Downloads til ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Seeker
Geografisk sted: København

Downloads til ubuntu

Indlæg af Seeker »

Hej, Jeg har en ubuntu 12.4 LTS version 32 Bit. Når jeg vil downloade programmer til min computer bliver jeg som i nok er klar over, bedt om at vælge hvilket download jeg ønsker i forhold til den version som jeg har. Det er her jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er et RedHat, SUSE, Fedora eller multiarch, eller måske noget andet :)
Hvad skal jeg gå ud fra når jeg downloader programmer ?

Mvh Seeker
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Re: Downloads til ubuntu

Indlæg af Kurt Christensen »

Seeker skrev:Hej, Jeg har en ubuntu 12.4 LTS version 32 Bit. Når jeg vil downloade programmer til min computer bliver jeg som i nok er klar over, bedt om at vælge hvilket download jeg ønsker i forhold til den version som jeg har. Det er her jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er et RedHat, SUSE, Fedora eller multiarch, eller måske noget andet :)
Hvad skal jeg gå ud fra når jeg downloader programmer ?

Mvh Seeker

Hvis du downloader fra nettet skal programmerne være tilpasset Ubuntu, kan du ikke finde et tilsvarende program i pakkecenteret?
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

RedHad, Fedora, Susa, Centos m.m benytter .rpm formatet til installationer.

Ubuntu, Debian, Mint og andre relaterede brugere .deb formatet til installationer.

Multiarch handler om det er let at installere 32bit programmer på et 64bit system.

Hvis ikke du kan få en .deb så kan det faktisk godt lade sig gøre at installere fra .rpm. Men allere bedst er det hvis du kan installere fra softwarearkivet eller et PPA.

Har du en specefik side hvor du får spørgsmålet?
Seeker
Geografisk sted: København

Indlæg af Seeker »

Hej og tak, ja jeg støtte på det her
http://www.teamviewer.com/da/download/linux.aspx

men har downloadet fra andre sider hvor jeg bare har valgt 32bit versionen og det er så gået godt 8-)
Jeg kom i tvivl her, og ville så lige en gang for alle sætte mig ind i hvad de forskellige ting var :!:
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ok, så er det også den rigtige du har valgt.