Hej.
Jeg fik Java på for et par måneder siden, nu er der kommet en update jeg tilsyneladende SKAL have ind for at det fungerer igen.
Jeg har surfet rundt i jeres forum og fundet noget Nemid og Nordea og en command til at slette Java, men som næsten blank på det tekniske siger det mig ikke meget.
Derfor tør jeg slet ikke på egen hånd at experimentere alene med dette.
Er der nogen der kan guide mig gennem problemet eller skal jeg sige udfordringen....
Jeg har downloadet JRE-U725-LINUX-I586.TAR.GZ og aner ikke hvad jeg skal stille op med den,
Er der nogen der kan guide mig gennem problemet, eller skal jeg sige udfordringen!!
Mvh Zteph
Java update 7-25 hvordan gør man det?
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Java update 7-25 hvordan gør man det?
For at vi kan hjælp dig skal vi først vide hvordan du oprindelig installerede java på maskinen.
-
Det var her igennem dette forum hvor jeg skulle klippe en masse kommandoer ind i en sort boks og trykke enter nogle gange.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv denne kommando i terminalen (ctrl+alt+t åbner terminalen):
Og send hele resultatet fra terminalen, hvis at det ikke virker.
Kode: Vælg alt
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin oracle-jdk7-installer && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java8-installer
Og send hele resultatet fra terminalen, hvis at det ikke virker.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
Hvis det er det samme som det arval lige har skrevet, då brude opdateringen selv komme sammen med andre opdateringer til systemet via softwareopdatering. Det afhænger dog af at folkne bag webupd8team opdatere pakken.
Opdteret:
Har lige tjekket, den seneste udgave i deres arkiv er nettop 7u25 så hvis du opdatere dit system burde den blive installeret, hvis ikke så kør arvals kommando.
Opdteret:
Har lige tjekket, den seneste udgave i deres arkiv er nettop 7u25 så hvis du opdatere dit system burde den blive installeret, hvis ikke så kør arvals kommando.
-
Hej igen.
Det er super og virker. Der ligger dog ingen opdateringer når jeg går ind i system og klikker på opdateringer.
1000 tak
Mvh. Zteph
Det er super og virker. Der ligger dog ingen opdateringer når jeg går ind i system og klikker på opdateringer.
1000 tak
Mvh. Zteph
-
- IRC nickname: How to be me
Zteph skrev:Hej igen.
1000 tak
Mvh. Zteph
Sætter du et flueben ud for det der virker.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg vil også gerne vide præcist hvad der virkede. Det kan være en stor hjælp for os, når at vi skal supporte den slags spørgsmål fremover.
Med venlig hilsen Christian
-
- Admin
christian.arvai skrev:Jeg vil også gerne vide præcist hvad der virkede. Det kan være en stor hjælp for os, når at vi skal supporte den slags spørgsmål fremover.
Så vidt jeg forstår er det dit script der løst den.
-
Hej igen.
Jeg har været væk nogle dage.
Det script som jeg fik, klippede jeg ind i den sorte boks og trykkede enter.
Så kørte der en masse til og jeg (såvidt jeg husker) svarede på et tidspunkt ja til at fortsætte,
så rullede den videre og så på et tidspunkt startede den med at lave prikker (punktummer) i ca. 5 minutter.
Så mener jeg der stod Sussecfull et eller andet, derefter lukkede jeg boksen og gik direkte på Nemid uden problemer.
Mvh. den glade Zteph
Jeg har været væk nogle dage.
Det script som jeg fik, klippede jeg ind i den sorte boks og trykkede enter.
Så kørte der en masse til og jeg (såvidt jeg husker) svarede på et tidspunkt ja til at fortsætte,
så rullede den videre og så på et tidspunkt startede den med at lave prikker (punktummer) i ca. 5 minutter.
Så mener jeg der stod Sussecfull et eller andet, derefter lukkede jeg boksen og gik direkte på Nemid uden problemer.
Mvh. den glade Zteph
-
- Admin
Ok, jeg har flyttet markereing til det emne der løst problemet. Prikerne var da den hentede Oracel Java fra nettet.