hej med jer...
har fået en dual core stationær computer med 2gb ram, dog med onboard grafikkort. og den kunne jeg godt tænke mig at koble til mit tv, til at lagre alle mine film og billeder på, og måske sætte tv kort i til at optage med. men hvilket program ville i bruge? har googlet det, men der er kun engelske sider og test, og er ikke helt skarp i engelsk at jeg kan læse flere siders test:-) så er der nogen der har erfaring/forstand på dette, ville jeg blive glad:-)
mvh bjarne
bedste program til mediacenter pc
-
- IRC nickname: linux_noob
-
- Geografisk sted: Køge
Re: bedste program til mediacenter pc
XMBC er det du vil have! http://xbmc.org/
Hvis jeg var dig, vil få fingrerne i Nvidia video card der har support for vdpau (Video Decode and Presentation API) - især når du skal bruge den til film.
Kort fra 8800 serien og op kan det.
Hvis jeg var dig, vil få fingrerne i Nvidia video card der har support for vdpau (Video Decode and Presentation API) - især når du skal bruge den til film.
Kort fra 8800 serien og op kan det.
-
- Geografisk sted: Køge
Re: bedste program til mediacenter pc
xmbc kan så vidt jeg ved ikke optage.
xmbc er en "mediecenter afspiller"
Her skal du over i mythtv eller evt fjernstyrring af me-tv, hvis det er muligt. (ssh -X me-tv)
ang. optage kort, hvis du har kabeltv (dvbc) så er der meget få tv-kort på markedet.
Mythtv er ganske kringlet at få til at spille 100% (har kun erfaring med kabeltv)
Især EPG og kanal opsætning er en udfordring, med mindre man lige ligger inde med de korrekt channels.conf filer mv. hvilket jeg ikke har.....
xmbc er en "mediecenter afspiller"
Her skal du over i mythtv eller evt fjernstyrring af me-tv, hvis det er muligt. (ssh -X me-tv)
ang. optage kort, hvis du har kabeltv (dvbc) så er der meget få tv-kort på markedet.
Mythtv er ganske kringlet at få til at spille 100% (har kun erfaring med kabeltv)
Især EPG og kanal opsætning er en udfordring, med mindre man lige ligger inde med de korrekt channels.conf filer mv. hvilket jeg ikke har.....
Med venlig hilsen
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl
Thomas Johansen
-----------------------------
Gnome-shell tilhænger også selv om det har sine fejl