Jeg har al den tid jeg har brugt Ubuntu fået en fejlmeddelse ved opstart, hvis systemet har været slukket i et kvarters tid, som lyder (nu kan jeg ikke huske den ordret) at Ubuntu kører i low-graphics mode og at en kompatibel driver ikke kunne findes. Så kan jeg vælge mellem tre forskellige ting, noget med "Continue", "Setup" og "Shut down" - eller noget i den retning. Hvis jeg genstarter computeren, starter den op igen normalt og kører optimalt.
Dette har egentlig ikke rigtig været et problem, da en ventetid på 20-30 sekunder ekstra ikke betyder så meget for mig, men jeg lagde mærke til, at når den starter op og tvinger systemet til at tjekke et device (hvis den har bootet 30 gange uden at tjekke det), så behøver jeg ikke genstarte. Så måske er der en løsning derude (det var i hvert fald det jeg håbede på).
Men, efter jeg ændrede rettighederne på /usr/share/fonts/truetype/*, så kommer der en ny fejlmeddelse, efter jeg har genstartet første gang, som jeg også kun kan få væk ved at genstarte endnu en gang. Det største problem ligger i, at fejlmeddelsen er skrevet med "firkanter" (som når den ikke kan læse bogstaverne).
Så nu skal jeg genstarte to gange, for at få min computer til at starte op normalt, hvilket irriterer mig ret meget. Så hvis der var nogen der havde en løsning, kunne det være fedt.
(Jeg har også prøvet at fjerne splash-screenen ved startup, for at se om der kom nogle fejlmeddelser der, men det gør der ikke umiddelbart.)
- Don S
Fejl ved opstart
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Fejl ved opstart
Det ser ud som om, at det sidstnævnte problem er gået i sig selv, i hvert fald efter denne opstart. Men det kunne stadig være rart, hvis der var nogen der havde en idé om, hvordan man løste det første.