Spil på playonlinux

Dette er forummet for spil til Ubuntu. Få hjælp til spillene og få hjælp til at afvikle Windows-spillene i fx Wine.
Lion
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. nov 2010, 14:19

Spil på playonlinux

Indlægaf Lion » 12. nov 2010, 19:25

Hey.
Jeg har nu siddet og arbejdet lidt med ubuntu og prøvet at installere nogen spil gennem playonlinux. Men jeg er stødt ind i et problem, hvordan for man installeret et spil gennem playonlinux når det ikke dukker op på listen under games. Det er Farcry 1 jeg har sat i mit cd-drev, men som ikke dukker op. Håber i kan hjælpe så jeg også kan bruge andre spil hvis problemet skulle dukke op igen.. På forhånd tak :)

Hvis man ikke kan installere spil gennem playonlinux som ikke er på listen er der så en anden måde at få dem installeret på?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Spil på playonlinux

Indlægaf AJenbo » 12. nov 2010, 19:37

Åben cd'en og kopier filerne til en mappe på maskinen, find installations programmet, højer klik på det og vælg enskaber->retigheder, sæt hak ud for at det må køres som et program, dobelt klik på filen for at starte installationen (hvis ikke det åbner normalt så højer klik og vælg åben med->wine/Windows program).
Når installationen er færdig skulle du kunne finde det under programmer->wine->programmer

opdatering:
På wine HQ kan man se at Farcry skulle fungere rigtig godt, der er også et guide lines og tips til installationen.

http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=1743

Lion
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12. nov 2010, 14:19

Re: Spil på playonlinux

Indlægaf Lion » 12. nov 2010, 20:37

Okay det vil jeg lige se om jeg kan få til at virke :) tusinde tak for svaret :)

Tilbage til "Spil"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster