Hej.
Ja, nu er jeg satme godt træt af Ubuntu.
Hver gang jeg har installeret det, har der været problemer næsten fra starten af, og med de underlige problemer jeg har haft, så forstår jeg sgu godt der står MS på mange maskiner derude, for Ubuntu er da LANGT fra klart til brugere som mig selv, og jeg har sgu siddet ved en MS maskine i 8år og vil da mene jeg ved en del om det skidt.
Jeg kan komme med MANGE eksempler på Ubuntu IKKE virker.
Først, jeg geninstallerede 7.10 igår, og jeg skal jo klart have min eksterne harddisk på 500Gb til at virke da der jo ikke er meget plads på sådan en bærbar computer.
Første gang virkede det, brugte dette script:
https://help.ubuntu.com/community/Autom ... Partitions
Den mounter drevet automatisk når det er sat til når man starter op (MAN KAN IKKE SÆTTE DET TIL MENS UBUNTU KØRER).
Når man så skal bruge sit NTFS drev FULDT ud, dvs. skrive FRA det til en anden disk, så skal man jo have NFTS skrivning på, og der bruger jeg et program der hedder NTFS configuration tool, men når jeg prøver at sætte NTFS skrivning på den, laver den en fejl og min disk kan ikke komme frem igen, heller ikke selvom jeg genstartet systemet med den sat til, og jeg får heller ikke lov at mounte eller umounte den igen!
Håber på noget hjælp, for det eneste jeg har fået ud af Ubuntu på min maskine er slet ikke min tid værd, det er SÅ ringe at tingene virker og så genstaret man UDEN at ændre NOGET SOM HELST, og så virker lortet ikke mere, det er sgu værre en Windåse, der skal man i det mindst ændre noget for at fucke noget op, det har jeg ikke haft brug for i Ubuntu, det klarer Ubuntu fint selv, det med at fucke alt op altså.
Nogen der har nogle forslag til hvad man gør udover at installere Vista??
På forhånd tak!
Træt af Ubuntu IKKE virker!
-
- IRC nickname: Sp0t
- Geografisk sted: Jamaica
Senest rettet af Spotten 4. okt 2009, 03:12, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: Træt af Ubuntu IKKE virker!
Ubuntu ér klar til desktoppen - Måske er du bare ikke lige helt klar til Ubuntu?
Dine problemer med din eksterne disk skyldes sikkert, at du ikke står som ejer af disken. Det skal du, før du kan skrive til den.
Prøv med denne kommando i en terminal. Programmer>Tilbehør>Terminal:
Hvad skyldes det egentligt lige at du vælger at køre et script for at se din eksterne disk? Min USB disk skal jeg ikke køre noget script for at få at se, men blot sætte mig selv som owner af disken for at opnå fuld adgang til den. Tror mere der her er tale om en fejl 40 end at Ubuntu er noget lort.
Dine problemer med din eksterne disk skyldes sikkert, at du ikke står som ejer af disken. Det skal du, før du kan skrive til den.
Prøv med denne kommando i en terminal. Programmer>Tilbehør>Terminal:
Kode: Vælg alt
sudo chown -R brugernavn:brugernavn /media/disk (eller hvad din eksterne disk nu hedder)
Hvad skyldes det egentligt lige at du vælger at køre et script for at se din eksterne disk? Min USB disk skal jeg ikke køre noget script for at få at se, men blot sætte mig selv som owner af disken for at opnå fuld adgang til den. Tror mere der her er tale om en fejl 40 end at Ubuntu er noget lort.
Senest rettet af Jimmyfj 22. okt 2007, 12:50, rettet i alt 1 gang.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
-
- Geografisk sted: Køge, Danmark
Jeg installerede ubuntu på min bærbar, og har overhovedet ikke haft problemer med noget indtil videre. Selvfølgelig har jeg haft lidt svært ved det i starten, men har aldrig arbejdet med linux før jo, så det jo klart.
Synes derimod at ubuntu kører meget, meget bedre end MS.
Synes derimod at ubuntu kører meget, meget bedre end MS.
Mvh
Niels Jørgensen
Niels Jørgensen
-
Re: Træt af Ubuntu IKKE virker!
Jimmyfj skrev:Ubuntu ér klar til desktoppen - Måske er du bare ikke lige helt klar til Ubuntu?
Prøv med denne kommando i en terminal. Programmer>Tilbehør>Terminal:Kode: Vælg alt
sudo chown -R brugernavn:brugernavn /media/disk (eller hvad din eksterne disk nu hedder)
Hej igen!
Det er sgu ikke mig der er problemet, men Ubuntu, jeg har også andre problemer som IKKE skyldes en fejl 40, jeg kan f.eks sige min skærm tænder og slukker IMENS jeg sidder og bruger den, og det gør den KUN i Ubuntu, så det er IKKE skærmen.
Der er MANGE flere ting der IKKE virker, gider dog ikke nævne dem da jeg er træt af at oprette tråde pga. det ikke bare virker, jeg følger nøje de guides folk giver mig, så hvis der er noget galt, er det dem der guider mig der ikke tager hensyn til jeg er nybegynder, og hvordan får man et "community" hvis man ikke hjælper folk ind i det?
Jeg ved ikke hvordan jeg skulle sætte mig selv som ejer af disken?
Måske der er nogen af de kloge linux eksperter der kan guide mig?
Jeg kommer gerne ind og indrømmer hvis jeg har lavet en fejl, men når jeg har fulgt ALT det folk har skrevet til mig, så vil jeg sgu ikke tage skylden for det.
-
Ubuntu er ikke altid lige let at lege med.. jeg har selv haft mine problemer. Specielt gparted som crasher hver gang jeg unmounter en disk. Det sker både på min laptop og min server derhjemme så det er sikkert et generelt problem. Og Ubuntu har mange problemer fordi der er meget hardware som skal understøttes. Windows har samme problem, men de er sluppet bedre fra det ved at virksomhederne som laver hardwaren ved - eller vidste - at det hardware de lavede formentlig ville blive brugt på en Windows pc.
Måske er det derfor Apple i sin tid valgte at lave deres egen hardware - måske er det derfor OSX spiller så godt ?? Anywayz, nu har jeg installeret 7.10'eren derhjemme også og jeg løb ind i en del problemer. Skærmopløsning - mærkelig hz opsætninger, at den ikke gemte mine indstillinger, totalt lag ved konfigurering af netværk osv. Alt sammen noget, der er irriterende og noget som aldrig ville ske på Windows ... eller ville det? Første gang ud brugte Windows og var ny i det så fuckede du aldrig op i noget, måtte reinstallere Office eller noget - jeg mindes da i jeg har haft min del af reinstalleringer og udfordringer på Windows, men det har været længe fremme på markedet og vi har måske nok også vendet os til det og funder ud af hvordan vi skal forholde os til Windows. Det er folk ikke helt på Linux endnu..
Af den årsag er vores forum her en god idé. Og giver folk mulighed for at dele deres oplevelser. Og nu er det ikke værre end at ingen har tvunget dig til at bruge andet end Windows - andet end måske Micrsoft som vil have licenspenge.. Jeg personligt har hjulpet én del herinde, men er hverken expert eller uddannet unix nørd. Jeg har nogle oplevelser og hjælper folk så godt jeg kan.
Der er mange venlige sjæle herinde, og der er mange ting på Linux som er helt skudt hen i vejret (prøv at få en linux box til at joine et NT domain fx), men én ting er helt sikkert. Det er ikke altid nogen kender løsningen på ens problemer, og det hjælper på ingen måde at svine alt og alle til og/eller komme med en negativ holdning. Så gider folk slet ikke bruge sin tid på dit problem.
Håber du får dine problemer løst dog Så losen up
Måske er det derfor Apple i sin tid valgte at lave deres egen hardware - måske er det derfor OSX spiller så godt ?? Anywayz, nu har jeg installeret 7.10'eren derhjemme også og jeg løb ind i en del problemer. Skærmopløsning - mærkelig hz opsætninger, at den ikke gemte mine indstillinger, totalt lag ved konfigurering af netværk osv. Alt sammen noget, der er irriterende og noget som aldrig ville ske på Windows ... eller ville det? Første gang ud brugte Windows og var ny i det så fuckede du aldrig op i noget, måtte reinstallere Office eller noget - jeg mindes da i jeg har haft min del af reinstalleringer og udfordringer på Windows, men det har været længe fremme på markedet og vi har måske nok også vendet os til det og funder ud af hvordan vi skal forholde os til Windows. Det er folk ikke helt på Linux endnu..
Af den årsag er vores forum her en god idé. Og giver folk mulighed for at dele deres oplevelser. Og nu er det ikke værre end at ingen har tvunget dig til at bruge andet end Windows - andet end måske Micrsoft som vil have licenspenge.. Jeg personligt har hjulpet én del herinde, men er hverken expert eller uddannet unix nørd. Jeg har nogle oplevelser og hjælper folk så godt jeg kan.
Der er mange venlige sjæle herinde, og der er mange ting på Linux som er helt skudt hen i vejret (prøv at få en linux box til at joine et NT domain fx), men én ting er helt sikkert. Det er ikke altid nogen kender løsningen på ens problemer, og det hjælper på ingen måde at svine alt og alle til og/eller komme med en negativ holdning. Så gider folk slet ikke bruge sin tid på dit problem.
-
tbresson skrev:Ubuntu er ikke altid lige let at lege med.. jeg har selv haft mine problemer. Specielt gparted som crasher hver gang jeg unmounter en disk. Det sker både på min laptop og min server derhjemme så det er sikkert et generelt problem. Og Ubuntu har mange problemer fordi der er meget hardware som skal understøttes. Windows har samme problem, men de er sluppet bedre fra det ved at virksomhederne som laver hardwaren ved - eller vidste - at det hardware de lavede formentlig ville blive brugt på en Windows pc.
Det er klart nok der er ting man skal sætte sig ind i, men når man som uvidende kommer og spørger nogle som påstår at have forstand på det, kan man jo ikke gøre andet end at stole på det de nu siger, sådan ser jeg i hvert fald på det!
Ja, jeg ved godt jeg måske lyder lidt harm, men det er nok også til at forstå når man sidder i noget helt nyt og føler sig på herrens mark og ikke aner hvad man skal gøre, så jeg undskylder pænt for mine fustrationer, men jeg er godt nok træt af de ting der ikke virker i Linux (UBuntu).
Jeg håber også på der kommer nogle venlige sjæle der kan sige mig hvordan jeg kommer til at stå som ejer af en NTFS disk så jeg FRIT kan arbejde med den (Skrive OG læse).
På forhånd tak for hjælpen!
-
Ja.. det er ikke nemt når man prøver noget nyt. Det tror jeg de fleste kender til
Anywayz.. Jimmyfj har allerede svaret dig, hvordan du skifter ejer... hvis du læser lidt oppe.
Han skrev:
sudo = kommandoen for at lave en administrativ handling
chown = change owner.
-R = switch til chown, recursive (gælder alle undermapper/filer).
brugernavn:brugernavn = det brugernavn som skal overtage diskens mapper /filer samt gruppen
/media/disk = stien til din disk.
Læs evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Chown
brugernavn:brugernavn bør formentlig være det login du har lavet, da du installerede Ubuntu.
/media/disk er lidt tricky. De fleste steder hedder din disk noget med hd* eller sd* - du kan starte Gnome Partitioner (gparted) og se hvad din disk hedder. Disken skal nok være mounted for du kan ændre på diskens indhold - det kan du gøre ved at dobbeltklikke på linket ude til venstre i din stifinder. (Places -> Home Folder, der står en eller anden volume, hvis den ikke er mountet.).
Hvis du ikke kan finde gparted kan du installere den via synaptec.
Anywayz.. Jimmyfj har allerede svaret dig, hvordan du skifter ejer... hvis du læser lidt oppe.
Han skrev:
sudo = kommandoen for at lave en administrativ handling
chown = change owner.
-R = switch til chown, recursive (gælder alle undermapper/filer).
brugernavn:brugernavn = det brugernavn som skal overtage diskens mapper /filer samt gruppen
/media/disk = stien til din disk.
Læs evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Chown
brugernavn:brugernavn bør formentlig være det login du har lavet, da du installerede Ubuntu.
/media/disk er lidt tricky. De fleste steder hedder din disk noget med hd* eller sd* - du kan starte Gnome Partitioner (gparted) og se hvad din disk hedder. Disken skal nok være mounted for du kan ændre på diskens indhold - det kan du gøre ved at dobbeltklikke på linket ude til venstre i din stifinder. (Places -> Home Folder, der står en eller anden volume, hvis den ikke er mountet.).
Hvis du ikke kan finde gparted kan du installere den via synaptec.
-
Hej må jeg også fortælle om et problem med Ubunyu 7.10. jeg havde en ledig partition på min harddisk på 20 GB,og tænkte at det kunne være interessant at prøve Ubuntu på denne partition.På en anden partition har jeg Win xp home edition altså på samme harddisk. Det gik fint med installationen af Ubuntu,og der blev lavet en boot tabel så jeg kan vælge hvilket styresystem jeg vil starte med. Men nu kommer broblemet, når jeg vælger at starte op med Ubuntu og er kommet ind i programmet går der et par minutter så fryser computeren,og jeg er nødt til at tvangslukke den. Er der en løsning på dette problem,da jeg syntes at Ubuntu er et spændende program som jeg godt vil kikke lidt nærmere på.
M.V,H. Leig.
M.V,H. Leig.
-
Ja, det lyder jo lidt mystisk. LIVE cd'en virker fint, men når du skal boote op første gang når den aldrig at blive færdig?
-
- Geografisk sted: Køge
kunne det være det her: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p= ... stcount=34