Installations spørgsmål

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Installations spørgsmål

Indlæg af thj01 »

Jeg har nu prøvet at installere flere versioner af Linux, og de nyeste virker ret komplette. F.eks. bliver OpenJDK installeret fra start.

Det eneste jeg har ændret efter nyinstallation er at opdatere sprogunderstøttelsen, hente de lukkede fonte og installere de programmer som jeg mangler.

Er det virkeligt ved at være så let=?
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Installations spørgsmål

Indlæg af Stra »

Ja :D , hvis dit hardware er linuxkompertibel
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Installations spørgsmål

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg ville også sige ja :)

Da jeg installerede Debian 6 i januar på denneher maskine, var det bare at smide cd'en i, vente til den var færdig, og så installere en kernel med pae og en kernel-udvidelse til Nvidia. De er begge i softwarearkivet. Den har kørt 12-15 timer hver dag siden uden fejl.

Sidst jeg prøvede Linux, var omkring år 2000 med en Red Hat som ikke engang havde en slukknap i menuen, så der er virkelig sket en udvikling de sidste 10 år. På den anden side, havde jeg vidst dengang hvad jeg ved nu, så havde slukknappen ikke været nødvendig ;) Jeg prøvede med Linux igen i midten af 2009 med Ubuntu 9.04, og den virkede også bare ud af boksen. Jeg skiftede dog til Debian efter 3 måneder, men det var kun som følge af en smagssag, Ubuntu'en virkede fint og (næsten) uden fejl.