Sun, Oracle og OpenJDK.
Kan man få en skudsikker opskrift?
![Sej 8-)](./images/smilies/ubuntu/icon_cool.png)
Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hov hvor er min vedhæftede fil??????????
Både openjdk-7-jre og icedtea-7-plugin er installeret.
Hvilke af de øvrige skal slettes?
Kode: Vælg alt
sudo apt-get purge openjdk-6-* icedtea-6-*
Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
Hvis du kører OpenJDK, så er det vel ret sikkert, men hvis du hopper med på Oracle Java,Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
buddig skrev:Hvis du kører OpenJDK, så er det vel ret sikkert, men hvis du hopper med på Oracle Java,Svante skrev:Jeg er dog forvirret over alle disse guides java 6, 7 og 8.
Sun, Oracle og OpenJDK.
så har der været en masse problemer med tilhørende ugentlige opdateringer.
Sådan er det vel med proprietær software.
// Henning
AJenbo skrev:femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hvilke af de øvrige skal slettes?Samt alle andre java versioner jeg ikke har taget højde for.Kode: Vælg alt
femore skrev:AJenbo skrev:femore skrev:Følgende er installeret
Se vedhæftede fil
Hvilke af de øvrige skal slettes?Samt alle andre java versioner jeg ikke har taget højde for.Kode: Vælg alt
Har prøvet ovenstående, desværre uden det ønskede resultat.
Nu blev jeg rigtigt godt og grundigt træt af problemet, ledte rundt i dette forum og fandt ud af at arvai har flere udgaver af sine oprydnings/installations kommandoer.
Jeg prøvede denne udgave
sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-java7-installer
Herefter genstart
fra denne link
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=17344&p=115700&hilit=java#p115700
Et voila - nu kan jeg komme på skat.dk borger.dk min netbank min e-boks, så hvad mere kan man ønske sig
Ja Anders, her er fortællingen:AJenbo skrev:buddig skrev:For få dage siden blev jeg igen overrasket over, hvor få, der kender til Linux og bruger det på deres PC.
Fortæl