Jeg har taget det skridt at jeg vil være min egen server administrator og jeg har valgt en amazon cloudløsning med ubunto 10.10 samt webmin - installationen er på plads og en del af mine domæner ligger da også kørende ( er lagt op før jeg besluttede mig for at ville selv ) Sagen er nu den at jeg efter bedste evne har forsøgt at lægge nye domæner op og fuldt guiden og diverse anvisninger men et eller andet har jeg tilsyneladende ikke forstået. Nogle af mine domæner ligger på Gratis dns og skulle gerne flyttes over på "egen" server. Jeg er sikker på at det er små ting og at jeg der er nogle ting jeg ikke har forstået i den rette sammenhæng. Er der nogen der kender en konsulent til rimelige penge der kan hjælpe mig med at komme videre. Jeg bor i Randers så Århus - Randers - Ålborg er ok.
Jeg ønsker ikke bare problemet løst men også hvordan det gøres.
På forhånd tak
Starthjælp
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Starthjælp
Hej og velkommen til forummet
Har du tænkt dig selv at drive en DNS server? Kan du ik' uddybe lidt omkring hvad det er du ønsker at ville køre på denne server. Også meget gerne lidt om hvad du har forsøgt og hvilke guides du har fulgt. Mht. konsulenter ville jeg nok forslå at kontakte osl.
Har du tænkt dig selv at drive en DNS server? Kan du ik' uddybe lidt omkring hvad det er du ønsker at ville køre på denne server. Også meget gerne lidt om hvad du har forsøgt og hvilke guides du har fulgt. Mht. konsulenter ville jeg nok forslå at kontakte osl.
-
Tak for hurtig response.
Ja, jeg har selv tænkt mig at drive en dns server. ( med lidt starthjælp, kursus og læringstimer )
Jeg har hentet en guide med om ubuntu10.10 og så har jeg fundet det om webmin på deres hjemme site.
Det er egne hjemmesider jeg ønsker at køre fra amazom clouding serveren som f.eks http://www.rothmanogpartnere.dk Det er et af de domæner der er kørende.
Og tak for kontakten til OLS
Ja, jeg har selv tænkt mig at drive en dns server. ( med lidt starthjælp, kursus og læringstimer )
Jeg har hentet en guide med om ubuntu10.10 og så har jeg fundet det om webmin på deres hjemme site.
Det er egne hjemmesider jeg ønsker at køre fra amazom clouding serveren som f.eks http://www.rothmanogpartnere.dk Det er et af de domæner der er kørende.
Og tak for kontakten til OLS
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ok, jeg har selv droppet at køre en DNS server da det blev for langhåret og ikke hade den store gevinst for mig. 10.10 er måske et lidt uheldigt valg da det ikke er en LTS og der for ikke har sælig lang undersøttelse, her ville det nok være bedre at køre 10.04 eller 12.04.
Så vidt jeg kan se køre dit domain stadig via gratisdns.
Så vidt jeg kan se køre dit domain stadig via gratisdns.
-
Ja, det domæne er et af flere der skal flyttes over på egen server