Jeg går lidt med tankerne om at lave en lille webbutik hvor man kan købe færdige systemer med Ubuntu.
Systemer som vil blive solgt er
Stationære maskiner og bærbare computere.
Hvad synes i omkring min ide?
Præinstalleret Ubuntu shop
-
- IRC nickname: Martinjo84
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Præinstalleret Ubuntu shop
Martinjo84 skrev:Jeg går lidt med tankerne om at lave en lille webbutik hvor man kan købe færdige systemer med Ubuntu.
Systemer som vil blive solgt er
Stationære maskiner og bærbare computere.
Hvad synes i omkring min ide?
Fin men nok ikke noget jeg vil benytte.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
God ide. Alt efter hvor meget succes der er med kunne det være interessante at lave en side der samler de muligheder der er for at købe Ubuntu maskiner fra forskellige forhandlere. Det kunne være en måde at lave et større udvalg.
-
Hvad skal jeg dog kalde forretningen gode idere modtages gerne
-
-
God ide men der er vist nok noget trademark jeg vil bryde
-
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Ideen lyder god, men tillad mig at dele nogle erfaringer jeg selv har gjort.
Igennem de sidste 12 måneder har jeg startet egen virksomhed, og først nu er alt på plads så jeg kan åbne. Specialet er online hosting, så jeg undgår garanti-problemet, som du får på computerne.
Først og fremmest skal du CVR registreres, have et eller flere domæner, email, telefon ... osv sat op. Hvis du bruger en billig hosting udbyder, så bliver din hjemmeside langsom, så du får sikkert brug for noget professionel hosting. Du skal også have en webshop, SSL, betalingsgateway og indløsningsaftale. De 3 sidste koster mindst 400,- om måneden eks. moms, imens webshoppen enten kan være gratis (eks. din timeløn) hvis du selv sætter den op og driver den, eller den kan koste 10.000,-+ i oprettelse og 600,-+ om måneden hvis du køber den.
At leve op til garantien bliver noget hardcore snot, måske Anders kan fortælle noget om hvor mange bærbare de får retur på hans arbejde pr. X antal solgte enheder. Udgiften dertil skal ligges oveni prisen på de bærbare, ligesom alt det overnævnte, og din timeløn. Hvis du samtidig skal pakke hver bærbar ud, installere noget på den, og pakke den ned igen, så skal det også oveni.
Som sagt, ideen lyder god, men det er et meget stort projekt at starte op, så du er nødt til at have tænkt det ordentligt igennem. Desuden (og det er måske det vigtigste), så skal du kunne arbejde 100% selvstændigt, ellers får du det aldrig op og stå.
Igennem de sidste 12 måneder har jeg startet egen virksomhed, og først nu er alt på plads så jeg kan åbne. Specialet er online hosting, så jeg undgår garanti-problemet, som du får på computerne.
Først og fremmest skal du CVR registreres, have et eller flere domæner, email, telefon ... osv sat op. Hvis du bruger en billig hosting udbyder, så bliver din hjemmeside langsom, så du får sikkert brug for noget professionel hosting. Du skal også have en webshop, SSL, betalingsgateway og indløsningsaftale. De 3 sidste koster mindst 400,- om måneden eks. moms, imens webshoppen enten kan være gratis (eks. din timeløn) hvis du selv sætter den op og driver den, eller den kan koste 10.000,-+ i oprettelse og 600,-+ om måneden hvis du køber den.
At leve op til garantien bliver noget hardcore snot, måske Anders kan fortælle noget om hvor mange bærbare de får retur på hans arbejde pr. X antal solgte enheder. Udgiften dertil skal ligges oveni prisen på de bærbare, ligesom alt det overnævnte, og din timeløn. Hvis du samtidig skal pakke hver bærbar ud, installere noget på den, og pakke den ned igen, så skal det også oveni.
Som sagt, ideen lyder god, men det er et meget stort projekt at starte op, så du er nødt til at have tænkt det ordentligt igennem. Desuden (og det er måske det vigtigste), så skal du kunne arbejde 100% selvstændigt, ellers får du det aldrig op og stå.
-
- Geografisk sted: Smørum
Det lyder som en god idé.
Måske du skulle entrere med nogle leverandører, som kan/vil påtage sig garantien, og sælge en uinstalleret computer.
Og dit salg så består i install, sevice og hjælp.
Du skal nok også være parart til at hjælpe med diverse tilbehør.
Bare et par tanker.
Måske du skulle entrere med nogle leverandører, som kan/vil påtage sig garantien, og sælge en uinstalleret computer.
Og dit salg så består i install, sevice og hjælp.
Du skal nok også være parart til at hjælpe med diverse tilbehør.
Bare et par tanker.
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
Tak for dine fine ord
Jeg er igang som datatekniker så kender godt til hosting og teknik osv
Jeg arbejder som sagt til dagligt i en pc butik som anders så kender til RMA osv
Jeg er tydelig klar over der ikke bliver tjent penge det første lange tid, plus der går mange timer.
Jeg har ikke tænkt mig at sige min læreplads op men kører det i fritiden.
Jeg har heller ikke tænkt mig at have noget lager men købe det når der kommer en bestilling.
Flere domæner? det kan jeg ikke se grunden til.
Jeg tror min side bliver en shopify side men det er ikke helt besluttet endnu.
Jeg er så lidt i et dilemma omkring maskiner jeg vil sælge, jeg har flere maskiner i hænderne hver dag og man får hurtig en fornemmelse for hvad kvalitet er og maskiner til 3-4 er for det meste dem der kommer ind igen med RMA.
Derfor vil jeg kun sælge kvalitets maskiner som feks Lenovo Thinkpad.
Jeg er igang som datatekniker så kender godt til hosting og teknik osv
Jeg arbejder som sagt til dagligt i en pc butik som anders så kender til RMA osv
Jeg er tydelig klar over der ikke bliver tjent penge det første lange tid, plus der går mange timer.
Jeg har ikke tænkt mig at sige min læreplads op men kører det i fritiden.
Jeg har heller ikke tænkt mig at have noget lager men købe det når der kommer en bestilling.
Flere domæner? det kan jeg ikke se grunden til.
Jeg tror min side bliver en shopify side men det er ikke helt besluttet endnu.
Jeg er så lidt i et dilemma omkring maskiner jeg vil sælge, jeg har flere maskiner i hænderne hver dag og man får hurtig en fornemmelse for hvad kvalitet er og maskiner til 3-4 er for det meste dem der kommer ind igen med RMA.
Derfor vil jeg kun sælge kvalitets maskiner som feks Lenovo Thinkpad.
TitanusEramius skrev:Ideen lyder god, men tillad mig at dele nogle erfaringer jeg selv har gjort.