Jeg ville gerne prøve at køre Ubuntu en tid, bare for at se om det var noget for mig. Da de desværre var for stor en mundfuld for mig, ville jeg gerne igen installere Windows. Jeg satte CD'en i, og den overfører installationsfilerne til harddisken, men da computeren så genstarter skriver den dette:
AMIBIOS (C) 2005 American Megatrends, Inc.
939Dual-SATA2 BIOS P1.20
CPU : ADM Athlon (tm) 64 Processor 3500+ (64bit supported)
Speed: 2.20 GHz
Entering SETUP... (Press F2 to Enter BIOS - Jeg prøver at tilgå BIOS'en)
Press F11 for Boot Menu
Dual-Channel Memory Mode
2048MB OK
Auto-Detecting Pri Master..ATAPI CDROM
Autodetecting 5th Master..IDE Hard Disk
Pri Master: TSSTcorpDVD-ROM DH-D162C TS02
Ultra DMA Mode-2
5th Master: Maxtor 6Y160M0 Yar51HW0
Ultra DMT Mode-6, S.M.A.R.T. Capable but Disabled
0078
Er der nogen der ved hvordan man kommer videre? Computeren kommer ikke videre end til dette skærmbillede.
På forhånd tak!
Kan ikke tilgå BIOSen
-
Kan ikke tilgå BIOSen
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er sket, men lad mig lige slå en ting fast
OS og Bios er 2 seperate ting!!!
dvs, umiddelbart fårstår jeg ikke hvordan dette kan ske uden at der er en fejl i bios.(du er lidt fucked)
Kan din maskine boote på CD'er? Hvis det er tilfældet så find et bios-updatering der passer til dig bundkort.(meget vigtigt)
og boot på den. Den vil installere ny bios software og alt skulle gerne være tilbage til "fabriks-settings"
Hvis du aldrig får lov til at boote så er du lidt på skideren. dvs, har du en laptop er du virkelig på skideren. så skal du have skfitet dit bundkort.
er det en stationær skal du fjerne bios og batteri fra dit bundkort i et par minutter, det vil også resette din bios. men på et laptop bundkort er bios og bundkort loddet sammen.
Skriv hvis du har brug for en hånd.
OS og Bios er 2 seperate ting!!!
dvs, umiddelbart fårstår jeg ikke hvordan dette kan ske uden at der er en fejl i bios.(du er lidt fucked)
Kan din maskine boote på CD'er? Hvis det er tilfældet så find et bios-updatering der passer til dig bundkort.(meget vigtigt)
og boot på den. Den vil installere ny bios software og alt skulle gerne være tilbage til "fabriks-settings"
Hvis du aldrig får lov til at boote så er du lidt på skideren. dvs, har du en laptop er du virkelig på skideren. så skal du have skfitet dit bundkort.
er det en stationær skal du fjerne bios og batteri fra dit bundkort i et par minutter, det vil også resette din bios. men på et laptop bundkort er bios og bundkort loddet sammen.
Skriv hvis du har brug for en hånd.
-
Kan ikke tilgå BIOSen
Batteri til BIOS er taget ud og BIOS er nulstillet, men det virker stadigt ikke. Men det viser sig, at computeren kan boote på CD hvis harddisken er frakoblet.
Jeg fik som råd, at jeg skulle genoprette MBR på harddisken. Men hvordan genopretter man MBR på en harddisk man ikke kan tilgå?
P.S.
Stationær PC
Jeg fik som råd, at jeg skulle genoprette MBR på harddisken. Men hvordan genopretter man MBR på en harddisk man ikke kan tilgå?
P.S.
Stationær PC
-
Kan ikke tilgå BIOSen
heh... lyder som om du rigtig er kommet på skovtur. Jeg tror ikke det har noget at gøre med MBR, har du prøvet at sætte harddisken til en anden maskine... ? Måske er den defekt.
Under alle omstændigheder, hvis du installere windows eller ethvert andet opperativ system, så sætter de selv MBR som de ønsker det under installationen.
Windows bruger "windows boot loader" apple benytter bootcamp og linux benytter lilo eller grub.
Under alle omstændigheder, hvis du installere windows eller ethvert andet opperativ system, så sætter de selv MBR som de ønsker det under installationen.
Windows bruger "windows boot loader" apple benytter bootcamp og linux benytter lilo eller grub.
-
Kan ikke tilgå BIOSen
Pil dine USB ting ud af din pc samt evt. cd/dvd'er, og prøv at tilgå bios igen.