Hvordan installere man Wine 1.2.2 i Ubuntu 11.10

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
christinesmith
IRC nickname: chris

Hvordan installere man Wine 1.2.2 i Ubuntu 11.10

Indlæg af christinesmith »

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man installere Wine 1.2.2 i Ubuntu 11.10. Hvis det altså kan lade sig gøre !!!!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvordan installere man Wine 1.2.2 i Ubuntu 11.10

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg kan lige suplere lidt. En ppa med wine 1.2.2 der virker i U11.10 er nok det vi leder efter.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Nu skal du IKKE kører disse kommandoer, før jeg selv har testet dem igennem og sagt ok for dem !!!

Men jeg har fundet frem til følgende 3 kommandoer, som jeg vil forsøge ud fra nu :

For 64 bit

Kode: Vælg alt

wget archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/w/wine1.2-gecko/wine1.2-gecko_1.0.0-0ubuntu4_amd64.deb

sudo dpkg -i wine1.2-gecko*

sudo apt-get install wine1.2

Men ud over det. Har du pt nogle programmer i Wine/Ubuntu 11.10, som du ikke vil have slettet ? . For hvis vi ændre til en anden udgave, vil vi slette de data som er i den nuværende udgave (eller rettere, jeg kan godt gemme dem for dig, men jeg ved ikke lige om de vil samarbejde med en gammel udgave).

Hvilken bitudgave er du på ? Denne guide kan evt hjælpe dig med at finde ud af det http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#52u

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
christinesmith

Den siger
Linux christine-Latitude-D520 3.0.0-13-generic #22-Ubuntu SMP Wed Nov 2 13:25:36 UTC 2011 i686 i686 i386 GNU/Linux
christinesmith

Jeg har ingen programmer jeg har brugt wine til overhovedet.......
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Så kan det jo ikke gå helt galt nu :)

Prøv at kører (det er en lang sammensat kommando):

sudo apt-get purge -y wine ; sudo rm -r ~/.wine ; sudo apt-get autoremove -y ; wget archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/w/wine1.2-gecko/wine1.2-gecko_1.0.0-0ubuntu4_i386.deb ; sudo dpkg -i wine1.2-gecko* ; sudo apt-get install -y wine1.2 ; sudo wget http://www.kegel.com/wine/winetricks ; sh winetricks allcodecs

tast "enter"
skriv dit password
tast "enter"

Godkend div. popup vedr. install (kommer frem i deres egne vinduer).

Efter install kan du kontrollere udgaven med :

wine --version

Jeg har smidt div. codecs som beskrevet i Pixelineguiden med i den (winetricks allcodecs).

Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

christinesmith skrev:Jeg har ingen programmer jeg har brugt wine til overhovedet.......
Dumt spørgsmål, men hvorfor vil du have wine 1.2.2, når du ingen programmer har, der skal bruge den. Nyeste version er wine 1.3 og kan installeres således.
Åbn terminal og skriv/kopier

sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-wine/ppa && sudo apt-get update && sudo apt-get install wine1.3
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

christian.arvai skrev:For hvis vi ændre til en anden udgave, vil vi slette de data som er i den nuværende udgave (eller rettere, jeg kan godt gemme dem for dig, men jeg ved ikke lige om de vil samarbejde med en gammel udgave).
Christian
Man kan godt have flere versioner af wine inde på en gang. Det bruges, hvis nogle programmer specifik skal anvende en bestemt version.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor en opgradering, skulle slette de gamle data?
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
christinesmith

Grunden til at jeg vil have 1.2.2 er fordi det har jeg på min stationære... OG der virker Bamses Julerejse ;O)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin

Stra skrev:
christian.arvai skrev:For hvis vi ændre til en anden udgave, vil vi slette de data som er i den nuværende udgave (eller rettere, jeg kan godt gemme dem for dig, men jeg ved ikke lige om de vil samarbejde med en gammel udgave).
Christian
Man kan godt have flere versioner af wine inde på en gang. Det bruges, hvis nogle programmer specifik skal anvende en bestemt version.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor en opgradering, skulle slette de gamle data?

Nu er tråden sådan set delt op, så første del står i afslutningen af Pixelineguiden herinde, det er derfor at man ikke kan se grunden til at det skal være Wine 1.2.

Jeg har ikke rodet med at hente tidligere udgaver på den måde før, så grunden til at jeg skrev det er, at jeg gerne ville slette .wine for at rydde op i filerne, før jeg installerede Wine1.2. på hendes pc.

Men jeg har fået en PB om at det ikke har hjulpet, så hvis i andre kan løse det (og spillet) er i velkomne.

AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Wine 1.3 er en beta version så den burde ikke være distribueret med Ubuntu, det er sandsynligvis et PPA du har tilføjet efter installationen. I 11.10 er Wine versionen 1.2.3. Du kan se hvilke PPA's du har tilføjet under softwarecenteret->rediger->Softwarekillder->Andre software