Hej
Jeg kører Ubuntu 11.10 og har installeret VirtualBox fra Ubuntu softwarecentret. Her er Windows 7 lagt ind for at jeg skal kunne køre et program fra Cypress, der tillader opsætning af en programmerbar analog chip, som findes på et kit tilsluttet gennem USB. Programmet fra Cypress kører pænt, men jeg kan ikke kontakte Cypress kittet. Ved at holde musen over USB håndteringen ser jeg at VirtualBox har fundet Cypress kittet, men den meddeler ikke Cypress softwaren, at den er klar til brug, så jeg kan ikke gennemføre en programmering af Cypress chippen.
Har du et bud på, hvordan jeg kanaliserer USB ind gennem VirtualBox til det kørende program?
Mvh Tore
VirtualBox
-
- Geografisk sted: Vejle
Re: VirtualBox
Torean skrev:Hej
Jeg kører Ubuntu 11.10 og har installeret VirtualBox fra Ubuntu softwarecentret. Her er Windows 7 lagt ind for at jeg skal kunne køre et program fra Cypress, der tillader opsætning af en programmerbar analog chip, som findes på et kit tilsluttet gennem USB. Programmet fra Cypress kører pænt, men jeg kan ikke kontakte Cypress kittet. Ved at holde musen over USB håndteringen ser jeg at VirtualBox har fundet Cypress kittet, men den meddeler ikke Cypress softwaren, at den er klar til brug, så jeg kan ikke gennemføre en programmering af Cypress chippen.
Har du et bud på, hvordan jeg kanaliserer USB ind gennem VirtualBox til det kørende program?
Mvh Tore
Så vidt jeg husker så understøtter ikke virtual-box fra software-centret usb. Virtualbox der understøtter usb, skal hentest herfra https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads Du skal hente både VirtualBox platform packages (check at du får enten 32 bits eller 64 bits, alt efter om du kører 32 eller 64 af ubuntu) og VirtualBox 4.1.6 Oracle VM VirtualBox Extension Pack. Efter at du har installeret virtualbox, skal du starte den op, gå ind i Fil>Indstilling>Udvidelser og tilføj extension pack. Efter at du har startet op windows 7, skal du huske at installere gæstetilføjelser. Selv om du afinstallere virtual-box og installere den igen, påvirker det ikke de programmer du har installeret i virtual-box, f.eks windows. Den finder den igen.
Ting tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen