Jeg er en glad Ubuntu-nybegynder siden i tirsdags, hvor jeg fik en ny 64 bits maskine, hvor jeg installerede 12.04 i 32 bits udgave som eneste styresystem på maskinen. Systemet kører perfekt, og jeg er glad og tilfreds. Men jeg kommer til at tænke på, om jeg har forkludret noget for mig selv ved at installere et 32 bits styresystem på en 64 bits computer.
Skulle jeg hellere opdatere til Ubuntu i en 64 bit udgave?
Hvilke forbedringer ville det i givet fald give?
Ville systemet blive hurtigere?
Kan det gøres med lethed at opdatere til 64 bit styresystem, så jeg kan videreføre de ændringer, jeg allerede har udført på systemet?
32 bit i forhold til 64 bit
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: 32 bit i forhold til 64 bit
Det er ikke let at ændre, dog kan du uden problemer overføre alle bruger indstillinger. System indstillinger kan også overføres men det kan godt gå hend og blive lidt uoverskugeligt.
64 kan i nogle tilfælde være hurtigere, men det er ikke altid at der er en tydelig forskeld. 64bit kan køre 32bit programmer, men 32 kan ikke køre 64bit. 64bit er i sær en fordel ved håndtering at af meget RAM.
64 kan i nogle tilfælde være hurtigere, men det er ikke altid at der er en tydelig forskeld. 64bit kan køre 32bit programmer, men 32 kan ikke køre 64bit. 64bit er i sær en fordel ved håndtering at af meget RAM.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Junghans skrev:Jeg er en glad Ubuntu-nybegynder siden i tirsdags, hvor jeg fik en ny 64 bits maskine, hvor jeg installerede 12.04 i 32 bits udgave som eneste styresystem på maskinen. Systemet kører perfekt, og jeg er glad og tilfreds. Men jeg kommer til at tænke på, om jeg har forkludret noget for mig selv ved at installere et 32 bits styresystem på en 64 bits computer.
Skulle jeg hellere opdatere til Ubuntu i en 64 bit udgave?
Hvilke forbedringer ville det i givet fald give?
Ville systemet blive hurtigere?