, der virkede det så, droppede pin kode på modemet, prøvede igen i Lubuntu, No way, stadig ingen forbindelse, ved at blive tyndhåret, tilbage til xp'en og søge lidt, fandt http://dokter-internet-indonesia.blogspot.dk/2013/05/mobile-partner-linux-bam-huawei.html og voila med det installeret virkede skidtet sgu på Lubuntu
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: En lille succesoplevelse

Indlæg af lath »

Ivan skrev:Med hjælp fra Microsoft
Her til morgen rebootede mit ADSL modem uafbrudt (det gør det stadig og er fejlmeldt hos udbyderen) tog beslutning om at anskaffe mig et "tank op"- mobilt bredbånd, prøvede i første omgang uendeligt antal gange direkte på Lubuntu at få det til at virke, no way, det ville bare ikke, over i en maskine med xp og lod mobile partner installere, der virkede det så, droppede pin kode på modemet, prøvede igen i Lubuntu, No way, stadig ingen forbindelse, ved at blive tyndhåret, tilbage til xp'en og søge lidt, fandt http://dokter-internet-indonesia.blogspot.dk/2013/05/mobile-partner-linux-bam-huawei.html og voila med det installeret virkede skidtet sgu på Lubuntu

Det lyder jo umiddelbart meget godt.
Spørgsmålet er så om du lige nu har et rookit/malware installeret på din Lubuntu maskine.

Ukritisk installation af noget man finder ude på nettet er den bedste måde at installere malware, rootkits, etc. på.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Det bedste ville selvfølgelig være hvis mobilt bredbånd virkede som det skulle, men så store håb må man ikke have med Lubuntu.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ivan skrev:Det bedste ville selvfølgelig være hvis mobilt bredbånd virkede som det skulle, men så store håb må man ikke have med Lubuntu.

Eller mobil bredbpnd?

Det ser da ellers ud tom et ok program, og rat at nogen laver noget grafisk til at løse det.
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

Det er super med sådan et program, men.....

Ikke særligt betryggende at de eneste steder man kan hente programmet er fra filehost sider og andre sider hvor min windows antivirus (arb.pc) sprænger ud med diverse blokeringer.

Samtidig kan der intet findes på Huawei's egen webside omkring dette.

Der er umildbart heller ikke nogen kilde til udvikleren.

Normalt er jeg ikke særlig paranoid, men må indrømme at dette fik min nysgerrighed vækket.

Efter at have hentet filen som i øvrigt er password beskyttet, kunne jeg se i readme.txt filen at udvikleren holder til på et forum og har bla. følgende post omkring programmet:

http://www.gsmindia.in/forum/gsm-wcdma-cdma-modem/57110-huawei-mobile-partner-23-001-07-12-910-august-2012-a.html

Så måske det er lutter gode hensigter efter alt at dømme.
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
thomasjohansen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af thomasjohansen »

Manden er åbenbart ret aktiv indenfor Indisk mobil programmer:

http://mymodem.in/
Med venlig hilsen
Thomas Johansen