Reparere eksisterende installation?

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Allan_DK
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Reparere eksisterende installation?

Indlæg af Allan_DK »

Kan en eksisterende 10.04 installation repareres ved at køre installations CD'en igen, altså uden at nuværende mapper og opsætninger ændres men at manglende filer m.v. geninstalleres :?:

Har lavet lidt l... i den ved at fjerne Evolution-filer via "Ubuntu Softwa.....", men har nok fjernet nogle som ikke var så meget Evolution :P

Ved opstart skriver jeg password og det næste der sker er at der kommer baggrund op og med en terminal med hvid baggrund, der dog ikke kan skrives i. Har prøvet i bootmenuen - Genoprettelse, at "redde pakker" men uden resultat. Har også kørt opstarten som grafisk fejlsikker tilstand, og her kommer samme baggrund op med terminal og der kan i denne situation skrives i terminalen. Ved bare ikke hvad jeg skal skrive :P
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Reparere eksisterende installation?

Indlæg af AJenbo »

Der er noget lignede i 11.04. Det er også muligt at brug chroot fra en live cd til at overtage den installerede Ubuntu og så installere de manglende pakker der fra (det gjorde jeg da jeg kom til at fjerne aller kerner fra en maskine).

Men det ville nok være letter bare at installere grund systemet fra en af de fungerende terminaler:

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install ubuntu-desktop
Allan_DK
Geografisk sted: Solbjerg / Århus

Indlæg af Allan_DK »

You're my Man 8-)
Operationen lykkedes - tusind tak.
Mange hilsner
Allan
Ubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

If You always do what You always have done - You always get what You always have got
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Glad for at et løst dit problem :)